Graffititävling i Tumba,sthlm den 26-27e maj!
De 4 elementen i hip-hop möts i enskilda tävlingar den 26-27e maj i Tumba,Botkyrka. Vid Tumba gymnasium. Tävlingar i grafffiti,breakdance,rap och dj:ing är det som gäller! Känner du för att battla mot andra målare, så var med i tävlingen! Vinnaren får ställa ut sitt verk på Hoodsfredsfestivalen,som anordas av tidningen Gringo i början av juni. Dessutom väntar andra priser. En jury av erfarna målare finns på plats för att kora den bäste. Läs mer om tillställningen,som kallas Aquarius-festivalen o finns på den hemsidan. Anmälan görs där.Uttagningsuppgift kommer sedan skickas och efter det tar juryn ut de som blir redo att tävla på plats. Åldersgräns 13-21. Vi vill se yngre förmågor,inte äldre "etablerade". Alla frågor om festivalen ställs dit, inte till mig. www.aquarius-festivalen.se Peace!
More than words...that´s what we do!!
Graffare
2006-04-28 20:29
Fan synd att man inte bor i stockholm ;(
Fan tur att man bor i stockholm ;)
fuck all you haters!
Skönt att bo S-line ;)
Necro - I Need Drugs - BÄSTA LÅTEN ASSÅ ALLA LADDA NER DEN! (eller adda mej på msn och få den!)
Graffare
2006-04-29 00:10
nån från dalarna som ska ner, så hojta till.
Tävlingen är öppen för folk från hela landet ...
va dom dissar folk över 21 ruttet
Kekke och Raimo la i tredje växeln och stack! db db db db
Man får stå för egna cans alltså om man ska vara med i deras tävling? Verkar lite sniket ;) VeCn P18 I just might, men högst, högst osäkert.
vilka erfarna målare är med i juryn då?
de är vell typ södertälje rävarna eller? mer info please e riktigt sugen asså.
förresten hur blir det med färg får man köpa själv eller är det fixat av sponsorerna?
kul att graffiti är en tävlings form..............
jag vill ha aceton lavenemang jul
theo P20 Det var ju därför hiphopkulturen startades, för att folk skulle tävla vänligt istället för att slåss.
...
Hörde om detta tdigare, kan nog bli soft... Ska nog komma ner och titta iaf, 10min by foot :)
men graffitin har väll aldrig kommit samtidigt som breakdance, mc, dj och groupie det har väll vart eget och sen kommit in då och då eller hur nu man ska förklara det, det är vel fan inte så att dom kom på 4 element som skulle kunna användas som en tävlingsform i gettot bara för att man inte skulle slåss för det ända som håller med det måtot (att inte slås) är vell ändå bara mc, dj och breakdance.... eller?
jag vill ha aceton lavenemang jul
kostar det och i så fall hur mycket???
50 kr, fasst vet ej hur det är med färgen ska nog ringa dit.
Haha känns som ingen från tumba vinner...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Anmälningsavgift 50 kr, ta med egna burkar ,färger max 6 st.
Dne vinner höhö..
STOPPA BARNPORREN VIA INTERNET. Ser ni något anmäl det här: www.rb.se DETTA BORDE ALLA PÅ Whoa HA PÅ SIN SIDA
Ger inga namn på jurymedlemmarna än, men det e 2 st med 20 år i gamet o en med 12 år..Ingen från S-line dock. Dom ska själva göra en stor målning till festivalen.
aja får väl se va de blir utav de här...
walla babak
känner hur jag kokar av ilska för att jag inte bor i stockholm... är göteborg helt dött eller
413
Varför paya 50 spänn för köra på ett plank.vad kan man vinna då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Min polare är typ ordningsvakt där! ^^
theo P20 fett rolig snubbe, nästan allt i livet man gör är en tävling, Vare sig man tävlar med andra eller med sig själv. Graffiti handlar om vem som kan köra galnaste svåraste platserna och vem som kör snyggast eller störst.
"Shonnar vet om dom jiddrar med oss, det blir aaajajajajaj kompis"
"She used to whip me with a strap, when I was bad"
RED_LINE P23 det är 14 uppåt...alla över 14 får komma..
los kamikazos 4 life..
Några tjejer som vill måla?
mera brudar.:D
los kamikazos 4 life..
"Anmälningsavgift 50 kr, ta med egna burkar" "Första pris i tävlingen: Göra mallen till nästa års festival-affisch." jag tycker det är konstigt att folk ens överväger att betala 50 spänn för att designa eran affisch.
this is the place for your advertisement
sanitär F12 som jag förstog det så betalar man 50 kr för duken. och det priset är pratkiskt taget löjligt.
aaa vore ju mycket bättre med typ 1 miljon som pris! typ ba!
edge0ne P25 tror du jag vill komma för att vissa mina skillsdå har du fel jag vill bara sätta en krom blaffa och vissa vilka crews jag representerar.hahaha du då vad du än skriver
Kekke och Raimo la i tredje växeln och stack! db db db db
Sista anmälningsdag nu på torsdag!
upp!
behöver ni funkis så bjinga bilen!
Ken från Nh kommer säkert vara där och måla lite Han softar säkert och kanske tar bilder på andra writers pieces . För honom är det bara en rolig grej att få gör en piece på Södertälje linjen. Han tror att det blir någon som gör en cool figur som vinner tävlingen. Planer på att softa i Norrköping blev ändrade som ni vet. Nh kanske åker till Norrköping senare i år.
nån som ska dit???
Det är hög kvalitet bland deltagarna,och de fyra som går till final på lördag kommer verkligen att få prestera bra under tidspress. Vi hoppas att det kommer många besökare dit och kollar när de tävlar fredag-12.00 till 16.00 och lördag samma tid. Finns en möjlighet att juryn också målar på lördagen. Tävlande: Glöm inte att ta med er en del egna burkar!
Jag ska dit och kolla på Twiice, men det blir väl till att kolla på lite nice graff också!
vafan kostar det cash o kolla på skiten.
mindre än en bärs på röde-orm vill säga
Att kolla på piecerna är gratis. Dem står framme även imorrn, samt FINAL imorgon(Lördag). Jag tror det står mellan Getok(oya,tads), Harpa(mkc,pbc) och en tredje vars tag jag inte urskiljde. Ken Nh han inte klart ock stack verkar de som.
Haha stora plank vare med gtok lär vinna typ enda snygga.