- Lagarna har blivit så hårda. Jag .. 8 - Nämn inte tags Det är inte tillåtet att fråga eller ..." />
I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Kommunal graffiti på plats i Badhusparken"

Vår Hiphop - Graffiti

2005-11-23 17:22

"Kommunal graffiti på plats i Badhusparken"

- Lagarna har blivit så hårda. Jag ..

8 - Nämn inte tags
Det är inte tillåtet att fråga eller skriva ut vem som har vilken tag. Att skriva eller fråga vilka som tillhör ett visst crew är inte heller tillåtet.

Så vad tycker ni? Är det "en riktig sell out" eller är det ok att måla för cash?

Det går bra nu?
- Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér

2005-11-23 17:25
Så länge jag får utöva min hobby så skiter jag i vart och hur det går till. Och får man lite stålars på kuppen så är det väl bara ännu bättre.
"Man tröttnar aldrig på att arbeta åt sig själv."<br>Ryskt ordspråk

2005-11-23 17:33
kuken555 P21

du tycker alltså att det e lugnt att folk smutskastar konstformen du härstammar ifrån för att sedan fjäska å ge dig deg för samma konstform så fort den sker inom deras ramar?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2005-11-23 17:55
värt med cash. finns inget mer att skriva som kuken555 inte redan skrivit. håller med fullt ut.
They called me Mr. Glass

2005-11-23 18:02
det beroro ju på vem som målar..jag hade inte betalt för det där.. men det var skönt att han fick måla=)

2005-11-23 18:09
Synd att han nämner det med att "Lagarna har blivit så hårda. Jag vet folk som hamnat i fängelse för den här konsten."

Nu sitter säkert någon politikgubbe och är nöjd med sig själv och man tar det som att stränga lagar hjälper och höjer straffen ännu mera..Vem vet

2005-11-23 18:48

men herregud antingen så är man väl hyperligist och pissar på kulturklotter eller så tycker man om det..
det är väl helt personligt.. dum tråd.

om killen nu ville måla den där jävla kupolen och dessutom få cash så e väl de bra...

det är väl svårt att undvika att en kultur utvecklas åt nåt håll? sen e de väl upp till varochen och tycka vad man själv tycker

2005-11-23 18:51

okej, man måste inte va hyperligist för att pissa på kulturklotter, jag kan överdriva lite ibland..
men ni fattade väl iaf poängen me va ja mena?

2005-11-23 18:57
Jag tycker det var en ganska bra artikel. Men å andra sidan kanske det är negativt att en, för en gångs skull, objektiv artikel ses som positiv. :/

Sen har PrismaS en bra poäng.

2005-11-23 19:46
Jag får göra det jag älskar (måla) PLUS cash...spelar ingen som helst roll vad dom har för personlig åsikt om graffiti.
"konstformen du härstammar ifrån"....pleeease. Sorry att jag inte är "äkta"
"Man tröttnar aldrig på att arbeta åt sig själv."<br>Ryskt ordspråk

2005-11-23 20:53
man gör vad man kan för att få slantarna att rulla åt samma håll!

2005-11-23 23:02
Trevligt och käckt att dom la ut hans namn förresten känns, objektiv in my asss..
Det går bra nu?
- Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér

2005-11-23 23:12
japp.. nu va d skit snyggt för nu är d juh lagligt gjort. då blir d juh genast myyyycket snyggare....
tänk före efter

2005-11-24 00:19
om jag ska göra det så vill jag göra det på mitt sätt med mitt motiv, inte på kommunens. fast om jag tänker efter så skulle jag kanske göra det ändå :)
Shit CJ, shit!

2005-11-25 00:43
uppfattningarna om vad graffiti är och hur det skall utföras är lika många som det finns målare världen över. det är det som gör denna kultur till någonting annat, någonting så mycket högre än allt annat skit här i världen. graffiti rörelsen avsaknar som gott som allt vad grundläggande prenciper heter, och de som finns kan brytas utan att någon skulle invända. det handlar inte om att "vara äkta" det handlar om att vara "ärlig" främst mot sig själv som individ och målare.

2005-11-25 00:59
whoa fame fick han iaf, grattis...
wemcrewclickclackgang!

2005-11-26 15:34
skönt med en kille som inte satsar på att försöka framstå som bäst, störst, vackrast. som många andra ....

(orka inte läsa hela tråden, om nån annan skrivit nå liknande så säger jag förlåt)

2005-11-28 19:01
Cash is king så vem fan bryr sig om man är sellout
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.