I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Våldet mot spårvagnsförarna

Vår Hiphop - Graffiti

2005-05-16 22:39

Våldet mot spårvagnsförarna

Och så har allas våran favorit borgarblaska äntligen kommit fram till något konkret; Hit ME.

Så vad tycker folket? Är det ok att hota föraren? Är det ok att be någon hålla käften? VAD TYCKER DU?

Kom ihåg att skitsnack om dittan och dattan och direkta hot undanbes, om vi skall få föra en debatt. TACK!

Det går bra nu?
- Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér

2005-05-16 22:40
Min styvfar kör spårvagn. Skulle inte vilja att någon hotade honom. Han vill nog bara köra spårvagn tror jag
Det är inne med mobiltelefoner igen

2005-05-16 22:53
hörde nyss på polisradio om nåt misshandel eller skadegörelse i kortedala på vagn..de skicka dit 5 patruler o spårvagncentralen omdirigerade trafiken...nåt skkumt va de...lite kass motagning
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-17 10:59
men vafan tänker folk med?? Hota chaufförer och ha sej? tycker allvarligt synd om dessa människors föräldrar som får skämmas över sina barns beteende
-Ditt tillrättavisande pekfinger i en hopplös värld infekterad av dumhet!-
"Du är inget snygg längre efter den kommentaren..."

2005-05-17 11:06
mrwhoo P21
dom flesta hoten mot förarna kommer nog inte från målare...

2005-05-17 11:08
Ni kan ju fan inte springa runt och leka allan hur ni vill. De gör ju bara sitt jobb.

2005-05-17 11:08
Förutom hot och våld mot personalen, räknas även anmälningar om bland annat betalningsvägran, oordning, klotter, sabotage och beskjutningar hit.

händer det ofta att spårvagnarna och deras personal blir beskjutna nere i göteborg eller? :)

2005-05-17 12:09
Är ju trist att det ska behöva förekomma men när en förare överfaller en så tycker jag att man borde göra lite motstånd...
Men onödigt oprovocerat våld direkt riktat med förarna är lågt, låt dom göra sitt jobb.
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2005-05-17 15:52
Hjälper inte så mycket, du får tysta ner han eller springa
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2005-05-17 15:55
Pajjasar..

2005-05-17 16:35
ja men asså jag skulle aldrig göra nåt mot en kollektiv förare men om han/hon kom emot mej och jag målade skulle jag göra motstånd för det är faktiskt inte deras jobb dom ska anropa polisen eller väktare men om allt går lungt till så e det ingen fara då kam man ju leva i frid=)
har inget samvete!

2005-05-17 16:59
Omnipotens

Är du säker? Finns säkert dom som anser att det är nördigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-17 17:05
Jävlas inte dom, jävlas inte vi!
Thats´it!
Running free with lsd.
WemVlchillers

2005-05-17 18:01
en del förare är juh helt galna typ tror dom är värsta väktarna..
Men förare får väll inte hålla fast en??
Take the red pill or take the blue pill? Or punsh Morpheus in the face and take em both pills!!!

2005-05-17 18:49
Är det ok för en förare att hota en passagerare? fan va dum fråga. kan nån definera "hota"?
Alla vill ha fame men ingen vill ha knas.

2005-05-20 15:49
dom ska bara sitta kvar och hålla käft
hahahhaha bitch graffiti cant be stopped

2005-05-20 20:38
smygaren: word!

2005-05-20 20:52
om inte någon körde vagnarna hur skulle då målningarna bli runtkörda och uppvisade i hela stan?
va?

2005-05-21 01:12
smygaren, visst graffitin ska inte blandas ihop med våldsbrott. Men det finns tusentals writers och själklart tusentals olika personligheter också. Alla writers kan inte vara guds bästa barn.

Skål

2005-05-21 02:25
föraren har ingen rätt att slänga av en om man inte betalar. det är kontrollanternas jobb enbart.

man har full rätt att åka "på egen risk". det är inte förarens biz att kolla om alla har stämplat. även om han självklart få säga till. men han gör fel enligt reglerna om han vägrar köra eller slänger av nån.

2005-05-21 14:07
Fuziz

Tänk på detta innan du trycker på skicka
Säger du verkligen något vettigt i ditt meddelande. Det är INTE en regel på whoa att man måste skriva nåt i alla trådar man läser. Så skriv inte inlägg i stil med "Ok", "Cleant", "Ball", "Dra åt helvete", "Du suger", osv osv. Utan har du inte något vettigt att säga som tillför diskussionen något så låt bli att skriva nåt.
Det går bra nu?
- Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér

2005-05-21 15:29
jag tror folk har glömt... graffiti och ouppfostran är samma sak..
tror det var leon som sa det... förut var det bara massa sociala missfall som målade, men nu är det en innegrej bland 14 åringar att måla...

jag skiteri vilket, rör en förare mig så får han smaka näven...
K-line UsassinS

2005-05-21 19:42
Otroligt dumt att gå mot tågchafförer då dom räknas som tjänstemän = straffet blir värre än att bara gå mot en vanlig person.

Tjänsteman = polis, buss/tågchafförer etc