I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någonting är VÄLDIGT skevt med homeboys hemsida

Vår Hiphop - Graffiti

2004-10-05 21:26

Någonting är VÄLDIGT skevt med homeboys hemsida

Har de fått frispel på Homeboy eller har de blivit uppköpta av ett gäng "Carbabes" månne?

http://www.homeboy.se

Jag är nyfiken på svar..

joråsåatt

2004-10-05 21:38
De sponsrar ju inte utan de står enligt sidan för artisterna till mässan. Och om man sponsrar nånting så lägger man väl ut en banner, gär en liten temasida om det kanske men att bygga om hela siten känns väl ambitiöst. Eller?
joråsåatt

2004-10-05 21:40
///Saxat från hemsidan///

Förra året besökte mer än 20 000 människor mässan. I år väntas ännu fler, då besökarmålgruppen breddats till att innefatta hela ”streetkulturen”.

//

Vad har graffiti att göra med skräniga bilar och tjejer som visar upp lökarna? Homeboy kanske missuppfattade; street cars är inte samma som street art.

Någon borde gå och koppla charbel.

2004-10-05 21:45
tyckte det va rätt coolt ja...hoppas han anställer några av dom där brudarna så dom kan stå å kränga burkar...bra mycket snyggare än charbel iaf...

2004-10-05 21:48
Ska man promota en bilmässa på en hel site så kan man ju iallafall ha me bild på en bil så man inte tror att det är erotikmässan light man hamnar på.
joråsåatt

2004-10-05 22:14
TimerC.

Visst. Het show. OK. den blir skita fet men,

Tror du verkligen att om någon är intresserad av att köpa "riktiga" cannor verkligen beger sig till en bil festival istället för att till hans "riktiga" butik ?

Personligen skulle jag inte sätta min fot där även om Dondi sålde Krylons från 70-talet...

2004-10-05 23:40
jag diggar bikinibrudarna.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2004-10-05 23:50
Carbabes är ett obligatoriskt inslag i alla bilmässor. Ingen bilmässa klarar sig utan carbabes. Dessa vakra kvinnor kommer till mässan för att representera sig själv sedan Sponsorerna och bilmärken.

Haha det där tar priset. Det är precis som myten om den lyckliga horan:) Representera sig själva, yeah right. Tror inte de glider runt i bikini och kråmar sig om de inte får pröjs.

Jag tog bort inläggen om eventet i updatetråden eftersom det inte har ett skit med graffiti att göra.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it
I don't buy cheeba, I grow it
www.eyegasm.se

2004-10-06 00:16
nytt lågvattenmärke för Homeboy. rätt osmakligt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-06 01:04
klockrent, charbel fattar att graffiti och babes går hand i hand

2004-10-06 06:47
Carbabes - det femte elementet
joråsåatt

2004-10-06 07:30
Glider dom runt i bikini och KROMAR? ;______; .D

KROMBABES.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-06 08:08
klart graff och bilar hör ihop....
SMÅLAND!

2004-10-06 11:25
street cars är inte samma som street art. hahaha

2004-10-06 16:21
Är det bara ni som inte fattar att det är samma upphovsmän?

2004-10-06 17:14
Charbel är ägare till www.homeboy.se enligt NIC.
www.homeboystore.com ska enligt NIC inte existera längre och jag kommer inte in på homeboystore.com.

Förövrigt står följande på kontaktsidan för www.homeboy.se

(leveransadress och besökadress):
Homeboy Entertainment AB
Hantverkargatan 18-20
112 21 Stockholm
Tel+46( 0 )8 32 67 55

Och om jag inte missminner mig så är det dit Homeboy har flyttat. Jag har dock aldrig varit där så jag är inte säker.

Så antagligen så är Charbels utsträckning större än Spanska montana. Och enligt hemsidan så är Homeboy Enterntainment (troligtvs hans företag) tillsammans med projektfabriken som arrangerar.

Det handlar om street kultur. snabba bilar, som är ämnade åt streetrace, graffiti, breakdance..

Men jag håller med om att det är onödigt att hela hans vanliga sida är nere pga detta. Men det är väl för att göra ännu mer reklam till det han arrangerar så fler kommer dit.. så han får mer pengar.

Det är inget fel på smarta affärsidér ;)

2004-10-06 17:44
P-vakten P58: sen så finns ju alltid www.homeboystore.com
THUG WIFE

2004-10-06 17:48
o_b_s P-1

jäklar vad det ekar här inne då. jag är mycket medveten om den sidans existens.
joråsåatt

2004-10-06 17:57
Då ber jag om ursäkt!!
THUG WIFE

2004-10-06 18:26
Annars så vet jag att Charbel vart i kontakt
med arrangörerna, dom står för bilarna etc
och Homeboy står för underhållningen.

Homeboy Entertainment är ett underhållningsföretag
som lanserar hiphopkulturen såsom breakdance etc
till den vida massan, även om man kan tycka
att bilarna inte har någonting med hiphop etc att
göra så är det dom bitarna Homeboy tillför.

2004-10-10 14:49
Nu är det inte som highlights att allt handlar om cans och kläder. Som sagt så stod homeboy entertainment för underhållning i form av artister mm.
Halvnakna brudar finns på varenda bilmässa. Go whoa feminister!

2004-10-10 19:57
Charbel gör allt för pengar.,.
han blåser t o m 12åriga barn..

2004-10-11 14:30
hangaround P18 <---- han vet vad han pratar om

charbl har inget med detta å göra!! just get it. han har hyrt plats. hade hyrt. det e över nu.. pusta ur.. hoppas på en bättre mässa nästa år utan homeboy där!!
..yes yes

2004-10-12 21:31
va där i söndags.. jävligt nice me alla bilar och babes.. men bäst va homeboy! varför tycker ni att de va fel av dom att va där!?
de va dom som höll allt på topp! man tröttna ju snabbt på alla bilar efter en vända men homeboy hade hela tiden nåt nytt att komma med tex. beatboxing, dj battle, breakdancing och artister m.m

2004-10-13 09:24
min polare jobbar på home boy yhan säger att dom bara gör reklam för graffiti butiken för det kommer mycket ungdmmar till street car festen då lockar dom folk till afären oxo
// - crew foi - crew 4life