I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Göra egen Headspin Beanie!

Vår Hiphop - Breaking

2009-10-20 21:27

Göra egen Headspin Beanie!

Kom på en briljant idé som jagtänkte testa, att göra en egen lite funky headspin mössa !!!
har kollat på sånna som folk har köpt och de ser ju väldigt simpla ut så det skulle säkert gå att göra en själv, tänkte bara få lite mer information :P

det material jag tänkte på var
1. Mössa
2. Nät från en brassestol eller liknande
3. något mellan nätet och mössan?!

4. tråd...

så nu tänkte jag bara fråga, vad är det jag ska ha mellan mössan och nätet?
och vad är det för nät jag ska använda? tror ni att brassestols tyget är en bra ide?

Länk till http://lib.store.yahoo.net/lib/villagestreetwear/headspinnerbeaniepic.jpg

ge tips :P

peace

Östergötlands Finest :P hehehe

2009-10-20 22:19
Kostar typ 200kr bara att beställa...

Men ha en musmatta eller ett underlägg fint avklippt så det passar sen syr du fast den innanför.

Nätet tar du från en solstol kanske är samma sak som brassestol(?)
Inget alls

2009-10-21 08:18
du ska supporta swiftrock som säljer dem, de är orginalet. alla andra har kopierat.
han är en av de breakare som gav livet åter till breakingen i början av 90 talet.
jag kommer med headspin beenies till sm i västerås
bboy since -83, renegade since -84, dj since 85.
one man army crew, freakin 40´s crew

2009-10-21 14:24
var inte så negativa nu...
kan köpa en original nån gång, men nu vill ja testa att göra en hemma gjord också ju :) langa lite fler tips ... bra de där me musmattan hhaha

2009-10-22 10:05
renegade hur mycket kommer dina beenies kosta på sm?
Bara så jag vet hur mycket jag ska ta med.
Inget alls

2009-10-22 16:10
parra det är nog lättare att göra en egen, testa dig fram kanske du gör dig en beenie som e bättre än dom man kan köpa.! why buy when u can make.!
¨
Have fun and good luck
The ReaLDeaL Family
HipHop Akademien Göteborg
The Original VästKust RockerZ The Choosen one's

2009-10-23 13:23
så nu tänkte jag bara fråga, vad är det jag ska ha mellan mössan och nätet?

Inget alls. För det första blir plastmaterialet från "brassestolen" lättare att sy fast på mössan då tråden inte behöver ta sig genom flera mm gummi, och för det andra blir möjligheterna att variera vadderingen större. Dessutom har musmattor och liknande en tendens att smulas sönder efter att ha blivit utsatta för tryck och annat ett tag.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man

2009-10-23 21:59
Yo, att försöka komma upp med en headspin mössa har försökts sen folk började göra headspins.
Kan ge ett bra tips som kommer från Speedy i Battle Squad. Han använde en bit tjock äkta amerikansk heltäckningsmatta som stoppning. Ha ha skit skönt att snurra med men man ser ut som en vattenskalle.

Håller med Renegade kan ni inte komma på en egen mössa utan använder samma som Swift Rock då e ni wack. Kom med ngt nytt. Visa lite respekt för jobbet folk har lagt ner eller så kan du gå den lätta vägen och vara lika urvattnad som alla andra bitters. Upp till dig.

Lycka till

Freeze
Live it or leave it....

2009-10-25 12:44
hahha tack för tipsen då får se hur det blir o langar upp bild på resultatet :P