cash till folk som golar!
jag fick höra att några kommer starta som ett litet företag inom SL, där dom ska glida runt och fråga till exempel graffare vart dom målar vart man går in till stationer m.m och om dom kan berätta om dom känner nån som graffar och isånna fall vad han har för tag. och för att få folk att snacka så ger dom betalt till dom som säger nått!
Graffare
2006-05-06 10:42
Det kommer ju att gå runt...inte.
ramz, du kan hoppas, men det finns nog en hel del där ute som skulle sin mamma för en burk majs.
nej, det gör ingen, men dom finns ändå.
för csg gjorde ju samma sak ett litet tag och fick in rätt mycke info. fasst dom här satsar verkligen på det. och tyvär så tror jag att dom kommer få in en del tips.
"jag fick höra" - av vem? känns nog som om SL vet var man går in till stationer och var det målas.
joråsåatt
Nu måste vi hålla i hop alla graffare och inte snacka så myk...
CocaineMotherFucker1
a den som golar vet ju alla vad som händer med. sanningen kommer alltid fram för ellr senare kom ihåg det.
Kekke och Raimo la i tredje växeln och stack! db db db db
men man måste ju inte alltid tala sanning.. ingen som sett "ta pengarna o stick" :p
Behöver en vit helg för munchisarna har gjort mig till Bizarre i D12!
man kan ju styra deras hypoteser helt fel, och isåfall typ nästan kartlägga hur sl "jagar" småwriters.. så de förlorar nog mer på det än att fånga non liten toy i utkanten av stan.. men i och för sig så tjallar väl folk på snubbar dom inte gillar,, nä det låter jävligt oklart..
Sen när började man lyssna på vad SL eller liknande företag har att säga ?!
Trött..
det intressanta med den här tråden är att INGEN har ifrågasatt krap_bomber P59 påstående. jag har själv svårt att tro att SL skulle avsätta pengar för ett sådant här ändamål.
WHaT eVa! DaAh!
Hur mycke får man? Måste man bevisa att det är sant det man säger? Kan man inte bara hitta på lite olika människor man känner till o säga att dom målar o har den o den tagen.. Man kan ju bli rik! kanske.. Men gillar ni inte det nya systemet är det ju bara o ljuga o lämna sjukt mycket falska uppgifter så vet dom inte vilka av alla uppgifter som stämmer.
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
ja kan bara tilläga: VART ÄR VÄRLDEN PÅ VÄG?!?!
""-ThinKuKNoW-"
de va en gammal falckare som berätade det här för mig, han vet att jag är graffare och frågade om jag skulle gola om jag fick cash men svara självklart nej. han sa inte speciellt mycket har säkert missuppfattat nånting av vad han sa. men SL kommer inte stå för det dom jobbar bara inom SL ,fasst dom styr det själva
bumble P2 hur kan du tycka det?? isåfall har du inte läst alla inlägg..
det där kommer gå bra för SL, folk som vet att dom ändå aldrig kommer köra stationer eller tåg kommer ju prata, om dom stänger ner dom ingångarna är ju liksom inget som drabbar dom. sad but true.
JAG HATAR EMOS!!
Man kan inte köpa allt för pengar
The Funk Off Brothers
man får väll bara pengar om sina tips leder till ett gripande?
Invandrar tjejer samlar luft i kinderna för att sedan säga: - aBoo
krap_bomber P59 men om dom jobbar inom SL utan att få pengar av dom,, vem finansierar denna verksamhet då? det skulle förövrigt bli ganska stor uppståndelse i media med dessa gestapo metoder. kan inte nån moderator stänga tråden, den e ju bara bull.
WHaT eVa! DaAh!
bumble P2 sjäv klart får dom pengar ifrån SL men SL sköter inte verksamheten capish?
Gola aldrig. Oavsett.
Ride 13"s y que?
haha kul kul kul kul kul kul kul hur kan man ens hitta på ngt sånt? varför skulle sl starta ett företag för att dem ska gå runt o fråga folk vart man klottrar o ge dem pengar nu när klottret minskat med 95%i stockholm???
vad spelar det för roll om dom golar? inte direkt så att det håller i en rättsal
fuck all you haters!
allt kommer ju fram ändå, om nån golar på en graffare för en peng, så kommer nån på sl gola till graffare om golaren för en peng så går de runt så finns alltid onda männskor överallt... :P
Necro - I Need Drugs - BÄSTA LÅTEN ASSÅ ALLA LADDA NER DEN! (eller adda mej på msn och få den!)
SL vet inte så mycket som man tror , dom har inte så mycket folk som är kunnigt.
Äntligen så kan man tjäna pengar på Graffen
Redline rocks
vad betyder goola. ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Phare P1 goola = gola = tjalla = föråda =P
jag ska måla hela världen lilla mamma!<br>
Dom har använder den här metoden i NYC och den funkar grymt bra better watch ya neck!!
det är ju bara ljuga ur sig så jävla mycket skit så tuhngan blir svart med andra ord.. ..och få betalt för det till och med, inte fy skam!
Andres. FUCKKENEFÖREVIGT
Dom som tror att man får pengar för att säga en namn och en tag måste vara körda! Man får förmodligen pengar om det blir en dom i rättegång, OCH polisen har redan en sån "enhet" i sin verksamhet.
man ska ju gå dit o berätta helt fel information, helt andra vägar än vad målare brukar använda osv.. lura skiten ur dom o få cash.. varför inte?
Tell them it's okay even though it's fucked.
a den som golar vet ju alla vad som händer med. sanningen kommer alltid fram för ellr senare kom ihåg det.
Kekke och Raimo la i tredje växeln och stack! db db db db
Narki F19 Jag tror inte man får cashet förrän graffaren blivit fälld..
Necro - I Need Drugs - BÄSTA LÅTEN ASSÅ ALLA LADDA NER DEN! (eller adda mej på msn och få den!)
Dom behöver inte gå runt å fråga graffare! bara läsa här på whoa så avslöjas det mesta..
OverDoze!
döda golare!
”jag vet inte om han är cp ser inte men tror det”
Då hittar man bara på nån tag och nåt ställe ! så får man cash utan att tjalla :)
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Tror ni att alla graffare e överklassnobbar som inte behöver cash ? Klart dom challar
Om man dödar Högern får vi alla ett bättre liv..
Här i staden får man två lax om man tjallar till snuten om någon som klottrar :) Dock är det bara en häromkring som gör det, så någon har nog redan fått pengarna för honom :(
Chrome @ my sko jao!
...och snuten klagar på dåligt med resurser
Albihno låt mig gissa... det är du? :)
WHaT eVa! DaAh!
SeBBeLiIiIiT00OoOooOOO__ Vad tror du själv?
Golare har ingen polare! Golares gamla polare spöar golarna! ;) FUCK THE GOLLERS ;)
Varför är alla på Whoa så oseriösa?
fan jag håller käften om graffiti när jag e ute o det står folk nära mig, SL och väktarna kan ju alldrig veta 100 procentigt vart målarna slår till
MY DOGGS BITE TO KILL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
man säger aa ja känner 2 pers så står man där och blå ljuger nån rövar historia sen går man glad därifrån med en tusing extra i fickan :) eller om man inte känner för att ha mer pengar eller inte är bra på att ljuga så säger man ingenting om dom kommer fram till en ere ba att säga här e mitt tåg hejdå! så åker man iväg eller går iväg. SL borde veta ganska bra om ingångar och sånt det var ju för fan med på insider hur man kom ner i Slussens tunnel system..
inte insider outsider mena jag..
ja golar lätt.... säg åt dom att hooka med mig på whoa.. cash is king
cry me a river! --> thcrew
visar vägen in på dom feta godsyarderna osv..
cry me a river! --> thcrew
vafan det e bara langa 600 kr så säger man att min polare ska köra en backjump i fruängen ikväll ..