I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Börja skriva/rappa?

Vår Hiphop - Emceeing

2008-08-19 19:15

Börja skriva/rappa?

Kanske gör bort mig helt i min okunskap här men..
Jag är ganska omusikalisk, men har noll problem att hänga på de mest tungvrickade verserna som skrivits, bara jag inte skrivit dem själv.

Vill gärna börja skriva lite själv men behöver börja nånstans..
Så, nån som har några tips på själva skrivandet? Finns det någon lathund eller genvägar? Dos and don'ts?
Langa över lite idéer tack!

2008-08-19 21:20
Om du verkligen är omusikalisk så kan du lika gärna lägga ner innan du ens börjat, för det handlar om så mycket mer än hur fort din tunga kan röra sig.

2008-08-19 21:43
Raymo

Word..

2008-08-20 00:07
tack för "tipsen"

2008-08-20 00:17
Haha, El Raymondo glider in och krossar drömmar :)

Alltså, det finns ingen "genväg", skriv en text. Kan du varken få det att gå i takt, rimma osv så är det ju inte direkt positivt. Om du fortfarande vill skriva kan du ju kolla i trådarna här på whoa då det finns 472 001 trådar som handlar om exakt detta.

2008-08-20 01:01
Alltså jag e lite nygammal på denna sidan så jag hittar inte riktigt dit jag ska antar jag. Men visst.
Jag la upp en text jag skyndade ihop idag i Lyricism (är jag rätt ute då?). Kolla där då, och ge mig lite kritik (jag vet jag rimmar lika bra som mange schmidt)...

2008-09-10 10:49
enkelt sätt att börja på är att
ta en låt du gillar sen leta up lyrics och sjunga med

sen efter en stund när du känner du kan texten kan du sänka volymen lite så du får in flowet
kan du hålla på så me olika låtar :)