I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Oro för höjd säkerhet.

Vår Hiphop - Graffiti

   

2006-03-27 17:55

Oro för höjd säkerhet.

Främst riktad till dig som jag diskuterade med i tråden: Fulast piece , där Spaq mfl. blev ett hett samtalsämne bland alla kids som kastade sten i glashus både till höger och vänster.

Eller så får jag förklara det för dig, Spaq med anhang är unga, kanske 10, kanske mer. Omaskerade, klottrar och målar i ganska liten och oregelbunden skala. Främst med sprayfärg som är busenkelt att buffa och som inte är ett bekymmer för SL som har buffare som regelbundet tvättar insidor och utsidor på tågen.

SL har alltid höjt ribban på säkerhet och buffning, det är omöjligt att peka ut enskilda writers som påverkat dessa höjningar inom säkerhet och buff. Det är snarare ifrån högre politisk nivå som dessa påtryckningar kommer, 40 och 50-talisterna (i stort) ogillar graffiti eftersom sådant inte förekom när dom var unga. Man kan kalla det oförståelse och avundsjuka kanske? Vad vet jag?

Det jag försöker säga är att graffiti blir ett bekymmer när äldre, rutinerade och intelligenta personer målar i stor skala. Inte lika lätta att få fast då dessa brukar bete sig profesionellt, maskering och plasthandskar exempelvis.

Dessutom så tror jag inte att du är en person som behöver bry dig särskilt mycket om sånt. Men en sak kan du räkna med, säkerheten kommer att bli värre oavsett om Spaq mfl. klottrar eller ej.

Ride 13"s y que?