Årets mest bajtade hemsida?
Är det någon som vill kännas vid denna hemsida: www.freewebs.com Mycket ska man va med om innan ögonen trillar ur. Ok att folk snor bilder, sparar dem på sin dator, lägger på sin sida och så vidare men här har man inte ens orkat det utan länkat direkt från capitalsthlm.com och sen hävdar att man har copyright på bilderna. Till och med vårat (felstavade) GRAFFITI CAN´T BE STOPT vykort har de tagit och gjort en banner av. Så om du/ni bakom ligger bakom det här skämtet till hemsida så ta genast bort den (eller bilderna iallafall). /Capital Sthlm http://www.capitalsthlm.com
www.capitalsthlm.com
Det där var det värsta jag sett nästan haha. SKÄMS! Det där är fan värre än när nån snodde bilder av mig och på ett dåligt sätt försökt ta bort eyegasm logon från dem. Och den liraren stal inte ens min bandbredd, iofs är det ingen fart på servern ändå hehe.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it I don't buy cheeba, I grow it www.eyegasm.se
Haha.. Lite genomskinligt att länka direkt till bilderna..
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.
Smart drag ju. Det enda tråkiga är väl att han inte kan uppdatera förrän Capital Sthlm uppdaterat. :) Iofs ligger han efter med ett gäng bilder. Han kan ju ha updates varje dag ett bra tag framöver. Vilken lallare. Hahaha!
Frågan är om Mr Capitalsthlm köpt copyright i alla länder eller är det bara något han skriver? Förövrigt är namnet snott och bilderna är juh direkt länkade så det är det det faller på.
Det går bra nu? - Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér
hotspot: fast kom igen. de flesta av oss är kriminella på nåt sätt (dock inte sagt att capitalsthlm är det, förstås). tycker att själva olagligt-grejen kan man ju droppa. det är ju mer att det är fett mobbat och dålig stil att göra nåt sånt. fast jag tycker att det är mest lustigt. hela graffsidegrejen har gått överstyr. alla ska ha en egen. till vilket pris som helst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hotspot det är mer olagligt att skriva att man har copyright på bilderna än att sno bilderna. iom att capitalsthlm knappast har någon gällande copyright med bilderna så får personerna i fråga göra vafan som helst med dom.
Hultman Vad snackar du om? Man behöver inte ens skriva ut ett copyrighttecken, man har automatiskt upphovsrätt till bilderna man själv fotograferat. Om man lägger dem på internet och någon annan snor dem så är detta ett brott mot upphovsrättslagen. Detta är vad som gäller för de bilder som capitals webmaster själv fotograferat. För bilderna som andra människor fotograferat och mejlat in till honom gäller samma sak. Den som mejlar in bilden ger capital förfoganderätt till bilden och det är då helt ok för dem att ha bilden på sin hemsida. Det är dock inte ok att någon annan använder bilden.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it I don't buy cheeba, I grow it www.eyegasm.se
eyegasm F60 helt rätt där! man har som fotograf automatiskt äganderätt till bilden! (samma med poesi, musik, osv) sedan kan man välja att sälja bilden och rättigheterna till bilden till en tidning eller liknande.. eller att skänka den till t ex capitalsthlm.com och därmed övergår copyrighten till capitalsthlm.. i det här fallet (och de flesta andra) kan vi ju glömma det olagliga.. men det e ju fett dåligt och pinsamt att tom länka till bilderna så där =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
orka bry sig.. låt dom ha sin baitade sida eller vafan det är för nåt.. ingen skadas av det. eller?
Till alla komunister: Sluta försök bestäm över min rikedom, ty jag försöker inte bestäma över er fattigdom! - TurboHasse
strypa Den som lagt ner hundratals timmar på att fotografera och editera bilder kanske inte har lust att bjuda på det du vet.
Vad fan har hultman rökt?
hultman ja det är ju tur att du kan flexa med dina kunskaper i det svenska spårket i andra trådar iallafall för när det gäller lag och rätt har du INGEN koll.
joråsåatt
Kom med lite lagstöd innan ni skriker ut "såhär är det!"... Lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk. 27 § Upphovsrätt må, med den begränsning som följer av vad i 3 § sägs, helt eller delvis överlåtas. Överlåtelse av exemplar innefattar icke överlåtelse av upphovsrätt. 3 § Då exemplar av ett verk framställes eller verket göres tillgängligt för allmänheten, skall upphovsmannen angivas i den omfattning och på det sätt god sed kräver. Sin rätt enligt denna paragraf kan upphovsmannen med bindande verkan eftergiva endast såvitt angår en till art och omfattning begränsad användning av verket. ---------------------------------------- ---------------------------------
Hämnas genom att ersätta bilderna på erat webhotel med bögporr och bilder på hitler. Sen döper ni om och länkar om bilderna såklart.
mrwhoo Jag tror det var så jungle_boogie menade, att det sker enl överenskommelse. Dvs, att man får förfoganderätt till bilden.
haha! han kan inte ens stava till "Graffiti Can't Be Stopped" Om ni har märkt...
Status: OFFLINE
b0zA- "Till och med vårat (felstavade) GRAFFITI CAN´T BE STOPT vykort har de tagit och gjort en banner av"
eyegasm: Haha! Det e ganska illa gjort asså. Inte ens jag skulle kunna göra det misstaget...
Status: OFFLINE
hm, jag har hört av flera att det inte finns någon lag som gäller angående bilder och upphovsrätt. dessutom har jag frågat en advokat om musik och han svarade att man inte har någon upphovsrätt på musik som e gratis. heller inte på filmer, även om man betalt på någon hemsida för dom, det är ändå fritt att sprida. jag själv har dock ingen aning om hur det egentligen är.
hultman P60 Om man bjuder ut musik som man har upphovsrätt till och låter folk gratis ladda ned låtarna så har man överlåtit just den musikfilen. Det betyder inte att man har överlåtit upphovsrätten till det musikaliska verket. Ang fotografier... Lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk. 49 a § Den som har framställt en fotografisk bild har uteslutande rätt att framställa exemplar av bilden och göra den tillgänglig för allmänheten. Rätten gäller oavsett om bilden används i ursprungligt eller ändrat skick och oavsett vilken teknik som utnyttjas. Med fotografisk bild avses även en bild som har framställts genom ett förfarande som är jämförligt med fotografi. Rätten enligt första stycket gäller till dess femtio år har förflutit efter det år då bilden framställdes.
NormanBates han e min förebild *lunajsmajl*
em_ta_alloh shit. grymt bra idé. tror du verkligen inte att det var det första vi gjorde?
www.capitalsthlm.com
Haha, årets skämt sida eller? :) capitalsthlm P60: har ni fått något svar?
watakaa nix.
www.capitalsthlm.com
Svennegraffers som tycker det är skevt att kopiera... mycket ska man få uppleva! Ni är inte ett dugg bättre än första bästa äganderättförespråkare. Kopiering, baitande och sådant som varit tabu inom graffen måste sättas i ett nytt perspektiv, typ skippa hierarkin osv.
COMMUTERMADNESS du får gärna stå för virusbombningen och hackningen!
Haha shit asså! ska man skratta eller gråta? Hahahaha...
smart att baita en av sveriges största sidor oxå.. haha. kunde han inte ha tagit nån okänd sida från norrland lr nått?!=)
Splatter P-1: Var har jag påstått att jag sysslar med narkotika?
D-UNIT skönt med folk som har koll iallafall. men ja du har helt rätt. vi fotar inget själva på capital utan det är folk som skickar in grejjer hela tiden. och om ingen mailar in bilder så snor vi bara från någon annan sida. ska jag vara helt ärlig gör vi inte ens sidan själv. det har vi några tioåringar i indien som gör. jävligt slappt kanske men väldigt prisvärt.
joråsåatt
Dear God give us what you gave Moses, a burning Bush.<br> <br> 413 änna!
noztra P1 Dagens grymmaste inlägg.. word! Håller på att svimma av skratt...
Graffare
2004-11-07 17:46
det finns väl något jawasqript som gör att man inte kan högerklicka på bilderna på webbsidan fixa det vettja sen länka om bilderna så är det ingen som kan ens spara bilden
They called me Mr. Glass
palestinavän P60 jag upptäckte just det, personen bakom den aktuella hemsidan har uppenbarligen bajtat mer än bilderna (=
I, Rowboat
det ryktas om att det är en av ontopskillarna som har den sidan.
skithöna nja till å börja med så är såna där ta-bort-högerklickning bara tattigt och sen om du har lust att sätta dig å länka om flera tusen bilder så är du välkommen :)
joråsåatt
noztra Nej. D-UNIT Jag fotade 7 rull förra veckan, hur många fotade du? Snålt? Slå upp ordet "etablerad". Visst får jag många bilder inskickade men det fick jag inte för 9 år sen när jag startade.
skön sida... men man känner ju igen alla bilderna:P höhö