Freestyle
Tjena, av ren uttråkighet, och lite nyfikenhet, är du bra på freestyle? om nån är de, kan dom kicka nåt lite fort och länka? ;P personligen suger jag, tränar inte heller, för de känns inte som att det är högst på min prioriteringslista :P aja, skriv och berätta om lite freestyle-erfarenheter och kommentera ;P peaz out, ya'll :)
I am The Emerald!! Rap and Hiphop is my life :) I'm gettin' a blowjob, as I'm writing :O
Vill du ha acapellan bara eller hela rubbet med beat?
The only time you feel alive is when you're dead
allting ;)
I am The Emerald!! Rap and Hiphop is my life :) I'm gettin' a blowjob, as I'm writing :O
Hur tränar man att bli bra på freestyle? Det har jag tänkt på länge, antingen så är man finurlig och kommer på rim ur tomma intet, när som helst. Eller så är man inte det. Ska man lära sig flera ord? Eller vadå. Jag kan freestyla någon rad när jag känner för det, men sen tar det slut.
bla.
hedde om du skriver rim hela tiden så lär du la minnas vad som rimmar iaf,då är det la lättare
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
supernat(antar folk vet vem det är) säger att han blev så grym för han läste ordboken hela tiden typ. läst flera gånger osv. Då kan man ju rimma non stop för att ord fastnar även om du bara läser lite fort. Sen är det ju bra att ha några hur ska man säga, catchphrases som man kan dra när det börjar bli lite trångt tills man kommit på ngt nytt att köra ;o
jao, det skulle vara fränt att bli bra, så det är säkert värt att träna :)
hedde Att lära sig freestyle kan man göra bra i en steg-för-steg-träning. Man börjar med att lära sig flowa bra i freestyle. Bara gå runt och rappa vad som helst, behöver inte ens rimma. Sedan lär man sig lägga in simpla rim i freestylen (och behåller flowet). Sedan lär man sig tänka mer på rimmen. Medans man rappar en rad tänker man på vad som rimmar och vad man ska säga i nästa rad. Det är en långvarig träning så det är inget för folk som lätt ger upp. Det är bra om man går runt och rappar hela tiden så att man lär sig. Sedan finns det naturbegåvningar också, men detta är ett sätt att lära sig.OT Jag har inte ens försökt freestyla, så jag antar att jag är kass.
Wazaaaa
ja brukar träna på freestyle med ngra polare :) de är fan skitkul ibland ... bara kasta ut saker ochså kommer rimesen med tillslut ;)
Riktigt Brutala <3
http://www.youtube.com/watch?v=A6fCTZABtLM was fucking about with record thign on my new phone. so i did coupel freestyles put up two one when look ok other when just fuckign woak up after been out..
You are, Hip-Hop. www.soundcloud.com/omegamutant www.myspace.com/McPoint5
PointFiveShiznit P22 Yes, mannen, är de där du så är det skitbra enligt mig, vet inte hur bra man kan bli riktigt, men det där är bra för att vara freestyle :P om det är de..? Peaz, brough's
jag brukar gå runt i lägenheten och freestylea om allt jag ser, eller på väg till jobbet och kicka om folk jag ser eller saker som händer eller grejer jag tänker på, bara för att öva på att låta inspirationen komma från alla håll (freestylear man om andra gör man det med fördel lite tyst..)
är inte G, nu vet ni det, jag vänder ryggen till allt hat/<br>är mer som E, för ni vet E det är fan MC i kvadrat.. www.myspace.com/gkmonarken
haha ja, jag ska fan börja freestyla lite om saker runt omkring, då kanske flowet kommer till slut? vet inte om nån lyssnar på han här, men rapparen Jay Z säger att alla hans texter är freestyle, att han aldrig skriver ner en text, vet inte hur det är med de, men lite fränt att tänka på!
Jag kan fristila lite för er i min webcam-mic
bring it mate! peaz
Det handlar om premeds och att vara snabb i tanken.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
träna, träna, träna.. riiight?
och min erfarenhet är att när jag vinner en battle så är det en av det bästa känslorna som finns!
//Ydebrinkarn - Lycka helt enkelt
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
soft guys! :)
3m3r4ld P14 Cyklar jag på en motorväg eller är det inte Lil Wayne som är känd för att aldrig skriva?
(Kan vara båda två)
Ch1ll P16 Hoppas verkligen inte att du cyklar på en motorväg, för et kan vara farligt.. Jag vet inte, har hört det om Jay Z och aldrig om Lil Wayne, men om du har hört motsatt så är det nog båda :P
jag tippar på att det är Jay Z, kolla hans den där versen i låten om paraplyer xD //Ydebrinkarn - umberella-ella-ella-ella-ey-ey-ey
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Haha, typ alla hans låtar är mest niggaslang :P men han är soft rappare :P
that was all freestyle no written shit... For those thinkign premade or written each word i say is fule next shit pops up in my head. and just comes out.
You are, Hip-Hop. www.soundcloud.com/omegamutant www.myspace.com/McPoint5
PointFiveShiznit P22 that was all freestyle no written shit... For those thinkign premade or written each word i say is fule next shit pops up in my head. and just comes out. Är det där något som nån sagt elr?
Att vara bra på freestyle är som några redan har sagt att om du är bra på att skriva rim så har du det i dig att du vet vad som rimmar iaf..sen så är det skitlätt att fristila om man har stort ordförråd, enligt mig iaf :S Å inte för å leka ngt YOYO nr 1 shiz, så är jag faktist bra på fristila men det ligger bara i att jag kan så många ord..å jag har inte tränat på de..utan det bara kommer..
Radikal är så jäla bra att även jag vill va jag! - Radikalneutral
Har iallaf hört att Lil Wayne aldrig skriver. Han nämner det också i flera av sina låtar har jag för mej. Så det är väll båda två isåfall...
man måste ha GRYMT bra minne! de är ju ett plus i kanten iaf!
Karlsson, ska vi dunka på dem? - Lillebror (tjackmonster)
biggie var sagd att freestyla alla låtar i studion har jag för mig?
okej, när jag freestrylar blir det tryp samma sak hela tiden, osså tar det tid att komma på nya rim^^ haha de låtewr rätt patetiskt, har inte tränat så mkt dock..
okej jag kommer på rim rätt så snabbt . i flera kärlekslåtar jag gjort har jag freestylat. och kan freestyle battla ok . fast kanske e för att jag e 19 och började skriva när jag var 13 eller 14 år
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
The saurus, det är allt jag säger.
i flera kärlekslåtar jag gjort har jag freestylat är väl inte så jävla svårt hej jag är kär i dej du är det bästa som hänt mej vill du bli min tjej snälla sej okej
jag kan freestyla när jag har kickat bra på en spliff eller om jag e full... men bara om jag gör de av mig själv, de funkar inte när nån säger ''Du e full nu, freestyla lite'' de e hopplöst då, nån som känner igen sig? ^^
Lyricist
2008-04-22 09:45
Y-T P16 samma för mig där, jag anser själv att jag inte kan freestyla alls, men med rätt stämning och antingen nyrökt eller packad( behöver då inte vara snorfull alltså) så kommer det bara, kanske e en dold talang som man själv inte ens kan hitta när man vill?
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Y-T Sammahär!!
*host host*"ahh..broshan tog liite haschis" xD
www.myspace.com/crimmen1 Ligger en flummig bakis freestyle uppe, topic grej.
Inte världensbästa men underhållande stundvis.
soundcloud.com/brormusk/sets
haha det där var lite underhållande =D
Om du inte kan freestyla: Freestyla om vad som helst(det behöver inte rimma) Freestyla så ofta du kan (behöver inte rimma) Försök att lära dig att freestyla med simpla rim sitt med kompisar och kör en freestyle "lek" (som jag och min kompis gjorde) du tar en rad: jag kliver in i rummet och är skönast av alla då säger han/hon nåt som rimmar på det: inte skönare än då satt på din mamma, och fortsätt så där till nyvill sluta och köra en ny omgång, (tog ett dåligt rim därför det är stor chans att en nybörjare inte kommer på ett bra rim) kör den där leken och trappa kanske upp till två rader efter ett tag, och forsätter trappa upp då ni blir bättre och fortsätt så battla oseriöst mot kompisar Om du redan kan freestyla: freestyla så ofta du kan. kör leken, men prova typ 8-16 rader var försök och freestyla om olika saker hela tiden (så att du inte baitar från dig själv) lyssna mycket på bra rappare (Tech N9ne, Jedi Mind Tricks, Immortal Technique m.m.) Läs ordböcker (bra för din skriv förmåga också) Läs tidningar/titta på nyheter (då kan du droppa ännu skönare punchies+komplettera ord från ordböckerna) Läs mycket historia (bra för vissa punchies, elr bara sköna grymma tunga rader som kompletterar ord från ordbocken) battla seriöst mot kompisar/andra som är bra, skaffa en liten publik (kanske 20-30 pers) som bedömer efter med att jubla, den som får mest vinner) det här kanske är nödvändigt
svensk kille freestylar på franska.. hans pappa är fransman, därav flowet..
vad tycks?
Ooraah, big ups one love peace and equality på din post. Den där "franska snubben" var inge vidare.
Har iallaf hört att Lil Wayne aldrig skriver. Han nämner det också i flera av sina låtar har jag för mej. Så det är väll båda två isåfall... Lil Wayne bara babblar när han rappar, hälften hör man inte, eeeyy dey yeeei yeei joy blabla.
hatar forumsignaturer.. http://twitter.com/ARSVXO
The saurus, det är allt jag säger. Ohshit! ska inte ens snacka om han och hans polare, jävla mexikanare! :D
Om sanningen ska fram, så ljuger jag.
prof p är duktig på freestyle, kan citera hans tips till mig (frågade honom hur fan man kan bli så bra) DET ÄR BARA TRÄNA ... som någon ovanför skrev: 1. flow 2. simpla rim 3. komplicerade rim det är den ordningen man MÅSTE gå annars går det inte som spädbarn
Sötnosarna Represent! "Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar" - Fronda
Börja rimma, spontant asså. Skit i om det är hej, dig, sig, mig. Bara du får det att rimma. Practice makes Perfect, you know. Sen när du kan få till lite rim, då är det dags att börja träna på flowet. När flowet sitter soft, försökt då utveckla ditt ordförråd och bli mer "avancerad". Och ja, jag skiter i vad professor p har sagt. Jag tycker det verkar smartast min väg, och det går nog rätt bra också som en "halt hund (?)"
http://www.myspace.com/rickyrillzbeatz "Jag får mitt nyaste ljudkort på torsdag/fredag, men just nu har lite sämre grafikort derför det låter som det gör" - Nilleyo
Moderator
2008-09-11 21:32
Fransmannen var ju lite annars alltså:/
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce
Och checka:
http://www.innuce.nu