I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kreativitetsövningar...

Vår Hiphop - Graffiti

2005-05-16 22:15

kreativitetsövningar...

Har ni testat det nån gång? Läser innovation på högskolan nu... vi får göra fett skumma övningar... typ sitta i ett svart rum och titta på YRGB färgerna och skissa saker utifrån det.

Eller ha ett glas framför dig med vatten bara...

nån som testat sånt? Jag tycker de funkar, lite udda men det är utveckling av stilen på ett sätt...

K-line UsassinS

2005-05-16 22:27
ja det e as ballt att sitta bå nåt mysko plejs och rita...det blir fedt påverkat
Well, I've wrestled with reality for 35 years, Doctor, and I'm happy to state I finally won out over it.

2005-05-17 00:03
sånt här tycker jag är intressant! beskriv gärna mer ingående vad ni får göra :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-17 00:09
mrwhoo

jomen säg såhär, du vill utveckla dig med din stil eller hur? det är därför du håller på antar jag? att fastna i en stil är ju ingen idé, utveckling är konst?

det här är ett sätt att utveckla sin stil genom att testa olika övningar...

asså jag vet att det låter fett löjligt, men om ni ger det en chans asså det funkar fett bra...

jungle_boogie....

som sagt, det kan tyckas löjligt, men det ger resultat...

K-line UsassinS

2005-05-17 00:26
klart det ger resultat att pressa ur sig nya saker i nya situationer.. vidga perspektivet..

vad har ni fått göra mer?!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-17 00:28
jungle_boogie

göra skisser baklänges är koolt...

du tar färdiga skisser, asså sånna som redan finns..åsså gör du baklänges..
typ strippar den... först på färgen, ändå ner till en throwupstyp, ända tills du kan göra den med nästan ett streck...poängen är att hitta stilen i piecen genom att gå baklänges...
K-line UsassinS

2005-05-17 09:47
civvarn: det där sista verkar riktigt spännande!!

2005-05-17 10:43
addicted...
testa. bra mycket svårar än det låter..
tidskrävande också... men som sagt, din stil utvecklas med tydliga resultatet...

sen finns det övningar för att träna kontrollen... asså dra raka linjer, avrundningar och sånt där...
K-line UsassinS

2005-05-17 10:49
civvarn: kan tänka mig att det är svårt, intressant att prova dock!

2005-05-17 14:10
kolla dina skisser, målningar osv i en spegel... (+uppochner)

2005-05-17 14:45
har en bok hemma om att utveckla höger hjärnhalva i konstnärligt syfte. finns många olika övningar, bl a vattenglaset.
this is the place for your advertisement

2005-05-17 14:50
sanitär
hadde vatt kul om du kunde skriva ner lite övningar från boken
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>

2005-05-17 15:56
Som variation på att titta på saker spegelvänt/uppochner m.m.;
Titta på dina bokstäver och plocka ut formerna (byggstenarna)
ur dom och gör andra bokstäver, t.ex. försök bygga om bitarna
från ett S till ett G m.m.

Annars kan du testa att dela bokstäverna på mitten
och byta ut hela halvor åt gången. Ta toppen från
en bokstav och lägg ovanpå bottendelen från en
annan och så vidare.. Kan krävas att du vrider
och vänder på det men du kommer garanterat
nånstans.

2005-05-17 16:07
det finns en kool, du gör pieces bara på skuggan, använder dig inte av linjer eller så, bara skuggar, bra sätt att träna upp så man får jämna skuggor...

sen att skissa på ovanliga ställen hjälper, på bussen, på tuben, utomhus är bra, speciellt nu på sommarn...
K-line UsassinS

2005-05-17 16:07
jag märker att en del skriver pm till mig och frågar om fler tips, om ni undrar nåt så kan ni alltid messa mig
K-line UsassinS

2005-05-17 16:16
lägg upp alla tipsen här istället det är väll ändå därför du startade tråden?
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>

2005-05-17 17:06
Rita på syra...
Running free with lsd.
WemVlchillers

2005-05-17 17:36
artcrime

jag la upp tråden för att vi skulle dela med oss av våra övningar, jag pallar inte rada upp de 40 vi har lärt oss där...

vill ha lite disskussion runt det, tror folk på att det funkar eller e det jibbrish?
K-line UsassinS

2005-05-17 17:38
fan, hur vore det om folk kunde tänka lite själva också? jävligt schysst med tips, men det är knappast meningen att en person ska behöva sitta och hjälpa er hela tiden...

2005-05-17 17:47
c49298725408724

nej det är klart... jag tycker det funkar, men de säger de också, du måste ju ha en gnutta kreativitet också, det funkar ju inte av sig självt... men alla har kreativitet tror jag, gäller bara att veta var man ska leta efter den... det är det övningarna går ut på, så vissa lyckas inte alls, men är som sagt oftast om man själv inte vill lyckas...
K-line UsassinS

2005-05-17 22:56
låter jävligt intressant d första tipset.
jävlig skön inspiration om man får fantasi torka nån gång ! :)
www.myspace.com/o1kdubs

2005-05-18 09:19
ciro

det beror bara på vad du gör utav det...

akim från tyskland var med i UP... han sa ju en kool övning, han drog ju bara random linjer på ett tomt papper, och hämtade ut bokstäver från linjerna...

om du vill ta ifyllningar så kan du titta på naturen och försöka hämtra inspiration därifrån...
titta hur saker är färglagda i naturen, ta t.ex ett löv under våren, röd gul orange, i fade... osv

se skuggor och ljus klarare är genom det där med att rita ut saker med bara skuggan, för de som vill träna graffiti, så ritar man endast ut skuggor för bokstäver, men de som vill lära sig rita och måla ja ju skugga ansikten och sånt...

titta gärna på redan färdiga saker och rita av, rita av allt, rita hela tiden... det är så utveckling kommer... måste vara lite slit bakom
K-line UsassinS

2005-05-23 15:17
intressant
www.myspace.com/psyenceuromaniac

2006-02-27 14:18
Sanitär F12 vad heter den boken?
Away From Keyboard

2006-02-27 14:28
Om man hänger med i bilden i 8an, så får man lära sig "Gubben upp och ner" man har nåt på en bild så vänder man bilden och målar av..

2006-02-27 15:04
civvarn, jag använder mig av samma teknik som Akim då jag inte vet vad jag ska göra. då är det bara att kolla på formerna och försöka visualisera sina characters där i den där röran.

att prova på olika tekniker är också ett bra tips. att sitta fast i blyerts/tusch-träsket verkar ganska trist eftersom det finns så otroligt många olika tekniker att prova på.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2006-02-27 16:28
den hära tråden e den bästa på länge !!

inge dumt onödigt jidder utan bara fackta...

2006-02-27 19:11
här har man fått riktigt många bra idér osv. mer sånt här :D

sanitär F12 vad heter boken som du snacka om?

peace

2006-02-27 19:45
Fattar nada, berätta så jag fattar...

2006-02-27 22:03
det med vattenglaset lät snöit, kan någon som förstår det utveckla lite?

2006-02-27 22:16
Min nuvarande kreativitetsövning är att man
istället för att skissa upp bokstäver på en vägg
så smäller man upp godtyckliga klumpar(?) med
både raka, runda och spetsiga former, sen när de
är uppe så lägger man till ovaler och streck för att
göra om allt till bokstäver - då slipper man veta
hur det ska se ut i slutändan och kan överraska
sig själv. Relativt tråkigt men det funkar.

2006-02-27 22:22
Muhjmathil_Ahmd
att prova på olika tekniker är också ett bra tips. att sitta fast i blyerts/tusch-träsket verkar ganska trist eftersom det finns så otroligt många olika tekniker att prova på.
-Jag vet en jätterolig teknik! Sprayfärg! Väldigt populärt bland graffitimålare.
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.

2006-02-27 23:42
..och k-2 drar dagens tråkigaste ironi-skämt..
fuck all you haters!

2006-02-28 00:42
hahaha whoa ironi....älskar det:P

men men, man bör ju testa nån gång , hjälper det verkligen så mkt att byta miljö för att skissa?...det kan finnas en poäng , då jag skissar bättre vid vissa platser o sämre vid andra...vissa klassrum i skolan t.ex kan ja skissa upp en burner på nån minut , men sitter ja i mitt halv mörka piss rum så brukar inte mkt fint komma ur mitt huvud...
It's a matter of bombin' , knowin' that I can do it.....

2006-02-28 01:14
jah brukar offtast skissa bra på lektionerna medans nån kommpis som sitter brevid mig kollar .. kanske för man känner sig bra för att man själv målar o ine han vet inte riktigt kasnke har nått med de o göra tror jag iaf...

2006-02-28 06:56
" kanske för man känner sig bra för att man själv målar o ine han vet inte riktigt kasnke har nått med de o göra tror jag iaf..."

ja förstår inte

2006-02-28 09:12
När jag sitter fast brukar jag skissa upp en "form" för hela piecen och sedan försöka passa in bokstäverna i den..

Att skriva en massa olika namn är också en gammal klassiker som brukar hjälpa en att komma vidare.
Crüel town, it's a Crüel town...

2006-02-28 14:35
amfetaminpsykos Gjorde på ett liknande sätt igår :)

Fast som skiss. jag klipte ut runda former, sträck med mera så lade jag ihop dom så blev det rätt bra faktiskt ;)

2006-02-28 14:35
dinma

menar att typ på lektionerna när en lärare står o pratar kanske jag skissar lite.. då han som sitter brevid mig kollar på.
Där tror ja man kanske skissar lite bättre för att man vill "immpa"på nått sätt att man är bra för han utan att man själv märker det förstår du nu?

2006-02-28 14:36
Mr_D Det har jag också märk.

2006-02-28 16:48
aha, nu förstår ja