Whybite , jag förstår att du är skeptisk. Det är inte vi som döpt eventet men detta är inte en vanlig feministisk manifestation. Jag gillar inte heller positiv särbehandling men om du var på workshopen som Talia ( som håller i detta) hade när vi gick ute på Åsa så kan du lita på att både manligt och kvinnligt ansvar togs upp inom vad som är fel med "dagens samhälle" och båda männens och kvinnornas positioner och fel i det. (Vill du veta mer kan jag förklara vad som hände på workshopen) Jag var en av dem ( Mel också fick jag reda på senare) som var ganska skeptisk mot hela workshopen även om jag inte sa det högt. Jag tänkte "nu kommer dem och ska kasta ut en massa klichéer om hur synd det är om kvinnor i dagens samhälle. Vad trött jag blir.... kom med nåt nytt". Men jag kunde ju inte dissa workshopen för jag kunde inte bombis veta vad det hela skulle hamna. Tyckte att det var bättre att hamna i diskussion och bidra med ett perspektiv än att spy galla över nåt jag inte varit med och upplevt. Jag både gav och fick perspektiv, dels på grund av människorna som var där och deltog, dels för att jag valde att ifrågasätta mig själv och andra. Det ÄR många tjejer som snackar om att det vill bli tagna på allvar. Då gäller det att vara beredd att jobba lika hårt som vem som helst för då kommer man få den respekten man vill ha, istället för att föbehållslöst bara kräva den som flera "feminister" gjort tidigare och det är DÄR skon klämmer tror jag. Det är därför folk lackar ur. Det är det som jag tror att nålen i mångas ögon. Jag hoppas kunna sprida min bild av en stark individ genom att göra det jag gör. Inte bara snacka om att alla är lika utan att faktiskt leva det.Det är ju ingen som gör det perfekt men man kan inte göra mer än att försöka. Inget ståhej bara stå för det i hur man är. För mig är det enda sättet. Tycker att detta eventet var ett bra tillfälle att visa det. Kanske förväntar sig vissa gäster samma saker av det här eventet som du antar att det handlar om och förhoppningsvis blir de istället glada över att det finns kvinnor som INTE ser sig som offer men fortfarande kan stå för jämlikhet på sitt sätt. Jag tänker inte stå och skandera att allt är männens fel för så är det verkligen inte. Mina starkaste kvinnliga förebilder har har alltid satt exempel genom sina handlingar. Jag hoppas kunna göra detsamma för killar som tjejer. För mig kunde den här föreställningen hetat vad som helst. Man gör det man är bra på och det räknas utifrån skills utan handikapp-poäng för vilket kön man tillhör. Easy props är värdelöst. Det jag har skrivit är utifrån min tolkning. Gruppen har ett gemensamt mål men allas tolkningar är olika så vill du veta deras åsikter, fråga dem. Jag vet vad jag har för mål i alla fall. Hoppas du orkat igenom den här lilla texten och kan se den utan ett rött öga. Så imorgon tänker jag gå och göra en skön show tillsammans med lite vänner. Du är välkommen att titta in... peace Apple
Megashop: tis och tor 19:15-22:00 Lava sön:14-18 studio 3, våning 3 ingång Stadsteatern Alla tar med sig egen musik