Hur lång tid efter dommen kan skadeståd krävas?
Är det någon som har en anning om när man kan känna sig lugn efter en dom? Eller kan det möjligtvis vara så att dom har rätt att komma månader efter att dommen utdelats och kräva skadeståd och tränta på alla pengar?
Varför skulle de inte få det? Du är dömd att betala skadestånd då får du nästan garnetart göra det med!
Två veckor ska det högst dröja för dom att komma överens om en dom, plus en eller två dagar pga postens arbete.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Ok! tror du eller vet du?
Hyrikane I princip hundra % säker på att det inte ska dröja mer än 16 dagar. Annars ska dom ju säga det ganska tydligt i rättegången. Du kan ju ringa din advokat och fråga annars.
har du tur så slipper du räntan...annars är det knas för den kan ticka iväg rätt bra
undertiden
har du blivit tilldömd att betala skadestånd så e det säkrast att hosta upp lite lök.......dvs ringa o fråga vart dom vill ha cashen.annars kan det som det sagts tidigare läggas på en fet ränta när dom om några år kommer på att du inte pröjsat.fast dom kan ju glömma bort det helt oxå...det e lite hazard över det hela.
Everyone brings us happiness, Some as they arrive, others as they leave!
när jag fick skadestånd hos nån firma för jag hade målat på deras grejer så gick dom till kronofogden me skulden men efter som att ingen skickade ut nån betalnings påminnelse på 3år så försvann skulden.. så lätt e de att bli av me skadeståndet...
domen har en exekutionstitel, vilket innebär att dom med hjälp av kronofogden kan få sina pengar oavsett om du vill eller ej.
http://www.smutsigt.tk
virl2l njaa detdär stämmer int helt.. vet folk som målat i 10 år, åkt fasst en 20 ggr.. och inte betalt en ända böter,, fasst dom har dock inet tillgångar kvar i livet, som att ta lån eller så,.. men har man ingen bostad och jobbar svart så, vart ska dom då ta pengar ifrån? man kan inet lugga en skallig man
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71
sjukt att ja stava fel på "inte" 3 ggr
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71
ekerö Man kan bli återbetalskyldig när man väl har en inkomst...
Du har faktiskt rätt ;) Det är i tvistemål där domslutet får en exekutionstitel
haha fy fan, jag känner att jag måste plugga hårt över jullovet ...
Det blir nog daxböter och kanske ungdomsvård om du är under 18 annars kan det ju bli fängelse nån månad
tre veckor fr.o.m. dagen då domen meddelades kan du överklaga tingsättens dom till hovrätten. tre veckor efter att hovrätten meddelat domen har du rätt att ansöka om provningstillstånd till högstadomstolen.
oj formulerade mig luddigt. du har alltså fyra respektive tre veckor på dig att lämna in en överklagan beroeende på vilken domstol som fallet ligger hos.
Baboso P22 dom kan låta det gå 17 dagar men då ska du bli infornmerad om det..att dom behöver extra tid eller dyl.... fick vänta 17 dagar på min dom och sånt...
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
Men det är ju inte så att alltid alla som har blivit till frågade och har sagt till åklagaren att dom vill ha pengar kräver dom av den som är dömd... Ofta så har dom redan sanerat och fått ut det på försäkringen och att det är över. Då kräver dom inga pengar, så bara för att man blir dömd till att betala tex. 100 00 så kanske det bara är hälften av företagen som sedan kräver ut pengarna. Och man kommer iväg med att bara betala ut 50 000 itsället... Men frågan är om det finns någon gräns för hur länge dom kan vänta med att skicka inbetalningskort så man kan betala, eller om dom kan vänta hur klönge som helst och därmed ta ut räntor som är jättehöga efter flera år!
Skadestånd omfattas av samma preskriptionsregler som alla andra skulder dvs tio år. Sedan kan det givetvis förlängas genom preskriptionsavbrott.
Hyrikane paintar man på SLs terretorium lär man få casha allt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fan har inte fått mina böter ännu gått typ 3 månader sen min rättegång.. men jag fixa inte casha allt för dom trodde inte själva "klottret" var så stort sl påpekade! =)
jag har hört att dom får max vänta 2 år med att skicka ut böterna.."enligt en advokat" men jag ska inte seja helt säkert att det är så.
bie-atch
ett tips vad det gäller connex är att om man tänkt pröjsa så ska man ringa o fråga vart dom ska ha cashen så slipper man räntan som i vissa fall inte är helt obetydlig!
hur stor chans ere att man kommer på ungdomshem då om man torskar? räcker det om man bara torskar 1 gång eller måste man ha mer problem än så ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha när det gäller skadegörelse måste du torska en jävla massa gånger för att hamna på ungdomshem
jag fick en månad eller liknande på mig att betala sen skulle det gå vidare till inkasso(?) men det var iofs 7 år sen vet inte om det har ändrat????
ja blev dömd i våras å för mej tog d kanske 2 månader innan första skadestånds lappen damp ner i brevlådan
Ingen mera rosa banner
Så länge du inte fått något inbetalningsbrev så stiger inte räntan. Det är upp till Tingsrätten/Hovrätten/HD att skicka ut.
Böter däremot stiger i ränta f.o.m domen vunnit laga kraft tills du betalat in.
Om man blivit dömd att betala skadestånd, som i mitt fall till tre olika företag men inte fått varken inbetalningskort eller påminnelse till två av dessa. Hur är det med ränta på detta? Kan de komma om tre år och tvinga mig hosta upp X antal kronor? Domen vann laga kraft för två år sedan.
spliff macht frei
idioter. Användaren skvattgalen gav rätt svar för ganska exakt två år sen och ni fortsätter att spekulera och gissa och tro... Vad är det för fel på er?
ja, närmast rätt iallafall...
bacteria:japp....räntan tickar på oavsett.så har du tur hör du inget från dom på tio år....men vill det sig illa kommer dom med ett preskriptionsavbrytande om 9.5 år vilket gör att dom vill ha in pengarna ögona bums plus att p-tiden förlängs.....och då har ju räntan skjutit i höjden. men de flesta företag(förutom dom som ofta e utsatta) har inte några speciella rutiner för dessa typer av incidenter.
Själv så har jag snälla föreldrar som låter allt ligga tills jag blir 18, de enda dom gör är att betala räntan för att hålla det uppe så det inte blir kronofogden.
Not all drugs are good. Some... are great!
Jag var på förhör å shiet för ett år sen nu, OM jag blev fälld skulle jag hosta upp 5lakan men har inte fått ett enda samtal eller brev hem. Ska jag ta det som att fallet blev nerlagt ?
Softa koftan !
hahaha jag tror det finns kockosnötter i dom där päronen
30 dagar efter dommen e den "i laga kraft" (dvs tiden för överklagan har gått ut!..) inom 30 dagar från o med det så ska skadeståndet o dagsböterna pungas ut!
zZzhit!
nån månad tar det.. torska i november typ.. fick 9 lax...
fukz?
trashtalk.. det är inte så lätt o betala av 100 lack..
Not all drugs are good. Some... are great!
har du pengar nu så tar dom ganska snart om inte så väntar dom på skaten
Jag blev dömda av dom jag hatar så döm mig engång till "KEEP GRAFFITI ALIVE" "K.G.A" MÅLA PÅ VÄNNER
jag fick ett skadestånd på ca 20.000 , efter nån månad när mina päron casha av den åt mig var den uppe i 24.000.....så om du har planer på att casha , gör de då så snabt som möjligt för dom kommer pumpa ut pengar ur dig förr lr senare
It's a matter of bombin' , knowin' that I can do it.....