Fuck alla haters!
Fuck alla haters! Nu har jag fan fått nog av det här. Va fan är det som har hänt med graffiti? Jag har fått så jävla mycket klagomål på min sida så jag var tvungen att skrika av mig lite. Folk verkar ju inte fatta vad det är som händer... Jag startar upp en sida med tanken att visa Uppsalas graffscen. Men till skillnad från alla andra sidor på nätet så bestämmer jag mig på en gång för att inte bara visa de allra bästa målningarna av de mest kända writers:arna utan jag ska visa det riktiga Uppsala. Jag visar ALLT jag hittar att fota som jag kallar för graffiti, som jag kallar för konst. Alla som någon gång har gjort en hemsida vet att det är skittråkigt och nästan omöjligt att driva en sida utan feedback och konstruktiv kritik. Så är det ju med nästan allting, hur kul är det att fortsätta med något om det inte finns någon som säger någonting om det du gör, varken bra eller dåligt. Så därför så slänger jag ju självklart upp en gästbok så jag kan få höra vad folk tycker. Och vad händer sen då. Inte det jag hade förväntat mig iaf... Efter två updates så är gästboken fylld med klagomål som "lägg ner sidan or die " och "detta är en skam för uppsala!"... Först och främst måste jag säga, vad fan är det med er?! Jag trodde att graff handlade om att uttrycka sig i det offentliga rummet men vart fan tror ni att graffen är på väg när ni håller på så här? Tack vare alla er supertuffa hardcore-målare som hatar alla toys så kommer graffen gå i graven om inte denna graffgeneration gör någonting åt saken! Om graff handlar om att få uttrycka sig i det offentliga rummet så blir det fan inte så när ni håller på så här. Tänk er några kids som avgudar graff och suttit och skissat halva sitt liv drar ut och tjackar sina burkar och drar ut och målar. Vem här tror då att de ungarna gör värsta jävla master-piecen. Ni som tror att man är bäst på att måla så fort man börjar är ju bara dumma i huvudet. ALLA BÖRJAR NÅGONSTANS! Ni har också börjat någonstans! Ni var inte kings ifrån början! Så vad tror ni händer då? Jag kan iaf berätta vad jag tror. Tillbaka till det jag pratade förut om feedback... Tror ni seriöst att de där kidsen som har dragit ut och målat för första gången vill fortsätta måla när de upptäcker att alla snackar skit om deras målningar och att "bättre" målare spittar deras piece. JA, jag kallade det de hade gjort för piece och JA, jag sa spittar. För det finns en jävla massa osmarta människor som spittar. Tror ni seriöst att det blir snyggare när ni drar feta chromestreck över piecen?
http://www.kortfilmsfestival.se
Vet ni vad jag mer tror kommer hända med graffscenen? Om några år så kommer det inte finnas så jävla många målare som kör för konstens skull. Graffitin kommer att bara att vara tillgänlig för de som är allra bäst och de som har mest cash. De som är allra bäst blir anlitade av komersiella företag som JC för att måla deras väggar medans de som betalar mest får använda graff som någon slags reklam som tas betalt för.
Om folk fortsätter så här så kommer den nya generationens graffare sluta måla. De får ju bara klagomål på att de förstör, målar fult, och inte tillför något till graffen. Men de tillför jävligt mycket mer än vad ni tror. Om några år kommer de att vara minst lika duktiga som ni är ifall de tillåts fortsätta men om de slutar så kommer de inte komma någonstans... Vem fan ska ta över graffen då hade ni tänkt?
En sak till... Props till alla så kallade toys! Jag diggar era målningar och respekterar nästan alla era målningar lika mycket som de som är gjorde av de mest kända graffarna. Och jag respekterar alla toys med nice inställning till graff MYCKET mer än alla hardcore-graffare som tror att de är så jävla mycket bättre än alla andra.
Sen har jag en sista sak och säga och det är till alla er som ser graff som en konstform. Har ni någonsin tänkt på att konst inte direkt brukar följa strikta regler. Men av någon anledning så måste tydligen graffitin följa en jävla massa regler för om man inte följer de reglerna, ja då får man en jävla massa klagomål på att det inte är graffiti man sysslar med. Om det är det här som är graffiti ja då tänker jag fan inte fortsätta kalla mig graffare, då är jag bara konstnär! Sluta stänga in er! Sluta sätta regler! Sluta försöka få alla att hålla sig innom ramarna! Hur ska graffitin kunna utvecklas om ni inte tilllåter den att göra det?!
Om det inte finns någon här på Whoa som håller med mig så tycker jag ärligt talat synd om er allihopa...
För att avsluta så kan jag ju säga att jag inte har några som helst planer på att lägga ner min sida. Jag fortsätter propsa ALLA målare och ge de den uppmärksamhet de förtjänar!
www.uppgraff.tk Någon snäll admin/mod får ju gärna rensa bort alla smarta inlägg med konstruktiv kritik som "jävla toy", "fuck you" och andra sådana smarta saker...
Daaamn... Vad långt jag skrev!
Fortsätt i samma stil ;) jJag håller med dig angående att visa allt graffrelaterat på sidan. Jag har cirkus 630 bilder uppladdade på dumpen. Bilderna är allt mellan A och Ö. Fått många PM om att ta bort ditten o datten för at det e fult. Men det ligger kvar endå ;) Stå på dig! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
BRA SKRIVET !! nice sida också förresten, keep up the good work :D
Snus är de intellektuellas drog.©<br>
tycker du kan ta lite bilder på riktiga uppsala, jag menar, det där e inte uppsalas graffscen, finns ju sjukt mkt mer än det som är uppladdat på sidan i centrum som det bara är att åka o fota
http://www.myspace.com/charlychanter
det finns helt enkelt jävligt mycket folk som inte har något liv och som därför tycker att det är viktigt att bry sig om ifall en hemsida visar toypieces eller inte. tror knappast att de som dissar mest har något att komma med själva. det är ingen idé att gnälla. livet är fullt av problem. det här är väl ett av de minsta...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
om du ska bry dig om vad folk säger så är det lika bra att lägga ner sidan på riktgit ta det rätt men det är som commuter säger, sånt får du räkna med liksom, finns alltid nån djävel med en nagel i ögat som bara vill hata
K-line UsassinS
gahhfe_one P16 Jo, jag vet... vet redan en massa pieces som jag bara måste fota det är bara att min kamera är på lagning just nu så jag överlever på min flickväns kamera och på inskickade bilder.
så kallar vi inte folk för horungar..
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
word up like hell!! thats the truth and you better recognize when you hear it
precis. graffiti handlar inte om att göra hemsidor.
För övrigt anser jag att graffitiforumet på whoa bör förstöras.
håller med =) propps till dig att du går emot strömen o gör som du själv tycker peace o bigups
Jag orkade läsa tills detta citat kom upp :"Tack vare alla er supertuffa hardcore-målare som hatar alla toys så kommer graffen gå i graven om inte denna graffgeneration gör någonting åt saken!". Alltså, ordet och innebörden toys skulle inte existera om inte hatet existerat tidigare. Tro mig det har det, det är inget nytt fenomen att många stora, coola, erfarna, hardcore (om du föredrar det uttrycket) writers hatar nybörjare (sk. toys). Om du trodde det får du ta och läsa på. Detta beror på många anledningar, bla. för att det är griniga och hatar alla. Men det är en ytterst lite grupp, och den gruppen du beskriver kan jag nästan garantera dig att de precis kommit upp ett hack i "graffitihierarkin" och börjar bli småkända i sitt neighbour hood (oavsett skills). Alltså ditt citat stämmer inte på den punkten nu över till min teori om hur graffiti kommer dö. Jag tror att graffiti kommer dö just pga. toys. Alltså, missförstå mig rätt, dagens toys. Jag har med bara några få års erfarenhet sett en stor attitydförändring. Dagens toys är som jag ser det inte alls lika hängivna och seriösa som förra generationens. Jag tror att ifall det får fortlöpa kommer svensk graffiti, nätsintill dö ut, och det kommer vare sig du vill det eller inte bara vara "de supertuffa hardcore-målarna" som överhuvudtaget målar. För övrigt beror inte attitydförändringen på hc-målarna utan på en mängd faktorer, film-koncentration, internet, jävligt bra burkar till sjyssta priser, en del tidningar. Nu orkar jag inte mer. Men jag hoppas du förstår vad jag menar.
NormanBates & gulbanan Ni har ju båda helt rätt i det ni säger och det är ju faktiskt ett misstag ifrån mig. Jag borde inte kalla sidan för en graffitisida utan för en konstsida. Jag visar bilder på konst. Men det är ju ändå mestadels graffiti så det känns lite skumt. Menmen.. ska överväga det.
Att du har fått kritik för din sida beror väl knappast på vad som har hänt med graffiti utan snarare på internet.
Damn, samma sak med rappen. Vart är världen påväg?
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction
Fattar inte heller varför folk klagar på sidan du har väl rätt att lägga vilka bilder du vill där. Men att man blir så jäkla dissad som toy är väl nått alla gått igenom mer eller mindre och den shiten svider men det är så graff är sen beror det på om man pallar att ta sig igenom den skiten ändå eller inte men det är väl nästan lika villkor för de flesta i början av sin karriär.
Riktigt bra skrivet!
Bättre med en hängmatta i parken, än två hängpattar på marken...
arealfuckinghero F60: Jo det klart, men jag kan lungt säga att för min del var det inte bättre förr. Alltså, i mitt inlägg spekulerar jag bara, och ja jag låter jävligt konservativ. Men erkänn, är du helt säker på att internet, billiga och jävligt bra burkar, enormt flöde av filmer och en mängd tidningar inte har någon effekt på scenen. I sådana fall, vilken? Internet är absolut inte bara dåligt, men det har helt klart sina mindre bra sidor. Jag hoppas på en förbättring och uppryckning av den svenska scenen, och en ljus framtid för graffiti i allmänhet, men jag är skeptisk ;).
!!! Tsssss !!! Jag skippar o läsa allt shi som står, står säkert en massa bra också, men orka... Jag lyssnar bl.a. på Promoe (mårten)! Graffiti writers won't die! !! ,,så, ha det bra alla !! snart ska jag ut och toya lite...!
håller med dig om att det e tråkig attityd inom graffitin o så, håller även med om att man på en sida mycket väl kan visa upp fula saker också just för att visa hur scenen i en stad ser ut i dagsläget..det e det jag gillar med din sida, att du visar upp hur det verkligen är och inte bara visar det bästa... Kan iförsej vara så att vissa av målarna inte vill ha sina fula grejer upplagda på internet..men det e väl iförsej något dom får ta också.. Kul iallafall o se lite från uppsala då man inte ser så mycket därifrån tack för ordet
Graffare
2004-11-10 08:39
lägg ner gästboken så lär du inte få något mer klag =)
They called me Mr. Glass
Du har ju inga bilder =/
Letar du efter bra OG filmer spana in min sida www.Thuggish.biz finns även bra serier och nya music releaser. http://muaythaisthlm.blogg.se
Det har jag ju visste.
vad är det för fel med den där hemsidan då? den är ju grymm ju!
Away From Keyboard
proooopps! keio P18
jag blundar nu.
Det är lätt att vara tuff bakom en dator där ingen kan komma åt en. Skulle du möta dom som jiddrar i din gästbok på gatan så är dom säkert inte så kaxiga.
Paranoian har bara börjat.
speciellt efter 2år, då dom som jiddrade i gästboken med all säkerhet glömt bort det.
Bra Skrivet håller med fullt ut!!
Word!
Jag tycker att haschpuppie P13 har sagt det! visserligen är det lite tidigt att spekulera om scenen håller på att dö ut men det är ett faktum att den svenska graffen är nere i en sänka rent stilmässigt och antalet som faktiskt målar. det återstår att se ifall ett uppsving kommer. Ja e dock ganska säker på att graffiti inte helt kommer att dö ut utan det kommer ett bra tag till finnas rävar som fortfarande rockar.
WHaT eVa! DaAh!
keio P18 och låt mig fråga..... är det inte hatet till alla "haters" som har fått dig att starta denna tråd? är du inte en "hater" du med då?!
WHaT eVa! DaAh!
Jag tycker om era alla endå1!
Uj. gränsen måste ju dras någonstans..
ssscch, det är en hemlighet.
fresh tråd! UPP!
jag skiter fullständigt i om nån hatar på mina grejjer jag kör på bara och är toyen jag ärligt är, kommer inte sluta för det. spittar nån mig e d bara att spitta tillbaks eller hur? förresten bra skrivet! props till alla målare som skiter i.
Jag är en av dom bästa toysen i min stad. jag är så jävla toyig. Det tänker jag fortsätta. vara. och jag äger alla kings
pinsamt
håller med lite... skön sida föresten!
Kan ju tillägas att jag har hållt på i snart 7-8 år nånting och visst, det är sant att toysen idag har tappat fokus, men det är OCKSÅ så att de mer erfarna målares attityd också har försämrats till det sämre, men jag fattar inte varför folk bryr sig så jääääävla mkt om det! Sätt igång å måla ist så att skillsen FAKTISKT ökar... Dessutom så målar man ju för sin EGNA skull, inte för att ngn "erkänd" målare ska säga, "bra skit!" eller??
won´t be more? too bad!! =)
Håller med till 100%, men nånting jag har märkt bland igentligen dom flesta målare är att dom är mer intresserade av själva vandalismen och kicken än det dom målar. För mig är graffiti en konst form jag kan lägga ner hela mitt liv på och därför hålelr jag på för att det man själv och andra gör är otroligt snyggt. Jag har aldrig ens tänkt tanken att hålla på för att förstöra. Jag kan nästan garantera att jag får en del skit för det här. Men det är i vilket fall som helst min åsikt till varför jag håller på.
08.5
Orka grina.
Uppsalas scen är ju tyvärr väldigt dålig med tanke på vad den har varit! förr var det töng!
aldrig uppmärksammat denna sida, fanns en hel del godis ja inte sett innan, big up!
bra sida som fan! ja har inte hitta den tidigare men jag fattar inte att Tex blao några hadde gjort sin första piece som såg väll halvt ok ut sen kom Blao och skrev fult med vit över Blao crew liksom då tänker dom va fan ingen idé att fortsätta om nån ändå spittar oss.. men om man e extremt dålig kan man ju skissa/måla fames etc tills man blir lite bättre sen ge sig ut på riktigt.
färgblind "men om man e extremt dålig kan man ju skissa/måla fames etc tills man blir lite bättre sen ge sig ut på riktigt." haha du borde nog fan stanna hemma i fortsättningen
thisisit: Hahaha jag kunde inte sagt det bättre själv!
fortsätt som nu men mer prylar av BRS efterlyses