I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ur dagens Vlt.

Vår Hiphop - Graffiti

   

2005-05-17 10:20

Ur dagens Vlt.

Skadegörelse på x12-tåg
Vid 20-tiden i går kväll upptäcktes två klottrare i närheten av Bombardiers lokverkstad på Finnslätten.

När lokföraren Reine Ståhl skulle hämta ett tåg som stod på terminalvägen i närheten av gång- och cykelbanan, såg han hur två svartklädda män stod och sprejade på ett x12-tåg. De märkte inte att de blivit upptäckta förrän på nära håll och började då springa. En bit längre bort stod en flyktbil utan nummerplåt parkerad med en väntande chaufför i.
- När jag gick mot bilen började den backa mot mig och då vände jag, säger Reine Ståhl.
Ena sidan på två hela vagnar blev nedklottrade. Förutom det var det ingen skadegörelse på vagnarna. Nyligen inträffade ett liknande klotter på en annan vagn som nu står parkerad för lackering inne i verkstaden.
- Det man är mest orolig för är när det kommer folk och slår sönder saker på vagnarna. Det är då det blir riktigt otrevligt och dyrt dessutom, säger Reine Ståhl.

På bilden i tidningen såg man en Tro piece på tåget.