[Event] International battle of the year 2008
18th October 2008, Braunschweig, Germany från malmö med buss fredagen den 17 okt ca 08.00. tillbaka i malmö söndag kväll ca 19.00 hotel 2 nätter+ biljetter för fredagen warmup o boty. mer info snart anmälan till resan via sms till renegade +46(0)736401920 det kommer också en buss från oslo via göteborg och på något sett transport från sthlm, jag kollar flyg mm. (Inlägget ändrat av Rachel 2008-09-15 00:59:27)
bboy since -83, renegade since -84, dj since 85. one man army crew, freakin 40´s crew
Jag är sjukt taggad på denna resa alltså :D Men hur mkt kommer den kosta? Peace Dogbite - Ricochet Rockers
RICOSTJÄRT ROCKÄRS
Det vanliga antagligen, 1900/2000 kr :P varenda öre är värt det!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det är värt som fan, när man väl har dessa cash i hand..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
på grund av stigande priser på disel, hotel, biljetter så kommer det att kosta ca 2200-2300kr från malmö. hotelet vi har är 4 stjärnigt och nu har ägarna köpt ännu ett så sammanlagt kan vi vara 120 pers på ett och ca 75 på det andra( 4 stjärnigt även detta) så det är begränsat med plats. jag kommer med mer info snart. warmup partyt kommer i år att vara på ett större ställe.
bboy since -83, renegade since -84, dj since 85. one man army crew, freakin 40´s crew
jag har kollat med flyg från stockholm och ryan air är fortfarande problematiskt. hem resan från lubeck går bra, men ner är alldeles försent tycker jag. jag kollar med x 2000 när de kan vara i malmö.
Dude, löser det sig med flyget från sthlm?
RICOSTJÄRT ROCKÄRS
ni som är från stockholms området/landsända ska beställa flyg från lubeck till skavsta söndagen den 19 oktober, det går bara ett flyg om dagen, på www.ryanair.com. flyget ner från skavsta på fredagen landar alldeles för sent. vi kommer inte att vara i braunschweig förrän kl 22 och det är försent för förfesten. allternativ är att jag fixar en buss från stockholm som förra året och den går på natten. det blir då en restid på först 9 timmar från stockholm till malmö och sedan ytterligare 7 timmar från malmö till braunschweig. vill ni det? iså fall krävs det ca 35 pers från stockholms området för att det ska funka.
jag var precis inne på ryanair och billjeten kosta ca 200 kr skynda er att beställa
jag har också varit inne på swebus och där kostar biljetten från sthlm till malmö ca 400 kr för studerande. en sovplats på sj´s sovtåg kostar 535 kr just nu. och det är inne i malmö ca 07.05 fredag morgon. jag kan fixa en buss från stockholm och den kommer nog att landa på mellan 350 till 400kr. men då måste ni vara ca 35 pers. så jaga era kompisar som ska med.
hlx.se flyg från sthlm till hannover . ta tåg från hannover i 440-45 min til braun o du är frame.
Sukai Hai Rakkasu
bra alternativ om man är tidigt ute, jag kollade precis och flyget från arlanda tur o retur går på ca 1000kr för en person, sedan bussen från stockholm /arlanda o tåget från hannover fram och tillbaka ca 300-450 kr sedan tillkommer hotel o billjeter ni som hoppar på detta kan få hotell rum på mina hotel( 4stjärniga mitt i centrum) + inträde. men det gäller att vara ute i god tid. vänliga hälsningar renegade
boty 08 bustrip
INTERNATIONAL BATTLE OF THE YEAR 2008 17-19 OCTOBER BRAUNSCHWEIG GERMANY OBS BEGRÄNSADE PLATSER. ANMÄL ER SÅ FORT SOM MÖJLIGT Bussresa tur/retur från Malmö/Köpenham med upphämtning vid nastved utmed motorväg E55 exit 38 statoil/tappernöje+ warmup och BOTY biljetter + 2 nätter på Hotel+ frukost.
Avresa från Malmö Centralstation
FREDAGEN den 17 oktober kl 8.00 , samling 7.30 inne på Malmö central station vid pressbyrån. och hämtar upp danskar i Köpenhamn klockan 8.50 på sydhavnstation
Hemresa söndagen den 19 oktober ca 11.00 från Tyskland
Pris 2300 kr eller 240 euro
Efterfesten betalar ni själva
Bussresa tur/retur från Göteborg + warmup och BOTY biljetter + 2 nätter på Hotel+ frukost.
Avresa från Lisebergs stora entré
FREDAGEN den 17 oktober kl 5.30 , samling 5.00
Hemresa söndagen den 19 oktober ca 11.00 från Tyskland
Pris 2600kr eller 275 euro
Efterfesten betalar ni själva
Avresa ifrån Oslo Hotel Operan natten mellan torsdagen den 16 och fredagen den 17 oktober , samling 24.00 Bussresa tur/retur från oslo + warmup och BOTY biljetter + 2 nätter på Hotel+ frukost.
Pris 320 euro.
Bussarna är tillbaka i Malmö söndag eftermiddag/kväll och sedan direkt vidare till Oslo för att där anlända tidigt på måndag morgon (eventuellt tidigare).
från
stockholm är det inte helt klart vad som ska ske men info kommer snart. beställ flyg själva från lubeck(hamburg) till skavsta(stockholm) söndagen den 19 oktober på www.ryanair.com
Obs det är begränsat antal platser, anmäl er så fort som möjligt
jag kan fixa en buss som går från stockholm till malmö
(hemresan måste ni fixa via ryanair) men då måste det vara ca 35 pers från stockholm som ska med, skynda er.
Anmälan är bindande , endast pengar tillbaka ifall resan inte blir av
Uppge namn adress telenr (hem o mobil) samt personnr o emailadress
Anmälan till Alex ” RENEGADE ” på sms +46(0) 736 401 920 ”
[email protected] eller ring om ni har några frågor.
OBS GLÖM INTE PASS OCH VÄXLA TILL EURO
OBS :FÖRBJUDET ATT FILMA PÅ BOTY..
Battle of the year är världens största breaking (breakdance) tävling. Det går in ca 9000 pers i stadion och det är det inofficiella världsmästerskapet.
Mer info på www.battleoftheyear.de
Senast den 31 augusti skall alla ha betalt
warmup partyt är flyttat till en större lokal.
Obs på warmup partyt kommer det att vara en b-girl,
en poppin/boogie och en locking battle.
Mer info om detta på www.battleoftheyear.net
jag kommer att fixa en buss i från stockholm enkel resa till malmö som förra året. ni måste dock fixa hemresan med flyg från Hamburg/lubeck till stockholm/skavsta själva på www.ryanair.com söndagen den 19 oktober, nu kostar flygbiljetten ca 350 kr. bussen avgår torsdagen den 16 okt kl 23.00 från cityterminalen samling en 30min innan.
grattis till vinsten på scanboty octagon. det finns fortfarande platser kvar på bussarna så skicka ett sms. mvh renegade
finns de fortfarande platser ? Pz-BBoy Maki JKPG
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det finns platser kvar. warm up partyt kommer att hållas på jolly joker, ett riktigt stort ställe. när ni anmäler er så skriv från vilken stad ni ska åka och med vem ni ska dela rum med( 2 bäds rum) 4 stjärnigt och 2 dagar
Passa på! folk från sthlm. Biljetten hamburg-skavsta 19okt ligger idag (ons 17sep) på 10kr inkl. skatt!!!!!! Annars brukar biljetten ligga på 190kr vilket inte e så farligt heller.. HÄNG PÅ!
ett litet problem med sthlm. det är än så länge för få anmälda för att bussen ska gå ifrån sthlm. Ni som ska med anmäl er NU på ett sms till mig 0736401920 Renegade. annars måste stockolmarna ta sig själva ner till malmö via tex swebus eller liknande. det går en swebuss express ifrån stockholm till malmö kl 22.45. och kostar för ungdom upp till 26 år 326kr just nu. för vuxen kostar det 407 kr och så är ni i malmö kl 07.05. ring gärna om det är några frågor, svarar jag inte, så skicka ett sms med namn och frågan. mvh renegade
inga problem att ta sig från sthlm. antingen tar ni swebus nattavgången eller nattåg med sj. Annars om man har möjlighet, åk ner dagen innan, då finns det en avgång med sj som kostar 95kr.
det finns fortfarande platser kvar, skynda er nu. bussen går givetvis till flygplatsen från braunschweig till lubeck ca 35mil
renegade finns det plats i bussen från göteborg?
ja det finns platser kvar, skicka ett sms med namn, adress, hem o mob tele, email, personnr och vem du ska dela rum med samt stad du åker ifrån. så kommer jag att skicka tillbaka inbetalnings uppgifter. mvh alex
skriv inte här om ni undrar något, ring eller skicka ett sms mvh alex
Till er cats från Sthlm eller liknande så på hemvägen så ska vi ju komma fram till malmö vid ca 19.00 på söndag.. Hur gör ni då med tåg / buss? Eftersom tåget går 19.15.. Nästa går typ 22.00.. Är vi sena är vi körda.. Skulle bara kolla hur ni ska göra.. jag har inte koll på alla sidor där bussar och sånt går på! Det är nämligen samma sak för oss som ska hem till Jönköping.. Bara 18 dagar kvar :D Detta blir off the hook!
RICOSTJÄRT ROCKÄRS
jag kan tyvärr inte lova att vi är tillbaka i malmö kl 19.00, allt beror på trafiken. men vi SKA starta kl 11 på söndagen, de som inte är i tid får ta sig hem SJÄLVA......... det finns fortfarande platser kvar så skicka ett sms till mig.............
tyvärr blir det inte någon buss ifrån stockholm.
man får ta swebuss express som går torsdagen den 16 okt kl22.45 (alltså 15 min tidigare än min buss) från cityterminalen, den är nere 07.00 i malmö vid svävarterminalen som ligger ca 400m ifrån malmö central.
gå in på
Länk till http://www.swebusexpress.se pris för de under 26 år 326kr och de över 408kr men då måste ni ha löst biljett innan ni åker.
kommer man ner till malmö redan på torsdag, kan ni sova på min dansskola gratis.
bussen ifrån tyskland släpper av er på lubecks flygplats eller malmö om ni vill.
mer info om tävlingen på
Länk till http://www.battleoftheyear.de