I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

mer graff på svt NYSS.

Vår Hiphop - Graffiti

2005-04-26 19:18

mer graff på svt NYSS.

Nån mer som såg? Det var på kulturnyheeterna de berättade om att att två målare eller fler, var av den ena var ikaroz, skulle få måla 70 meter vägg på POLIShögskolan! haha..
Men det hade uppstått en stor diskution kring projektet, eftersom det hela betalas med skattepengar, men vanligt folk skulle inte äns få tillgång att kolla på det under vanlig tid.
jaja, hur som helst. lite skojigt va det ändå..

Go vegan!

2005-04-26 19:25
fy fan, snacka om paradoxalt. vitsen med skattepengar enligt dom är ju att ta bort det.
this is the place for your advertisement

2005-04-26 19:53
Det är i svenska insatsstyrkans garage de har målat. Det ligger brevid polishögskolan.

2005-04-26 21:34
erm... skattepengar in my ass... asså vet ni hur mycket pengar kommunerna/staten köper konst för per år? asså graffiti är MYCKET billigare än ett annat random konstverk..
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2005-04-26 21:40
"Möjligtvis när graffitin är på en tavla då kan gemene man se den" Tror dom har missat vad som egentligen ÄR graffiti..
Det går bra nu?
- Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér

2005-04-26 21:53
"... och sen kan man diskutera om det här är graffiti liksom.. "
Graffiti is like music for your eyes.

2005-04-27 10:25
Hoppas boysen hade humor nog att dissa snutjävlarna rejält nu när de hade chansen. Annars så är jag förvånad att någon överhuvudtaget tar på sig ett sånt jobb. Men det är väl cashen som styr...Sellouts!
www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org
www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep
www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com

2005-04-27 11:10
..Och nyss visade deen reris av Art the bridge, där de interjuvade seen, futura, ladypink mfl..
Go vegan!

2005-04-27 11:41
neej, det är slut nu. om det var det du menade..
Go vegan!

2005-04-27 12:09
Men shit va mycke graff det är på tv och i tidnigar då!
Go vegan!

2005-04-27 12:28
mode
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2005-04-27 12:33
ja, först var det streetart och nu håller graffitti på att bli exploaterat också..
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2005-04-27 16:42
jag vet inte om jag ska skratta eller gråta och då inte främst för mina skattepengar utan hur fan man kan måla för snuten...
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2005-04-27 20:01
blyp sellouts, ingenting är heligt. Alla säljer sig om man får chansen.
*lol*

2005-04-27 23:46
kom igen nu...
jag har pysslat med utställningar ex antal år nu och visst ibland gör jag lite saker även på gatan som det så fint heter så va fan, visst jag är en färsking sellout!
jag gör det som jag tycker är viktigt för så väl mig som graffen i sverige. love it or hate it. jag gör ju alltid någon glad/asjävlaskitförbannad...
inte mins poliser.
stay def kids!
/Daniel

2005-04-28 20:17
Mer graff på tv!;)...... tittade på programet halvåtta på tv400 nyss..Det var två personer som pratade för och emot laglig vägg..

cool
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."

2005-04-28 20:24
asså jga fattar ingenting kommer det komma nått mer om graff på tv snart eller kommer det inte mer eller?

2005-04-29 03:46
Det kanske inte enbart handlar om prisverktyget
utan även att det krävs en viss exponering eftersom
gemene man inte vet vad dom vill ha på väggarna
och är man oexponerad så kan dom välja en mindre
talangfull tavelkluddrare p.g.a. att den hamnat mer
i rampljuset.. Ibland så kan det nog kännas som att
man vill förhindra att folk förstör sin boendemiljö med
vilket kladd som helst. I andra fall kan det röra sig om
att gå runt med utgifter såsom hyran och i värsta fall
kan det till och med vara smutt att ha mat på bordet
ibland även om man riskerar sockerchock, fetma och
hjärt- och kärlsjukdomar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-29 04:01
shiit asså.. nu är vi fan uppe i en riktig målare och en som kan skriva så att andra förstår här i graff-forumet.. d e grejer asså :D
Snus är de intellektuellas drog.©<br>

2005-04-29 10:03
Retarderad

Förstår inte ditt prat om sellouts. Det är väl hur bra som helst att några intelligenta personer (Ikaroz, ormen, Finsta) uttalar sig om graffiti i lilla rutan i motsats till alla andra elefanter som, utan någon som helst verklighetsförankring, mer än gärna vädrar sin självsäkra okunskap i media.