Why Do People Insist On Having A Fake Attitude?
This is a question that i´ve been meaning to ask for quite some time now. I see alot of dicks being delivered, birds being flipped and shit like that in the Breaking competetions all over the world. People are crossing the line and acting up while competing and the when the rounds are done they wanna hug you and play House? This is all after they´ve been doing wrongs that are out of this world?? Is it because they don´t know what they´re doing? Or is it the perception of the dance and it´s xpression that are taking a diffrent or wrong turn? I´m just saying: If you Slip the dick at somebody then you really don´t like the person,or if your flipping the bird and talking mad violating shit you can´t really have any kind of respect for the person. Or am i wrong? Another thing that´s bugging me is: Why do people that are throwing these events and competetions insist on calling them Battles? Everybody that know their history also know that real Battles are fought out in the dark circles and they´re not settled in 2-3 rounds or minutes. When you enter these circles you have to be a gladiator armed with Originality,Flava,Character and awareness of self. This brings me to the whole in and out in a hurry buisness? Why Is it that when people end up in a Battle they never wait for that break that sets them of? Well back to the first part again. Why the hell would you wanna hug or give someone a pound after the individual in front of you has been insulting you for 2-3 roundz? In my mind you should dance like you are you should´nt go out being somebody/something that your not,Because maybe you´ll run into a Real Raw Break-Boy/Break-Girl and they´ll not take that kinda shit. What are you gonna do when they call your bluff? But then again this is just some questions that i´ve been carrying for a while now. It would be interesting to hear what you people inside this forum thinks about it? Break-Boy "LIFE" Of The "CONCRETE-KINGZ"/"CONCRETE-KWEENZ" STHLM.08.Sweden .19CK99. (Inlägget ändrat av Rachel 2008-12-04 16:42:55)
"Concrete-Kingz".19CK99."Concrete-Kweenz" 19UZN73 - Holland Chapter/San Diego Chapter 5:1 ZULUS - Skandanavia
Jag har för mig att dom säger något om just detta i looptroops låt "four elements".. Minns dock inte vad de säger och hittar inga sidor med lyrics! Du har endel väldigt starka punkter i vad du säger! Jag tycker att var och en ska ta konsekvenserna för hur dom beter sig i en battle.. man kanske inte borde gå ut på bakgå'rn och slåss efteråt men man kan ju ta ut energin i nästa battle! fett av dig att dela lite tankar!
RICOSTJÄRT ROCKÄRS
Battling aint about hating.
va
I feel there's a lot of word in what youre saying... In my eyes, I think it's the adrenaline that can take over you and sooner or later you have gone to far. But the minute you realise this and takes it back with showing love, then it's okey because in the end it's all love you know. But keep in mind that he/she don't diss you for nothing, take it with them after the jam, or burn them next time? Just a few thoughts. Peace!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Peace Unity Love and Having Fun
Grounded
Rubbish du har fel! Utan hat blir det ingen ACTION! ;) hehe Å så lite tankar om Lifes inlägg: Folk kanske inte bryr sig så mycket om vad andra tycker, i alla fall inte vi som kört ett tag. Allt handlar ju bara om att ha kul och göra något fett för dom man gillar och respekterar. Om någon jag inte känner skulle kalla mig bluff eller ha åsikter om min dans skulle jag inte ändra på mig för det. Om man e kaxig i tävling så är det ju bara ett sätt att stressa motståndare till att misslyckas och att själv få psykologiskt övertag. Att göra några gester i toprock behöver ju inte betyda att man hatar killen när man gått av scenen! Sen om man kallar det fake-attityd eller battletaktik är ju upp till var och en... Vad gäller battles i cirklar: Jag tycker att det oftast räcker med 4-5 solos innan battlet är över. För min del handlar det mest om kvalitet och inte kvantitet, även om den ena killen kan dra 15 solon utan att upprepa sig. Visst är det beundransvärt att ha en fet moves-arsenal, men efter 3-4 solon brukar man ändå redan se vem som är bäst, och då räcker det där för min del. Allt handlar ju i grund och botten ändå om smak, inte sant? Dessutom känns det ofta som att en sak glöms bort idag, speciellt i tävlingar! Det känns som att domare ofta lägger mest fokus på vem som gör flest moves och varierar sig bäst, men verkar inte lägga lika stor uppmärksamhet vid t.ex. stilrenhet och FLOW. Det är ju oftast flowet och känslan som tar flera år att hitta... Alla har sin syn, det här var iaf min! Peeeaaceeee from Robino da slayer!
"It's time to philosophize with the hammer and crush some illusions..."
Hey, håller med er i mycket. Känner dock att det kan vara soft med variation på battles. Ibland kan det räcka med 1-3 ronder. Ibland är det dock all out. Allt handlar om strategi och hur man för sig i ett battle. Känns dock som att svensk breaking står och stampar lite. Utvecklingen går trögt, varför ? I min mening: Inga battles och då menar jag inte tävlingar utan battles i ringarna. Tänk efter själva, hur många gånger i månaden hamnar ni i en battle ? win, loose or draw. Finns få i sverige som håller utomlands. Hoppas att det blir en ändring det behövs. Eller är det så att folk nöjer sig? Life , jag håller med dig. Ett battle är ett battle, beter du dig illa där räkna då inte med att personen är din bästis efteråt. Backa upp ert beteende, stå för dem ni är. Du vet nog bättre än många här om vad ett battle är. Hey glöm inte Cypher Sthlm 14 Dec Street Star/Breaking Masterz, mer än tre tim circlar, med många internationella b-boy´s. Så whats up skall ni alla reppa sverige eller blir det som vanligt att det är några få som kör??? Pz Freeze Ghost Cru
Live it or leave it....
Peace unity love and having fun.... NO FUCK YOU! BATTLE!!!!! -Youval från filmen bboy planet! HAHAHA
THE ROYAL LEFTOVER FAM FROM THE GREAT CITY OF GOTHENBURG! VÄSTKUST ROCKERZ!
Hmmm, undrar varför Youval sa så ? Vem tjänade cash på andra i Frankrike? Vem förstörde för en hel generation dansare i Frankrike ? PZ Freeze
Live it or leave it....
säger inte att youval har rätt ABSOLUTE INTE. ..men de va de första jag kom o tänka på när jag läste tråden hahaha....
THE ROYAL LEFTOVER FAM FROM THE GREAT CITY OF GOTHENBURG! VÄSTKUST ROCKERZ!
Han har rätt på en sak "battle". Vilket är mkt av vad breaking kommer ifrån och handlar om. Synd bara att folk inte förstår det. Sen är det upp till var och en varför dom battlar och hur man för sig i en battle. Peace, Unity, Love and having Fun THATS WHATS UP!!! Förstår dig Leftover men det ena utesluter inte det andra. Har nog testat mig fram i battles och gjort dem på många olika sätt respektfullt, respektlöst, skolat, blivit skolad, hatat, varit hatad, vibat, inte vibat. etc tillslut kommer man till insikt om vad en battle igentligen är och vad den går ut på vilket kan variera samt vart den tar dig. En battle för mig är personligt. Därför gillar jag inte tävlings battles för dom ger dig inte det utrymmet och handlar bara om vägen till ett pris, inte själva vägen. Därför kan det behövas mer än 1-4 rounds. PZ Freeze
Live it or leave it....
Jag har aldrig levererat dicken i någon seriös battle i allafall, tycker that shit is silly :p
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
I think its ok to do burns, giving dick or whatever in a battle, because a part of a battle. What i personally dont like is talking, or gestures like giving the finger. Why i think burns is ok is because for me its just a part of bboying. If i do a gesture like "im punch your face", it doesnt mean i really want to punch the guy! If someone i battle takes all that stuff seriously and gets upset, i think you are to sensitive for breaking. But i agree with life, how you carry yourself out in a battle reflects in some ways how you are outside the ring. If someone steps over the line then they should be aware that the opponent wont like you after the battle.
Raw Ratz
whitout beef theres no real battles and whit out love theres no bboying.! I cant live whitout beef and i dont thinh i would still be breaking whitout having beef whit people that i dont like.! its another thing if i like the guys but if i dont SO FUCK HIM and his CREW.!! dosen mattr if someone is pointing the finger its just a finger it wont kill u but as u say Ghetto i hate when people talk to much its a sign of weakness.! but if some talks to much kick his ass bcuz in a cirkle its all about the moves and flava not trashtalking.!! ps. leverera dicken har funnit lika länge som bboying lite lustigt fast Coolt.! ahahah Djingis Khan aka TucoTheCroock's Henchmen.!! WestCoastRockerZ
The ReaLDeaL Family HipHop Akademien Göteborg The Original VästKust RockerZ The Choosen one's
Hey Tuco, allt soft där nere i götet så ena. Håller inte riktigt med allt du säger. Säger inte att du har fel men jag tror att vi ser det olika. Inte så konstigt kanske då vi kommer från olika generationer. Jag har sett och upplevt många battles utan beef. Bara test of skills. Ge eller ta. Men jag antat att många battlar för olika själ och motiv. The COCK lol, användes inte så himla mkt som nu och def inte på samma sätt, La man in den så var det med finess och gärna mot motståndarens flickvän. Inte mot en kille ???????????? Kommer från rockingen ursprungligen och kan vara en fett burn om man gör det på rätt sett. PZ Freeze Apache Fam (Gammal gbg crew) Didnt know thatdid ya?
Live it or leave it....
It Would Be Interesting To Hear More Views On This One Aswell? "LIFE"
"Concrete-Kingz".19CK99."Concrete-Kweenz" 19UZN73 - Holland Chapter/San Diego Chapter 5:1 ZULUS - Skandanavia
4 sure vi ser olika på det i götet e allt prima i de fina,! u right mr freeze :) we are 2 diffrent generations :) alla olika alla lika :) peaceee
Freeze
Apache Fam (Gammal gbg crew) Didnt know thatdid ya?
The ReaLDeaL Family HipHop Akademien Göteborg The Original VästKust RockerZ The Choosen one's
ja förstår....men fucki it..freeze du har intressanta syner på det där med battles!men jag håller inte med dig...och inte tuco heller jag anser att en battle ska inte ha bestämda ronder osv...plus jag tycker att om det är ok med motståndaren att nuddas så e d ok! för mig...typ en lätt spark ett slag en örfil...en knuff hård knuff om inte man är homies eller om man är oöverens med detta konceptet..inte att det blir en kampsport menn ni fattar nog vad jag menar? vad tycker ni? skulle vara skoj o se lite rolig respons...för jag säger så här vi i gbg är hårda o har attityd! det är såna vi är vi är inga toys lr mjukisar vi går gärna hela vägen om det krävs! men men det är min syn på battles man måste provocera o hypa varandra! peez u know my steez...original break-boy deliriouz the cock ta killens cock o stoppa in den i hans mun! inte din egen?? god jul på er alla.
word up don-bartos!! tuco oxå du är äkta west coast...inte halv lr sån bullshit o life är lätt en utav de mest erfarna breakboys i hela scandinavien och du inspirerar mig fetttt?
What up one eared masta, hoppas allt e bra med dig och den växande fam. Yo bro, jag har aldrig sett eller nämnt ngt om bestämda ronder i en cypher battle. Du/ni misstolkar mig. Har du ngn gång sett mig säga ngt sådant ? Hells no bro, jag är för raw battles. Men frågan var vad en battle är? Vad är en battle för dig bro ? För mig är det vad jag får ut av det. Ex folk undrar ibland vad jag får ut av att battla en rookie? : Förmodligen inget. Vänd på frågan, vad får en rookie ut av att jag battlar mot Honom/henne? Att provocera och hypa varandra är cool skillnaden är bara hur man gör det och varför. Ngn dag är man provocerande mot fel person och ............. Yall know the deal. Gör det med finess istället. "För jag säger vi är inga toys eller mjukisar. Ni är hårda och har attityd och går gärna hela vägen". Cool, men backa upp det med skills. Finns det ngt lamare än att se ngn som har mkt attityd och inga skillz ? Street Star BREAKING MASTERZ Över 20 Crews från hela europa. Bästa line up för en toprock battle i norden nånsin. Abstrak vs Focus 3 tim cyphers + afterparties TIME TO SHINE!!!!!!!!! PZ Deleriouz ta hand om dig.... Freeze
Live it or leave it....
Sup peps Frezze- Ex folk undrar ibland vad jag får ut av att battla en rookie? : Förmodligen inget. Vänd på frågan, vad får en rookie ut av att jag battlar mot Honom/henne? WOOORD mycke starka ord en rookie får mycke mer utav d så som jag ser om någon som freeze skulle vilja battla en rookie så skulle d nog va en privlidge for the rookie.! han får erfarenhet e viktigt.! Nån kan peka ge mej finger ge mej the cock whatever men om nån skulle ge mej en lätt örfil lr putta mej så ger ja me all rätt samma medecin :D haha dom flesta som inte e mjuka o går hela vägen här kan sina skillz DOM FLESTA inte alla lol.! Peaaaze
Thank U For All The Replys! Keep Ém Coming! /"Tuco"/"Deleriouz" - I Aint´Got Nothing But Love,Propz And Respect For U 2! GBG. U Know!!!) "LIFE" - 19CK99 - 20TRS07 -
yo wasup freezie? allt är bra här hemma barnet är beräknat den 16 dec så när som helst blir det större fam...de e lovely hur e d me dig själv det var ett tag sen vi snackades vid..yo grejen är att jag har varit så förvirrad d senaste åren med min breaking du vet vad jag menar men nu har jag blivit lite hungrig på att battla igen och är mkt säkrare och bekvämare med min breaking..du vet av mest av alla vilka skills ja har och den inspiration vi har gett varran genom åren sedan mpm tiden...eehh va fan får jag ut av en battle haha bra fråga! jag vill battla på ett dope jam med dope bboys och få ännu mer erfarenhet tror jag...och ut veckling.. tankar i skallen.. väldigt mkt om det är en dope battle! keeps me going jag lever mer i min breaking känns det som fattar du va jag känner? sorry för misstolkningen och jag vet att du battlar allt och alla o platsar fett många! anyways streetstar verkar tungt sick line up ja måste ta mig tid och kma dit! och som läser detta borde verkligen komma detta verkar vara ett legacy jam! peez keep it fresh live good everyday..Deliriouz a.k.a the one eared mastah!
yo om man har den attityd som jag sa tidigare så som freeze säger att man kan hamna på fel person och få en smäll på käften! yea yea....men är man sån som person som gillar att provocera så får man helt enkelt RÄKNA med att det ryker till i en battle så är det ta det som en man! och sthlms breaking är mycket mer ödmjuk än vad den är här i gbg vilket kan vara bra men det blir för mkt mjukhet och ingen känsla i en battle när man är för ödmjuk pz Deliriouz...
ahahhahah a bunch of teddybears