I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-10-26 22:34

Upptäckt

Det jag upptäckte när jag analyserade låtar var att stavelserna för det mesta är jämna och udda varannan bar, och att det är vanligast med 12 stavelser per bar.

Kan någon förklara det här för mig?

Dricker så jag knappt kan se, och stapplar ner/För trappan och lovar mig själv att aldrig packa mer/Dagen efter börjar man att halsa rent/Man lever bara en gång, tacka Fan för det.
~Ismen~

2008-11-02 18:00
det låter bra?

2008-11-03 02:01
värsta vetenskapen det låter som.
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner

2008-11-03 02:02
go with the flow!

2008-11-03 18:25
Jepp stämmer nog. Har dock aldrig räknat hur många, men det är ett visst antal stavelser! När folk t ex, Bouncar så trycker man in flera stavelser i en stavelse så att säga.
Om du lägger tex 13 stavelser på en bar som är 12 så kommer du offbeat kan man säga.. (om du inte bouncar eller rappare nån stavelse snabbare)

2008-11-07 16:51
värsta vetenskapen det låter som.

Ja, musik är en vetenskap. Du kan få Nobelpris i det.

Jag bara undrade om det fanns någon rationell förklaring eftersom jag har hört det här i en massa olika MC's låtar.
Dricker så jag knappt kan se, och stapplar ner/För trappan och lovar mig själv att aldrig packa mer/Dagen efter börjar man att halsa rent/Man lever bara en gång, tacka Fan för det.
~Ismen~

2008-11-08 05:42
Jo musik är vetenskap men du kan inte få nobelpriset i det. Men hur man flowar beror ju på beatet och lyriken. Vad som är vanligast vet jag inte.

2008-11-12 12:27
man får inget pris genom att sitta och räkna stavelser

jag tror inte på va du säger från början heller, vart är bevisen?!
http://www.myspace.com/mcblindfold