I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

lagliga alternativ i Sthlm

Vår Hiphop - Graffiti

2004-03-02 14:51

lagliga alternativ i Sthlm

Jag vill gärna ha lite mer info om vad som kommer hända nu i framtiden. Jag har hört att det kan bli aktuellt med lokaler där man kan utöva laglig graff, är det något som kan komma att dyka upp inom en nära framtid eller över en flerårs period?

Dela med er av vad ni vet!

vill ha en fet jävla bonus med fallskärmsavtal

2004-03-02 15:22
Det jag hört är att sossarna vill upprätthålla lokaler där man får måla på någon slags plancher. Sedan kommer planchen bedömas en gång per vecka/månad och de som "vinner" kommer sättas upp på utvalda platser.
Knappast vad man kan kalla lagliga väggar.
We are just statistics, born to consume resources.

2004-03-02 15:49
Ung vänster håller på, finns en tråd om det på whoa.
WHADUP

2004-03-02 16:42
sera
det var ett tråkigt och dumt förslag. då kan man lika gärna söka konstskola,där en komite bestämmer vem som är bäst,och vinner,dvs får ställa ut sina verk på utvalda platser (gallerier,även offentlig konst). det enda de gör är att försöka lura in en utstickande konstform i en instutionen som redan finns och är skapade av de själva. så att de kan få makt över den och på så sätt kväva den,nu när nolltolerans inte funkade.

2006-09-19 19:20
låter nice

2006-09-19 20:47
Heroinrökaren P1: Varför uppa en tråd som är 2 år gammal? Och tror du på det själv eller nu när moderaterna vill riva varenda jävla vägg i sverige?!

2006-09-19 21:38
Tråden är 2 år gammal, kom igen killar!

2006-09-19 21:40
HAHA jävlar, foisen sluta gnäll i tråden ! :D du med saxor;) peace bros!

men de finns typ inga.. :/