Den bästa metaforen!
Denna topic har kanske kommit upp förut men jag hitta ingen så! Skriv metaforen, och om ni orkar vad den betyder! Den jag kommer på nu måste va min broshas, inte den bästa som finns men den första som kommer upp i mitt huvud!
Mitt liv är som en sommardag när det börjat regna! Den betyder = En besvikelse (ungefär)
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Ågren har ju ett brett sortiment dem som ploppa upp nu "Var bussen påväg eller kom den för att jag tände ciggen" "Snart har jag bara ljuslågan tänd för och sterilisera nålen" Bägge två av Ågren
Ågren är grym på sånt där.
"Ni är som en falafelrulle - ingen smak, bara en massa hummus" (homos) ur hans vers i Afasi, Organism 12 & Paragon - Skruva upp volymen
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
tss, skolkat från svenska lektionerna nicklasgöran? Det där är en liknelse, ingen metafor... Meningar som innehåller SOM, LIKT, LIKSOM, m.fl. är liknelser.
Blunted in stockholm
mm, man får ju lära sig vad en metafor är i skolan på SVENSKLEKTIONERNA :)
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
fuck off kanske litegranna? : )
Blunted in stockholm
:D förlåt för offtopic! men aja, har aldrig riktigt hajat skillnaden på metaforer och liknelser :P det är tungt iaf! Spoiler (OMG! Hjälp mig någon, hade hälften så många smileys i två meningar som en fjortis har i en! det betyder att jag är åttondels fjortis, eller?!?! Plz hjälp mig! vill inte vara fjortis. :( NEJ!Där kom en till!111!1!!)
Ågren; "Kommer till Eden och lovar att äta av frukten Ingen idé att såga av grenen när trädet är ruttet" Undertecknad; "Jag bränner inte broar, jag låter dom ruttna"
Rom byggdes inte på en dag med det brinner ner på en natt - vet inte, va bara nåt som ploppades upp i hjärnan just nu, han har ju lagt mycket fetare men orkar inte tänka efter
"Livet är en öppen bok, har läst det finstilta"
Blunted in stockholm
senså, "Livet är en våldtagen röv i en dusch"
Blunted in stockholm
kan någon tolka dessa metaforer för dem som är dum i huvet likt mig ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lajf is lajk a båxx åff tjåklät... jeu nävver nöw watt jeur gonne gett
vet ej om de e offtopic :P men ågren: Raderna talar ju för sig själva som en schizofren
you are not a rapper, you'r an asshole cuz you only drop shit!
Alltså, vad är felet med folk? Mitt liv är som en sommardag när det börjat regna! = liknelse Ni är som en falafelrulle - ingen smak, bara en massa hummus = liknelse Lajf is lajk a båxx åff tjåklät... jeu nävver nöw watt jeur gonne gett = liknelse Raderna talar ju för sig själva som en schizofren = liknelse DUUH : D
Blunted in stockholm
"Det du trodde var metaforer var inget annat än liknelser. Du är liten än, ledsen för besvikelsen"
"Jag vill leva en dröm där min mardröm är att vakna upp" Organism 12 (- Bitterhet, om jag inte minns fel)
Eller varför inte "Jag lättar ankar och beger mig ut på djupt vatten papperet är dyrare än insidan på julklappen" eller rentav "Jag målar perfekta bilder för sneda ramar" båda från Organism 12 - Utvandraren
Rom byggdes inte på en dag men brinner ner på en natt! Organismen 12 - Den vita kaninen!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Sellish Kan du inte felcitera den i en tråd till så har du en jävla hattrick?
Rom byggdes inte på en dag, men det brinner ner på en natt!
Producent
2009-04-17 13:08
han har ju bara citerat den en gång...
Konstigt Man uttalar sig inte om saker man inte vet :) Han har gjort det i minst en annan tråd till, som jag har läst. Annars hade jag inte sagt något.
Producent
2009-04-17 14:29
Haha, klart man inte uttalar sig om saker man inte vet, men börjar man verkligen gråta för man glömt ett ord? :)
Gillar organismens, Rom byggdes inte på en dag.... men har fastnat för en med akim, vet inte varför tycker bara den är så rak och skön du försöker plocka frukten men kan inte skala av den
Konstigt Jag gråter inombords när jag läser hans version och så blir det flowmissar i mitt huvud :( Min själ gör ont!
ni är sjuka i huvet som en aidskuk i slutet - kent agent
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hela Eyedea & Abilities - "Here for you" är en metafor. Iom att den låten är bland det vettigaste jag hört i hiphopväg så jag vill nog säga hela den låten.
Annars hittar man en hel del godbitar på Ågrens PPDSMP.
Hela Common - I Used To Love H.E.R. är ju en metafor, och en klassiker i hiphopvärlden.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Mina favoriter är Ågrens "Ni är som en falafelrulle, ingen smak utan en massa homos" och Mackans "Mitt liv är typ som när man har hundra spänn, men bankomaten kan bara spotta ut fem"
Cobra Charlie är den jag har hört klart bäst metaforer från. Hela låten "Skrik när du brinner" är, enligt mig, ett mästerverk. Tog mig många lyssningar innan jag (tyckte mig) förstå hela texten. Bara öppningsmeningen lägger ribban för resten av hela låten! "Alla dina vänner ligger sked eller kollar sig för gonorré - den första natt taxin hem, solen sitter i sätet bredvid" Om jag har förstått det rätt (enl wikipedia) så är artisten även poet? Det kanske ni mer insnöade kan svara på.
Och där hör ni!!
Jag gillar en som väldigt många har använt fast i olika former som t.ex: Vad är de jag vill ha? Är de frågan eller svaret?
Chain snatch flow, they say get it of your chest - drake
"Charge it to the game, Ill bill myself"
Finns som någon sa jävligt många exempel på PPDSMP (förkortningen har fan lika många bokstäver som ett genomsnittligt album). Frågan är ju hur hög han varit när han skrivit låtarna?Stigen till brunnen är lätt att hitta Men när hinken är full är den lite för tung för att lyfta
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso
Najs najs! Ja gillar Anders :Livet är nog en dans på rosor om man vänjer sig med taggarna