I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skissboken, lite mer info!

Vår Hiphop - Graffiti

   
Manager

2004-12-02 15:14

Skissboken, lite mer info!

Ja, ni kanske minns att jag la ut en topic här för nån månad sen om en bok jag ska göra, som kommer innehålla skisser.
Tänkte dela med mig av lite mer info angående den.

Namnet på boken kommer bli The First Step.
Det kommer vara en sida med lite infotext/inledning på engelska, och resten av boken kommer enbart bestå av skisser.

Jag kommer behöva, förutom själva skissen, ett papper med artistens tag, skriven med en relativt tjock penna, dock ingen 20 eller 30, utan typ en kalligrafipenna eller tuschpenna.

Alla som kommer med kommer få en sida vardera, så det blir en skiss av varje person. Sammanlagt kommer boken landa på ca 100 sidor.

Formatet kommer vara liggande A5 (dela en A4 på mitten), men skissen i sig kan vara gjord på A4 papper, det spelar ingen roll.

Jag kommer handplocka målare till det här projektet, och så har jag fått in lite över 60 namn via whoa på folk som vill vara med.
Jag räknar med att få in fler än 100 skisser, så vissa kommer falla bort, eventuellt hamna i en vol. 2, det återstår att se.
Tänk på att "kända" målare har förtur, för det är vad folk vill se mest, men det betyder inte att man inte kommer med om man inte är "känd", jag går efter stil oxå.

Som ni kanske vet så kommer jag skicka ut ett kuvert med svarskuvert, en infolapp och ett par tomma ark (man måste inte använda de).
Vill man få tillbaka sin skiss så måste man skirva det på en lapp och bifoga namn + adress. Jag vet att det kan vara osäkert att göra så, så om ni kan så skriv ner en polares namn + adress, eller nån adress ni har tillgång till.

Jag kommer skicka ut kuverten nångång nästa vecka, om planerna gå i lås, kan inte lova nått, men troligtvis blir det så.

Det finns fortfarande chans att anmäla sig, skicka ditt namn + adress till mig här på whoa så får du ett kuvert.

Frågor? Ta det här så svarar jag så gott det går.

Redline!