I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur Man Får Hype !

Vår Hiphop - Emceeing

2007-06-19 12:54

Hur Man Får Hype !

Tjena !

En sak som jag har märkt på whoa är att man måste heta specciellt om man ska få folk att läsa tråden.
Antingen kan man ju heta kaggen och få 500 Kommentarer i sin tråd.
Eller så om man heter stanislav får man hype för att man är så jävla dålig , Och ändå fortsätter han att langa upp sin rap utan varken budskap eller handling.
Utan det är bara skit rakt av , Men säg så här om jag hade lagt ut en låt nu på whoa så hade min tråd inte fått mer än 10 kommentarer!!
Håller ni med mej eller har jag bara fel !!

Förlåt :'(

2007-06-19 13:22
aa, det är för att du är dålig, men bara medelmåttligt dålig.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-06-19 13:49
man får mycket hype om man har många kändiskåta kompisar.

2007-06-19 18:28
men ett namn blir igenkännt av en anledning?
Blood on my dick or shit on my knife

2007-06-19 20:46
Amfotericin_B, sa det. Ett namn blir igenkänt av en anledning. Kaggen till exempel, kanske mest tack vare hans dissar och för att han blir dissad så ofta och lyckas knäcka de som försöker knäcka honom. För mig låter det som välförtjänt hype.
Yeah, you know..

2007-06-19 21:51
eller som chai :D jag menar, folk känner igen nament eftersom att rappen ger öronorgasm :D...
Nee men Jag fattar nog vad du menar, du får kämpa hela tiin om du vill hypas..hum..sen vette fan ass :P
Radikal är så jäla bra att även jag vill va jag! - Radikalneutral

2007-06-19 22:55
Public Enemy sa det ganska bra back inna day: Don't believe the hype.

Försök inte bara bli känd. Försök göra lite bra låtar.
Om du gör lite bra låtar kommer du få en fanbase som är pålitligare än de som bara är intresserade av vem som har störst hype för tillfället...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-06-19 23:44
Mabande sa det helt rätt.
soundcloud.com/brormusk/sets

2007-06-20 00:08
Mabande kan dehär alltså, han är hightech, börjar tvivla på om han är mänsklig eller inte!
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2007-06-20 01:34
exakt.. gör du musik för andra blir du tråkig.. vill du ha hype for real så borde du träna i några år innan du är tight for real.. Då kommer folk tänka WOW när de hör något från dig..
www.justdet.se - svensk hiphop

2007-06-20 11:49
Hellre ett fåtal som propsar mej för min musik, än 500 halvapor som slickar mitt arsle hur kassa mina rader än må vara.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-20 11:49
Tjocktextbuggen verkar ha fått liv igen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-20 13:26

#1: Du lägger ut en låt
#2: Du ber alla dina kompisar komma in och ge props
#3: Folk ser att en tråd har många kommentarer
#4: Folk följer vad som verkar vara grupptrycket, alla har sagt att du är bra (dina kompisar alltså) och då gör de samma sak för att inte vara utanför
#5: Du får mer och mer kommentarer, och steg 3-4 upprepas ett otaliga gånger.

Till sluit utvecklas du, och då tycker faktiskt folk du är bra, och fortsätter skriva i dina trådar, denna gången ärliga.

That's my side of the case

"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso

2007-06-21 16:08
ni säger att om man e dålig får man inte lika mkt kritik.?.. men är du bra så får du inte så mkt kommentarer för det.. du ska vara JÄVLIGT skillad för o få kritiik. elr vara igenkänd här på whoa skriva mkt i trådas osv o hjälpa folk. göra dig omtyckt av folk.
whoa e bara en community för oss hiphoppare. finns flera såna hära communitys så gör dig känd i SVERIGE .. elr där du bor lokalt.. inte här på whoa?.. pCe allihopa
Utalas säta pe

2007-06-21 20:29
Aa håller med alla, och sen det bästa av allt - När du redan har HYPE så kan du göra en dååålig låt som folk endå tycker är bra.. hahaha så typiskt.

2007-06-24 18:54
Gör tapes, marknadsför er rapp. Är ni bra kommer folk tillslut digga det och du kommer få hype. Men att rappa med målet att få hype så lär du tillslut börja göra hippop..
www.justdet.se - svensk hiphop

2007-06-25 20:55
word Soder
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2007-06-26 00:36

Flasha skillsen (om du har några)

Annars är det väll bara att kämpa på, aight? :]

2007-06-26 01:07

Eller så funkar det bättre i längden om du tar dig någonstans överhuvudtaget?

Varför får kaggen mycket kommentarer på "ALLA" låtar då?

För att folk kanske uppskattar hans musik och känner sig mer för att lägga en kommentar, kanske? Eller har jag fel? ;/

2007-06-26 07:57
Det är sant att dom kända får mest respekt.

Vi kan titta på tillexempel jågurts texter. Visst, vissa rim är skit feta, till och med så man börjar småle och tillochmed skratta när man läser dom.

Han får många bra kommentarer, några dåliga, behöver alldrig skriva i tråden för att få upp den i forumet igen. Eller kanske någon gång.

Sen kan vi titta på någon annan som inte är lika känd.

Han skriver in texten, det går några dagar, han skriver upp i tråden och väntar på kommentarer på förbättringar. Och ibland kommer någon.

Så det är sant att kända får mer hype.

(Ta inte illa upp för att jag använde jågurt som exempel eller något.)

2007-06-26 16:19

dede P16: "Kommentarer och förbättringar"?

Jo men skaffa dig klass och bli känd så är du nöjd sen!
(Du får FLEEEER kommentarer)

2007-06-26 16:21

Läste fel, du menade konstruktiv kritik..

2007-07-04 18:05
yfs-dawg

Du sa det.

2007-07-04 19:26
vadå, ni snackar ju inte om hype, ni snackar ju om kommentarer i ett forum? :O

herregud...

2007-07-13 13:57
om inte låten slår på whoa så lägg upp den på lunar så blir du lunarstormas tightaste rappare =)
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"

2007-07-19 18:05
Så man är dålig om majn heter Stanislav?
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2007-07-30 01:12
Hahah men shit detta är whoa, hypen här betyder la fan inget. Om du vill ha hype här ska du vara så deppig som möjligt i dina texter, folk på whoa lär gilla det, men resten av sverige lär skratta. släng ut din muski på andra ställen i ställen majn!
Peace
Onemind
Producent

2007-08-01 12:41
Jag säger såhär.
Lägg det här åt sidan och kommentera andra folks låtar/texter!
Då lär dom nog bli glada.
Skämt åt sido.

Men det är ungefär så alla vill dom är så själviska, Om man ber om att få en kommentar i sin tråd så tycker jag att man ska inte klaga om dom ge en dålig kretik som vissa andra gör här på whoa därför vill ingen kommentera dina trådar något mer.

Okey! Man är dålig från första gången och gjort ett fel genom att lagt upp sin låt här på whoa, Men senare med tiden så får man bara bad kretik när man förbättras.
Det är knappast roligt.

Det jag menar är: Om man söker hype fråga snällt, några som kan sin sak och ta åt er vad dom säger.
Ta inte åt er av dom som bara hata och inte ger dig den uppmärksamhet du behöver egentligen.
1-3 kommentarer av Normalt duktiga rappare skulle räcka i 1 tråd tycker jag.
Flyger fritt, landar platt

2007-08-07 16:03

Du gör väl inte dina låtar för att du ska bli känd?
Jag gör mina låtar för att jag vill uttrycka mina känslor, sen att jag lägger upp dom på whoa är för kritiken. Jag har i stortsett fått min kritik jag behöver i varje låt. Hype är bara nåt plus i kanten som du får när du har utvecklats. Det kan dröja nån vecka, nån månad, till och med flera år tills du blir kändare. Gör dina låtar för att du vill uttrycka dina känslor, hypen följer säkert med i framtiden.

gl!

Klockan är tio över tio.

2007-08-08 01:01
Tycker för övrigt att Rövhatt hade en väldigt bra poäng där. Word!
Yeah, you know..

2007-08-08 20:40
Rätt så coolt att nästan ingen som har gett råd i tråden har hype själv haha

2007-08-08 21:38
haha :D men vafan, måste man ha hype för det?
hypesnacket har blivit överhypat så hypen är inte längre hypad...

är man bra så får folk reda på det så småningom...

döda mig

2007-08-09 01:52
Du måste ju ha lite skills, kolla  på kaggens första låtar han la upp t.ex där vare kanske runt 30 kommentarer / låt. sen upptäckte fler att dom gillade han o nu känner ganska många här till honom. Du behöver bara träna, som med allt annat...

2007-08-09 02:36
Enklaste sättet att få hype är väl att synas mycket! till slut känner folk igen ditt namn o då är de större chans att dem kollar upp de du gör

2007-08-10 20:24
men kan inte säga annat att de är en besvikelse att uppa mer på sin tråd än vad man får kritik haha

2007-08-11 08:04
Väldigt lätt svar.
jag förutsätter att det e billig internetfame du är ute efter, isf.
Hitta nån som redan är internethypad forumrappare, dissa honom, gör en egem B-aktig hemsifda som nån utav dina 15 åriga fans har gjort åt dig.  lägg ner all din tid på att sitta vid msn o knyta whoakontakter o kommentera i folks trådar . sen efter dissen, så gör enbart "skojiga" låtar som inte handlar om nånting lr ruskigt sorgliga låtar.

tada, internetfame is yours...

lr så gör du din grej, och utvecklar din stil tills den blir så bra att folk verklgien vill höra dina låtar. Om du ine rappar för erkännande så är det bäst metod att gå tillväga.
En vacker dag kanske du får en hit, lr kanske inte.. men då har du inte sålt ut dig iaf:)

2007-08-11 08:05
plus angående dedär om internetfamen, .. ibörjan, så hooka en collab med en "känd" rappare,  och sen ba mata på nya låtar hela tiden medans du har folks uppmärksamhet redan..  pz

2007-08-13 02:55
gör din grej och strunta i hypen. om du är tillräckligt bra så kommer den ändå så småningom, annars suger du tyvärr kuk.

kort och gott =)

2007-08-13 15:31
Jag kan säga såhär. Jag har märkt att om man inte är känd är det inte många som vågar ge för bra kritik. Om det sen istället kommer en som är hypad och kommenterar bra så kommer det en hel bunt efter.

2008-01-05 05:06
Stanislav <3

2008-01-05 13:11
hehe.. jag tror på konceptet att lägga in refrängen ungefär en gång för mycket i varje låt. Om man vill bli en populär rappare så gäller det att hjärntvätta folk litegrann, kolla på all skit som spelas på radio och tv (ja, det finns mycket bra på radio också, men mycket är skit..)
är inte G, nu vet ni det, jag vänder ryggen till allt hat/<br>är mer som E, för ni vet E det är fan MC i kvadrat..
www.myspace.com/gkmonarken

2008-01-06 05:40
altså, de gäller att göra reklam, vanligtvis får jag runt 60 70 kommentarer utan reklam, sen om man gör reklam kan jag få upp mot 100 - 200+, kan bero på att jag behärskar de mästa inom rap osv! men men gör reklam så fåru se
http://www.myspace.com/mowglibeats

http://www.myspace.com/otisrap

2008-02-17 17:38
dom bästa rapparna på whoa får knappt kommentarer:S det är sjukt. men vissa som är a inte speciellt bra får typ några hundra.. det stör mig.. inte för ja bryr mig om hype men.. ja gör låtar för det är kul.. skiter i om ja skulle få hype eller ej.. Gör din grej och var nöjd me det. utvecklas och prova olika stilar tills du är riktigt grym på din sak. då kan du skratta åt alla som får hype på whoa. för dom är oftast inte speciellt bra.. 
http://www.myspace.com/quizze

2008-02-22 00:02
kanske detta var ett sätt att hypa din egna låt? :)
www.soundcloud.com/arionmusic

2008-08-04 08:33
fuck i om du blir hypad eller inte, när man kickar för hypens skull så ska man lägga undan micken. rappa för att du gillar de, inte för att bli känd

Det jag inte gör idag slipper jag göra om imorgon
Lyricist

2008-08-14 10:30
utan att orka läsa igenom skiten svarar jag på första inlägget bara....

Hur får man hype?

ha tålamod folk måste för det första känna igen namnet för att ens orka bry sig om att kolla upp det nya. och då måste du alltså göra dig ett namn,
Vilket inte är nåt som ähnder när du sitter hemma sjuk en fredagkväll och bestämmer dig för att ikväll ska dom fan veta vem jag är.

Det e bara jobba på, skit i om du får dom där 10 kommentarerna, droppa en till grejj och en till grejj. till slut har du kanske 20 kommentarer.
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Poet

2008-08-14 11:13
WORD PÅ The_Dixtionary

been there in the lyricism
ju mer du lägger upp desto mer kommenterar
för dom ser ditt namn mer och mer.. även fast det bara är några få kommentarer. . .
ett tips är att skaffa rimkåta kompisar också ifall du vill hypas som lyricist =)

som rappare vet jag inte, då jag själv inte har spec mkt hype eller förtjänar eller strävar efter spec mkt hype :)

för mig är det sätt du får hype.. är det sätt DU har det roligast på
du ska göra musik för din skull inte för alla miljoner hatande whoa-medlemmar ;)
if you get my point? :)
Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda

2008-08-14 19:05
jag kan hålla med om att man inte ska "göra det" för hypen eller några kommentarer i audioforumet. men självklart är det ju kul när man får respons från folk på det man gjort. om man sysslar med musik på amatörnivå så är det väl en naturlig del i att vilja visa upp sina alster.
jag kan också känna igen mig i det faktum att folk som inte är speciellt duktiga får sjukt mkt respons och kommentarer på sina låtar. medans det finns katter i forumet som droppar grejer av mycket högre kvalitet som får se sina trådar sjuka som en bomb för att ingen bryr sig om att lyssna. folk vågar inte klicka på nya namn utan lyssnar bara av whoakompisarnas trådar... lite trist sådär

till din fråga,
tyvärr tror jag på att det är just så du ska jobba om du villha hype. var kompisar med alla, skriv i allas trådar, försök synas överallt. sen om du vill gå längre än whoas audiotrådar så ska du få folk att skriva om dig i bloggar, forum, tidningar, gör collabs med "större" namn. se till att ha ett finger med i spelet överallt. bomba stan med stickers, affischera och se till att få spelningar.
kolla RMH, thomas gunnarson och dom, sjukt bra jobb med att "lansera" adam tensta

//Kalvin

http://www.kalvinhiphop.com

2008-10-21 20:50
skriv något bra, lägg det nice på ett bra beat..mixa ihop och rör om i grytan till en dunder fet låt. Släng upp skiten på internet.. Har du internet och är en duktig rappare/musiker får du hypen du förtjänar,trust that!