I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Michelangelo wholecaren

Vår Hiphop - Graffiti

2005-05-10 23:24

Michelangelo wholecaren

Tja, håller på med lite hemarbete till skolan och behöver bilden på den wholecaren med Michelangelo ripoffen som var med i nån film kanske Clockwork Orange?
HJÄLP MIG DETTA ÄR AKUT

ORD TILL DIN MOR

2005-05-11 19:59
Ingen graffiti i 'a clockwork orange'. Du menar nog den där guds & en människas hand möts? Det är ifrån 'style wars'. Och det är väl ingen rip off.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-11 20:07
POSTAL
Motivet kommer från sixtinska kapellet, även om "rip off" kanske är att ta i så är det iallafall en parafras. Clockwork Orange är en tysk tågfilm.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it
I don't buy cheeba, I grow it
www.eyegasm.se

2005-05-11 20:18
Jaha OK, trodde du menade spelfilmen. Jag tycker bara inte det känns helt rätt att använda 'rip off' när man tänker på motiv utifrån graffiti, speciellt typ characters, tänk bara på musse pigg & cheech wizard. Rip off från den första målare som använde det kanske.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-11 20:23
Aha OK, trodde vi snackade den gamla NY tuben. Det där kan man väl kalla rip off.

2005-05-11 20:25

2005-05-11 20:48
är det lbs crew som kört den?
(”)_(”)_.-””-.,
´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara
( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18