I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En breakorganisation

Vår Hiphop - Breaking

2009-11-18 13:46

En breakorganisation

Tjena.

Hur ser ni på det här med att starta en landsomfattande breakingorganisation?
Som jag förstått det så fördes det på tal nu på Powermoves i Västerås, men vad blev det generalla utslaget? Vad tyckte folk? Är folk i här på att försöka styra upp något?

Själv vill jag hjälpa till att styra upp en breakförening nere i Skåne, men det hänger lite på att folk vill engagera sig för en tid framåt. Det handlar om att ha koll på lokaler, träningstider, att folk är villiga att gå in och hålla undervisning nån gång i veckan, arrangera jams..

Kort sagt mycket ideéllt arbete och föreningsslit!

Andra tankar och ideér?

And we may not hate our jobs,
But we hate jobs in general
That don't have to do with fighting our own causes.

2009-11-18 16:28
jag är på har bott i skåne nu i 2 månader i helsingborg och jag känner att det behövs en rörels inom breakingen som väcker liv i de folk som brekar här i skåne! så räkna med mig peace B-boy Gab-Ohh/Skyhigh Rockers

Ps. glömde säga att jag har lokal 16 dagar imånaden i det studetbostaden jag bor i så om det är någon som är sugen på att komma å breaka säga bara till
här är min Mail: [email protected]

2009-11-19 01:02
Jag vill minnas att det var tal om att det skulle bli något möte till i Göteborg(?) snart där det skulle diskuteras vidare angående förening, när tror jag aldrig sades dock(?).
Delam tange barat

2009-11-19 17:18
Folk som saknar crews och lokal i Malmö att träna i får gärna höra av sig, så kanske vi kan styra upp någonting tillsammans.

2009-11-20 10:00
Suverän: Att starta en förening är inte svårt men kan ta lite tid. Det som krävs är tre stycken som kan sitta som Ordförande, Kassör och Sekreterare. Kolla om med kommunen där du bor så kanske de kan hjälpa dig. Finns även andra organisationer och studieförbund. Tänk ut ett syfte med föreningen. Om ni skapar en förening har ni även lättare att få stöd tex om ni vill arrangera ett jam osv.

Gör det och lär er på vägen hur allt fungerar.
Djaz bazz

2009-11-22 17:09
jag är nog lite för ung att vara och grunda en organisation med mina 16 år, men detta låter utmärkt. bor lite avsides och tja det är rätt dött här från en breakares perspektiv. skulle vara grymt om man fick reda på jams och annat. lycka till med föreningen!
kan: 6- step.
övar: lotus airflare.

2009-11-23 22:57
Rachel:
Skulle va stormöte i Gbg ja, som jag förstod det skulle det vara i vår nångång..
Men dom lovade att gå ut med all info långt i förväg så förhoppningsvis missar man det inte =)

Vore kul att höra lite mer om vad folk tycker, speciellt ni som inte kunde vara med på stormötet. Kom väl inte fram till nåt konkret vad gäller utseendet eller utförandet av en landsomfattande organisation men de flesta verkade positiva!

Fundera lite o droppa förslag;
alla idéer är bättre än inga idéer =)

Peace!
 RICOCHET ROCKERS!

2009-11-24 11:53
Tror också att om vi ska organisera något så måste det vara ett möte. Tar för lång tid via nätet.

Vilka ansvarar för gbg i sånt fall då?

Tycker att vi borde göra det. Som Alex sa: inte för att styra varann utan bara nätverka lite bättre och vidga våra möjligheter.

Och Ezak jag tror inte att du är för ung. Det är kanske svårt att göra allt själv men det är ju inte meningen. Alla kan göra något :)

Bra att ni tog upp det!

Apple
Megashop: tis och tor 19:15-22:00 Lava
sön:14-18 studio 3, våning 3 ingång Stadsteatern
Alla tar med sig egen musik

2009-11-24 13:42
Jag startade en studiecirkel hos Studiefrämjandet igår. Var hur lätt som helst, ombudspersonen va lätt att ha att göra med, gav tips på hur vi kan söka bidrag och stöd till verksamheten.

2009-12-13 11:58
Det är ju jättebra men jag tror att vi måste ha en organisation med organisationsnummer osv., kassör, ordförande och grejer. En ideell organisation.

Men som sagt möte först med allihop!

Trevlig Lucia!
Megashop: tis och tor 19:15-22:00 Lava
sön:14-18 studio 3, våning 3 ingång Stadsteatern
Alla tar med sig egen musik