I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

När är man en rappare och när är man inte det?

Vår Hiphop - Emceeing

   

2005-12-05 03:24

När är man en rappare och när är man inte det?

Jag kom att tänka på en sak!!

Talet om hur äkta man är i denna (rap)- världen förekommer alldeles för ofta tycker jag och det som omnämns och ska nämnas jämt, jämt, jämt och jämt är svaret på frågan ”hur lång tid har du rappat?”.

Så nu undrar jag, vad är det som avgör hur lång tid man har rappat, jag antar att det inte finns något officiellt svar på det så nu undrar jag vart anser ni gränsen går?

Vi kan säga såhär:

Har man börjat rappa för att man sitter på rummet och hänger med i någon annans text?

Har man börjat rappa när man skrivit sin första låt som man rappar på?

Måste man ha spelat in en låt som sedan spridits för att man anses ska ha börjat rappa?

I så fall, har man inte börjat rappa om man inte spelat in den men framfört den live?


Vad skulle ni vilja säga, vad anser NI!?

Ps. Jag vet att en del kanske kommer brusa upp över det här ”keep it real” –snacket, snälla gör inte det. Jag undrar bara vad folk anser hemma i stugorna då jag personligen skiter i vad som är äkta och inte (annars?). Ds.

Aja, Skål på er alla. Många pussar! / Jocke

Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre