I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-03-29 16:46

Östeuropa

Jag ska tågluffa i östeuropa, vill måla på vägen och behöver förslag på ställen att köpa cans, väggar osv.. Tjeckien, Ungern, Polen, Rumänien, Slovakien, Serbien och Kroatsien är de aktuella länderna..

2005-03-29 16:47
(ironi) köpa väggar? kan bli dyrt... (ironi)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-29 16:53
höhö typiskt whoa (ironi)

2005-03-29 17:01
MenzSMK P1
ja för i öststaterna är det obligatoriskt att dom hugger av dig din klotterhand så att du inte kan klottra mer om du åker dit...hursomhelst var det ju inte det som hon frågade efter, om du isf känner till några lagliga väggar kan du ju nämna dom istället för att spekulera kring hur livsfarliga polisen är i öststaterna.

bra tråd förresten, jag ska förmodligen iväg på tågluff till sommaren och hade tänkt besöka en del av dom där länderna. särskilt polen och tjeckien känns intressant...

2005-03-29 17:03
tack för den demento! I början av maj kommer jag hem och kan berätta allt!

2005-03-29 17:53
MenzSMK P1: Men shit, sitter du o följer Greklands - Kalle 24/7 eller?

Ge upp ert snack om att måla i andra länder. Sitt kvar i skit Sverige och runka. Tro det eller ej, men det går och är oftast enklare att måla utomlands.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-29 18:55
Ungern kan ajg tippsa om, gå in på www.graffshop.hu så hittar du addres o karta, säljer montana black o gold, platinum m.m., en annan affär ligger mer i centrum ( budapest ) där har de typ alla, molotow, belton, spanska montana, tyska montana grejjer o allt möjligt shit, o du kan kö typ vart som hälst :), men väggarna längst med rälsen är lugna och en del lagliga...trainen, ohh, de kan du måla på, du har låång tid på rej :)
"Real bad boys move in silence"

2005-03-29 19:02
MenzSMK P1: Ta till dig det första, resten är till alla som brukar skriva i utomlandstrådar. Det har en tendens att komma upp sådana inlägg i varje utomlandstråd.

Alla är skrivna av folk som inte lämnat datorn på ett bra tag.

För övrigt vill jag fråga dig hur du vet allt det där? För exemplevis Polen som han ska besöka har länge haft ett av de bättre graffitiklimaten. Det ryktas om att det börjar bli knasigare där iofs.

2005-03-29 19:12
Men tro inte på vad som står i UP, inte ens hälften är sant fan komerm ju därifrån fan, känenr de lokala writersen där...
"Real bad boys move in silence"

2005-03-29 20:06
soft. börjar i budapest, sen prag och efter det krakow sen vet jag inte än. jag tänkte inte torska hur som helst så ni kan lägga ner det där..

2005-03-29 20:09
MenzSMK P1: Men om det är, som du säger, "rätt känt" att dessa länder ska vara hårda på graffitifronten behöver väl inte det upprepas i varje tråd?

2005-03-29 20:58
MenzSMK P1: Jo det blir det, för många här på verkar tro att det är "svårt" att poliser är "tokiga" utomlands. Tvärtom är många poliser i många länder väldigt vänliga mot turister (Sverige inräknat, dock inte inom graffitin).

2005-03-29 21:22
MenzSMK P1: Jo såhär hemma i Sverige kan man se det på det sättet. Jag har personligen inte blivit tagen för just graffiti utomlands, men andra dumheter. Det löstes på plats och sedan var saken ur världen. Landet ifråga var Spanien om ni är nyfikna.

Så som svar på ditt påstående: Nej, det är ingen större skillnad på en klottrare och en fortkörare.

2005-03-30 00:43
polisen är antagligen ganska lindrig jämfört me om du steppar in på fel målares spot