Hur ska man tänka??
Asså ja vet inte hur man ska tänka när man gör innehållet typ lr hur man ska säga :S varje gång ja skriver så blir d kasst innehåll :S blir tråkit å läsa å sånt :S e d att man ska ha fantasi lr varrå?:S för d ja måste kunna mest e innehållet, å d e säkert fler som har problem me d för om man inte har nått innehåll så blir raderna tråkiga å korta så ja vill bara veta hur alla tänker när ni skriver :P hoppas ni fattar :P Peyz
Välj ett intressant o bra ämne du har stor kunskap om, eller så kan du göra skrytlåtar, du behöver du bara svänga ihop några bra rimm o punches. Prova o skriva en storytelling med en bra handling, det är bra träning.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
va e storytelling? :P xD haha :P
namnet säger sig själv!
Ska sanningen fram, Så är sanningen falsk!
ja men d e bra om man förklarar bättre :P xD d e bättre å göra d än å tjata så säg bara :P
storytelling är en text som berättar en historia. inte svårare än så
http://www.innuce.nu
ja men vad för historia? xP men aja spela roll ja kan försöka xP d kommer suga xD men aja ni andra får osså skriva hur ni tänker :P
xp kommer det suga xd xp ? va?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
d kommer suga skrev ja :S d=det om man inte orkar skriva hela ordet :P
En historia om vad du vill. vad du känner att du vill berätta om vad du känner att folk vill lyssna på vad du känner att folk borde höra det är du som ska vara artisten, inte vi
Berätta om en pojke som inte kunde få insperation själv, gör ett spännande slut med att han tar självmord eller nått.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
men jjaaahhaaa tack :P ja e lite trög xP lr inte lite utan mycke xD men ja e lite trött nu :P men aja tack alla som sagt nått vettit :P xD Peyz
Yun_DI: xP är en annan form av :P
Xd azzååå du måzte ju zkriva en zaga typ .. xDDDDD xP tihi alltzåee typ om nån kille du gillarrzzz zå kan du zkriva nä ni zitte o HåLleR haNdEn typ o kyzzer varandra o zen kan du zkriva om din mamma när hon fikc reda på att ni var TSM de blir nog en bra ztory fniZzAh ja ä blond 8-) xDDD xPP
Asså herregud... 99% av trådarna på Emceeing är ju ett jävla skämt... "hjälp med texter ", "hjälp med rim ", "hjälp med rösten ", och jag vet inte vad... den här slog nog alla, hjälp med att tänka hahaha! Folk blir bara latare o latare .. när dom har fått hjälp med rimmen, texten, rösten, inspelandet och tänket; ÄR DET VERKLIGEN DERAS LÅT DÅ?
eller så kan du göra skrytlåtar, du behöver du bara svänga ihop några bra rimm o punches alltså det där e ju verkligen inte sant bara... en skrytlåt är för det första inte "bara", en bra skryttext har ofta ett tema, och om man inte har det så är det ändå jävligt viktigt med flyt, rythm och struktur i texten... en skryttext ska inte vara punch efter punch med ett krystad flerstavigt rim i slutet på varje rad... då är det wack
ja behövre inte hjälp me rim :S inte rösten heller :S inte inspelandet helelr :S d e bara tänket isåfall :S d e typ bara ämnet isåfall :S
RKD xD hAhAhaHaHahAhaHa JA d zKa Ja lÄtT gÖrA :D xDxP
Lyricist
2007-02-24 23:33
Alltså kom bara på något att skriva om sen skriver du om det. Typ som om du skriver en vanlig jävla novell i skolan.
:D :d :p :b :O :s :o :S :x xD xP :/ Jag skrev en uppsats om folk som använder mycket smilies. Skälet till att dem gör detta är för att de är osäkra, rädda för att misstolkas. Detta försvinner långsamt ju äldre personen i fråga blir.
A historian is a prophet in reverse
Skriv texter om sånt som du tycker och tänker om olika saker.. Skriv texter när du verkligen känner att det här tycker jag är bra/dåligt och det vill jag att andra ska förstå.. Sitt inte och tänk att "nu ska jag skriva en text, hmm? vad ska den hadla om " osv.. Det är då det bara blir skit av det hela... det blir inte äkta då, om du skriver om något bara för att skriva om något.. förstår du? Jag är nybörjare på att skriva texter och sånt.. och jag skriver bara texter när det är någonting jag verkligen vill få sagt.. Och jag kanske inte har dom bästa rimmen, men det är iaf mycket känsla i det hela.. Och det är det som är viktigast, tycker iaf jag.. Så skriv om något som du verkligen är insatt i och som du vill att andra ska förstå.. då brukar allt flyta på ganska lätt när man skriver.. så då blir det säkert bra :) pz!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha ok ;P tack alla ni behöver itne skriva mer för ja vet nu :D lr d va inget fel förut heller d va liksom bara innehållet :P men aja TACK ALLA som gett mej råd å allt sånt :D ni behöver itne skriva mer i den här nu :P om inte andra behöver hjälp xD Peyz
Skriv nån handling som e sann, lr hitta på nått. som t.ex, gatan, uppväxten, vem du är o.s.v
skriv en låt där du enbart använder smileys i texten.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Fan, Rhet fick mig att skratta :D
A historian is a prophet in reverse
Tänk så här: Om du inte orkar skriva begripligt på de få rader dina inlägg består av så har du inte tålamod eller talang för det här. Översätt några 50 cent låtar till svenska och kalla det orginellt. Seriöst, du är 13, inte som att någon som lyssnar på dig kommer fatta något iallafall. "e d att man ska ha fantasi lr varrå" Vet fan inte om jag ska skratta eller gråta.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
har itne sett nått från dej uncle så vet itne om du riktit vet va ja menar :S ja snackar me alla BRA d e dom ja vill ha råd från itne från nåra andra kassa som du
Lil_c_ Om du inte kan tänka så tror jag att jag talar för alla när jag säger att du kanske borde försöka tänka ut någon annan hobby än textskrivning...
kan bli lättare att skriva om man skriver det ist för d och är ist för e osv.
"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)
Om det här var det enda jag skrivit skulle du ändå ha mycket att lära av mig :)
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
jaja i dont care xD fuckface gav bra råd :) å så nåra mer som ja inte orkar kolla upp just nu :P
ok bra :D ska lyda ditt råd björn xD
fan va alla dina smileysar är jobbiga keffa unge
work some magic
Skriv en historia om en pojke/flicka som har svår uppväxt. Skriv om hur en person lyckas i sin idrott. skriv om hur...... vad du vill! Försök att få ett sammanhang i texten du skriver bara. Och sen vore det kul om du slutade med smilysar. MVH Oscar
Du borde nog ta ut haden ur rumpan! / Dr..
Lil_c_ beror ju på lite va man vill texterna ska handla om asså.. i vissa fall skriver ja ba ner nå skit om nån ja e lack på o drar te värsta gangstasnacket :P andra gånger kan d handla om nån brud man gillar lr så.. olika beroende på syftet me texten :)
"When you were born, you cried and everyone smiled,Live your life so that when you die, everyone cries and you're the only one smiling"