I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Cypherforms, the knowledge

Vår Hiphop - Breaking

   

2009-10-25 13:15

Cypherforms, the knowledge

Har senaste tiden ägnat mkt tankar åt vilken cypherstorlek som egentligen är den ultimata. Alla olika storlekar har ju sina fördelar, vilken anser ni vara bäst?

Small Cypher - En personal fave. Här lämnas inget utrymme för misstag, viktigt att hålla golvet länge och visa oväntade tricks & combos.

Medium Cypher - Ska jag göra små switches eller satsa på en windmill? Funky flava eller kanske försöka mig på en volt? När utrymmet blir större blir också beslutsprocessen svårare. Kanske den vanligaste cypherformen.

Large Cypher - I denna form är du helt utlämnad till åskådarnas dömande blickar. Det gäller att lägga rätt moves i rätt lägen, annars finns risken att du bara går in ett par gånger på grund av stress.

Vad har då de sista två cypherformerna tagit vägen undrar ni? Jag brukar mest hänga i de tre ovannämnda formerna men för er som även kör i de resterande två kommer här en sammanfattning.

Extra Small Cypher - Kanske den svåraste cypherformen. Utrymmet är minimalt och pressen enorm. Här gäller det att leverera, ofta står legenderna i dessa cirklar. Rekommenderas att du har några år på nacken innan du gör entre.

Extra Large Cypher - En form som uppkommer naturligt i början av jams när det fortfarande är få personer i lokalen.

Each one teach/Cypher1

2 cool 4 newschool