I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

stockholm city - kampen mot klotter

Vår Hiphop - Graffiti

2004-11-30 13:15

stockholm city - kampen mot klotter

upl.silentwhisper.net

länk till stockholm city artikel om klotter sidan 33.

2004-11-30 13:21
jo explorer förminskar bilden åt dig automatiskt. antigen ställer du om det att den inte ska göra det eller så dubbelklickar du i högra nedra hörnet av bilden så kommer en ruta upp så du kan förstora bilden till normal storlek.

2004-11-30 13:36
när ska samhället börja oroa sig för insidan istället för utsidan?

är samhället så utseendefixerat?

svar ja.
kul att de körs

2004-11-30 13:38
eh_japp: nähä? så har det alltid varit, så kommer det alltid vara. du kommer inte med någon ny information. bara att get with the program.

2004-11-30 13:43
cyborgknark P0
jamen de var ingen information, de var bara va ja tycker och tänker!

kul att de körs

2004-11-30 13:57
hotspot P23

Då kan polisen börja trakassera alla andra likaså. Det är ju omöjligt att tro att bara för att man målar att klär sig "hiphop".

Löjligt det han skriver föresten. Klart det är väktare vid liljeholmen.
"Jag var så fattig när jag växte upp, att hade jag inte varit pojke så hade jag inte haft något att leka med!"

2004-11-30 14:00
Kan ju tillägga att han antagligen är ensam om att tycka att man ska försena tågen "i syfte att gripa de kriminella". Vad vill vanliga svenssons ha? 30min försenade tåg eller färg på utsidan? Tror de flesta väljer de senaste förutom misslyckade poliser och gamla gubbar med föråldrad syn.
"Jag var så fattig när jag växte upp, att hade jag inte varit pojke så hade jag inte haft något att leka med!"

2004-11-30 14:42
AIK / TOTTENHAM

2004-11-30 17:28
Det går inte att straffa bort oönskade beteenden!!
fear and loathing

2004-11-30 17:51
han verkar ju helt efterbliven. vad är tågen till för? att frakta folk dit de ska, eller frakta klottrare in i fällor gillrade av connex för att sedan stanna så att polisen kan gripa kriminella?
återigen så begår en "expert" misstaget att tro att folk hellre åker i rena vagnar och kommer försent än i vagnar med nån tag i och kommer i tid.
det är ju roligt att se hur de gång på gång försöker nå ut i media för att få "vanligt folk" att bry sig om ett problem, graffiti, som ingen egentligen bryr sig ett skit om.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-30 18:05
snacket om rena vagnar är helt irrelevant så länge våra tågfärder förpestas med all denna vidriga sexistiska reklam. reklam som skapar ideer hos människor om att de skulle behöva en pryl dom absolut inte behöver.

det är bara att inse att personer som skriver sådana här insändare eööer articklar är högerpolistiska och fscistiska personer som inte tolererar något annat än döda fiskar som flyter med strömmen och tjänar kapitalismen , alltså dem rika.. chefer mm.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-01 11:22
Jag blir bara ledsen över allt detta jävla skitsnack. Snart duger det inte ens att försöka försvara sig. Man får hårdra det lite som Jungle gjorde härovan, resonemanget är ju helt rätt. Se bara till den norrgående plattformen i Slussen. Fyfan det är ju sjukt hur dom kan klaga på klotter i vagnarna när dom förstör åtskilligt större miljöer med grotesk reklam och horribel "konst".

2004-12-01 11:30
Alltså ju mer jag tänker på hans sista mening desto mer löjlig känner mig jag, bortgjord och fånig över att att leva i samma nation tillsammans med människor som resonerar på det viset. I detta samhälle som präglas av vardagsbrott och allt fler grova våldsbrott, här lägger man sina resurser på att fånga klottrare. I framtiden, när det västerländska samhällsbilden är präglad av okontrollerbar brottslighet kommer man skylla sin oförmåga på att man var/är tvungen att gripa klottrare. En tunnelbanevagn betyder ju självklart mer än vad individen gör. Det är mycket viktigare att ett rullande objekt ser bra ut på insidan än att resenärerna som finansierar trafikeringen känner sig trygga.

"På motsvarande sätt som när klotter upptäcks och saneras omgående, måste varje enskild rapportering av klottrare leda till omedelbara åtgärder och ingripanden. Polis- eller väktarresurser ska finnas tillägnliga, och om nödvändigt får trafiken fördröjas i syfte att gripa kriminella. Först när dessa åtgärder sätts in kan man på sikt få kontroll över situationen. Så sker dessvärre inte idag"

Det är fan skrämmande, jag vill tro att det inte är sant!

2004-12-01 13:04
rödkhmer P0

helt rätt! det handlar om hur man disponerar våra redan mycket begränsade resureser inom det offentliga..

man jagar folk som ändrar färg på en yta i stället för att ta fast folk som våldtar, rånar, misshandlar, osv osv osv...

acceptera inte förtrycket! och fortsätt alltid att debattera, förklara och försvara!

kärlek till er som kämpar!

2004-12-01 15:26
Det är dags att folk börjar fucka ur lite mer nu när polisen griper folk godtyckligt med stöd av lagen för "förberedelse av skadegörelse".
Vad jag har hört så har folk blivit gripna utanför HL när de har varit inne och köpt CAPS...Hmm. Vet inte hur långt snuten kan komma med det. Men tydligen så har det hänt. Och sedan har misstanken laggs ner pga "brott kan ej styrkas"

Vad vi nu kan göra är att samla ihop våra vänner(inte bara de som målar utan alla!) och bege oss till Katarina närpolis och anmäla oss själva för "förberedelse fö...." Det kommer ta en jävla lång tid om de måste skriva anmälningar varje dag, och som i slutändan inte leder någonstans. Tillslut måste tom snuten själva förstå hur rättsvidrig den här nya lagen är. Ta gärna med någon form av media för maximal effekt.

No pasaran!
www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org
www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep
www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com

2004-12-01 15:28
Just det. Glömde det viktigaste. Ta med en CAP och släng upp den samtidigt som ni gör anmälan....
www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org
www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep
www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com

2004-12-01 16:12
"tomma vagnar klottras dagligen ner mellan liljeholmen -hornstull"....undrar vem det kan va haha gogo
drx fr brxx...

2004-12-01 19:12
Markus Eisler
Gäst
Skrivet: Lör ..

en googling på markus eisler upptäckte det här inlägget på ett tågentusiastforum. han kanske har en personlig, känslomässig dragning till tågen utöver det yrkesmässiga?

2004-12-01 19:13
ok. det där var ju helt fuckat. sorry.
såhär ska det vara:

Markus Eisler
Gäst

Skrivet: Lör 06 Nov, 2004 18:24 Ämne: Vällingby 50 år nästa helg - C2 i rull? Citera

---------------------------------------- ----------------------------------------

Eftersom Vällingby firas nästa helg, vore det väl ypperligt om C2:orna då gick i trafik mellan Hötorget och Vällingby. Någon som vet om detta sker?

2004-12-01 19:38
irk

det du sa var inte så dumt, faktist. om, låt oss säga, 50-100 pers skulle sluta upp och gå med varsinn cap för att anmäla sig själva.. så skulle det skapa lite kaos... låt oss säga att man skulle göra det här varje månad, varje vecka, eller varje dag... det skulle gå åt helvete rent ut sagt.... synd att antagligen inte tillräckligt många verkligen ställer upp.
Lugn!

2004-12-01 23:36
ville bara säga tråkig artikel