Politisk Hiphop!
Hur många här är det som gör någon politiskhiphop som verkligen betyder något? Alltså inte en massa "gatu-dravel", för jag är så less på all djävla gatu romantisering... Mer politik, för hiphop är utmärkt propaganda...! /miguel "59"...
"Bla, bla, bla"
"Mer politik, för hiphop är utmärkt propaganda" Känns lite jobbigt att höra hiphop som enbart är menad som propaganda för någons åsikter tycker jag.
absolut! mer politiskt! men det är roligt med gatu-dravel också :)
www.myspace.com/kdlwilen
Jo endel politiskt hiphop är ju bra, Immortal Tecnique och den där Sabac är väl inte helt kass. Men som sagt vad vore rap utan "gatu-dravel"?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Asså grejen är.."gatu-dravel" var jätte bra en gång i tiden...Men som allting annat blev även det för mycket tillslut.. PIMPstyle och allt fan de är känns så djävla uttjatat...Om inte hiphopen på svenska tar en ny vänding snart kommer den att kväva sig själv..Precis som kapitalismen... Jag tror att politiken har en mycket, mycket större plats i hiphopen än vad som tidigare har erkännts.. /Miguel"59"
"Bla, bla, bla"
Dynastin, vår skiva ska typ bara beståav politiska texter och samhälls kretik!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
SiggeSixten P60 Ja många politiska rappare är åt vänster hållet. Eftersom emcees i fattiga hooden ej har några dinero. Sen så tycker jag att krig är FEL !
Jag ska köra extremhöger hiphop.
fullfjädrad när jag kickat en gås..
PIGGLAEN!
Är du dum i huvudet?? Extremhögern är:
1. dumma i huvudet..
2. hatar i allmänhet hiphop för att den e oftast vänster...
3. Inte alls accepterat i samhället eftersom de alltför ofta bryter mot lagarna om t.ex. "hets mot folk grupp"..Kolla bara på radioislam
www.levandehistoria.com etc...de här grabbarna och tjejerna är helt utkörda i skallen...
Ja! Jag är kommunist!
/Miguel "59"
"Bla, bla, bla"
IRakliz! Du har rätt på sätt och vis... Grejen med "gatudravlet" är att problemet bara framställs helt utan ngn lösning... Det jag menar med "politisk" hiphop är att man framställer ett problem OCh en lösning...Gatudravlet är bara massa klag på saker som man inte gör ett skit för att förbättra...Dessutom så är gatudravlet ur ett ganska trångt perspektiv... Visst, det beror på prioritet men vad är mest spännande att debattera ...Hur hårda gatorna är i tensta eller ett brännande imperalistkrig??... Jag tror på det andra som ett större problem..Men allt är i perspektiv... Bor du i tensta kanske du anser att gatuproblemen där är ett större problem än amerikanarnas expansions/imperalist krig... /Miguel 59
"Bla, bla, bla"
hahahahha hur seriöst tror ni det där var egentligen?
Im straight Al-Qauida!
EGS P18 Jag tror han var ironisk, + att Extrem höger har oftast Nazism som bakrund.
jag hoppas att han är det!! jag orkar inte beefa med massa nazi töntar...de konfronterar vi istället på gatan!! BTA! Du har en poäng där "dead prez" kör politiskt men de framställer också grejerna lite djupare än det vanliga "det är tufft, hårt och jävligt" grejen...Men visst...Det är "gatupolitik" men som sagt..Något mindre ytligt... Out! /59
"Bla, bla, bla"
EGS som sagt så har jag redan berättat att jag drev.
Världen är politik, samhället är politik, du ska bli politik och växa upp i politik. Mer revolution i texter som kan mixas med så kallat "gatudravell".
Ken - spräng regeringen
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner
ebrew! Skämtar du eller e du seriös?? Jag pallar inte av folk som är "autonoma"..."Vi tycker det är dåligt men har inga förslag till vad vi ska ha istället"...typ;)... Klart vi får ha kul för fan! De är en del av poängen med livet... Men att inte försöka påverka sin livssituation är inte bara dumt utan också farligt...Snart så har ND fått tillräkligt mkt makt för att sabba för oss alla... Sätta stopp och förändra..!!!!!!!! Pillarsaint!!! Sant!!! / 59
"Bla, bla, bla"
bra att du vet BTA...du kanske också e engagerad i någon autonom vänster organisation som bekämpar fascismen??
"Bla, bla, bla"
DaBBe P17 kritik heter det. inte kretik..
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen? -jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.
haha.. jag vill höra socialdemokratisk hiphop... skulle nog va skoj
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
aa det e fett, dead prez dem e bra på den fronten :D
Slackness..Vad menar du med att promoe har blivit mindra nojig?....
"Bla, bla, bla"