I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-09-30 01:11

snubblar

alltså vet inte vad som hänt, förut kunde jag rappa 25bars utan uppehåll
och utan att snubbla på tungan, men nu när jag försökte med en ny låt så
vart det bara fel blev tvungen att stanna upp och läsa igenom hela texten
flera gånger, och tappade ord snubblade på tungan, någon som känner igen symptomen???

jag behöver inte träna, jag är som jesus jag kan trolla med knäna

2008-09-30 08:07
Det låter som om du inte kan texten ordentligt bara......Eller så är du ringrostig helt enkelt bara
smörja och GO GO

Rappare

2008-10-02 15:22
Varför kicka 25 bars?

2008-10-03 13:03
scrotum: en vers plus en reff å ... första raden på andra versen..... såklart...! ^o)

mofasa: d kanske lärt dig skriva svårare? ju bttre flow ju svårare å sätta ^^

//yde - jag snubblar jämt

www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2008-10-14 14:33
tänk inte så mkt på det..kör bara på....

det är skitlätt å få det att låta såå jävla bra i huvudet när du tänker texten till beatet..men sen får man lite tunghäfta när man ska kicka...

men låt det ta massa tagningar så sitter det sen..annars så rappar du högt för dig själv nåra ggrinnan du lägger det
vi är överallt!

2008-10-14 14:56
Låter som ett klassiskt fall av "suger på att rappa - syndromen"

Nedå. Lär dig texten bättre, helt enkelt.

Lyricist

2008-10-14 16:02
precis som dom flesta har sagt, lär dig texten bättre, dte låter ju alltid bra i huvvet, får man det inte så när man spelar in kanske det e läge att anpassa texten efter vad man klarar av..

kanske e lite tjatit men ja måste bara fråga, varför jusst 25?? O.o
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2009-01-16 22:30
Känner igen det... det gäller inte som folk säger "träna på texten" utan något annat...men vad är en jävligt bra fråga..

man vet att man kan texten as bra, sen steppar man in i båset å sen bara helt plötsligt snubblar man tungan, på ord som egentligen ska vara skit lätta att säga blir plötsligt skit svåra att säga. kan va stress, kan vara mkt...

Men när det väl händer mig går jag ut ur båset, dricket lite vatten, gör nåt annat en halvtimme å sen går det galant igen :)
 FiMp06
Rappare

2009-01-18 19:28
FiMp06

Nervositet är en benämning på ett känsloläge där personen ifråga känner en oro eller har ett ångestfyllt förhållande till något som skall ske. Ångesten, som är utfallsrelaterad, kan antingen bero på att personen inte vet vad som kommer att ske, eller inte vet hur det som sker kommer att tas emot av andra.
/Wikipedia

2009-03-18 17:10
kan ju vara att man inte har tränat på texten så mycke,att man är stressad lr nervös å liknande..annars kan de vara att du inte är bra haha fan vet ja...peace

2009-04-04 11:27
Lär dig texten bättre, hooka breathecontroller på apoteket, se till att få in andningsrum och använd dig inte av allt för svåra ord hela tiden.. Typ kansliförvaltares-överchef..
soundcloud.com/brormusk/sets