Sm i Malmö ?
Fick ett email av Freestyle Phanatix om att dem ska fixa sm i år 27 juli i malmö de är inte ok, dels att det är så dåligt info och att dem är danskar dem som fixar det, va fan har dem med SM o göra ? plus dem är inga bboys o gör de bara för cashen! Jag hörde khaled skulle ha hand om de i Gbg ,de va vi inställda på sen kommer dem ?? Ska du ha de Khaled så kommer vi till götet vi bojkottar detta Sm vi räknar med er från Götet runt jul som Sm brukar vara... Här e deras flyer PROGRAM14.00-16.00 Open floor (eventuellt uttagningar)16.00-18.00 Uttagningar, B-boys solo18.00-19.00 Paus, Öppet golv19.00-23.30 Main event, battles BATTLE KATEGORIERB-GIRLS SOLOBATTLESMax 8 dansare kan deltaga i main-battles(uttagningar hålls om fler än 8 dansare ställer upp. Genomförs under eftermiddagen) B-BOYS SOLOBATTLESMax 8 dansare i main battlesUttagningar kl 16-18 CREW BATTLESMax 8 crews kan deltaga i main battle(uttagningar hålls om fler än 8 crews ställer upp. Genomförs under eftermiddagen) CASH PRIZECrewbattle: 5000 Skrbgirl solo: 2000 Skrbboy solo: 2000 Skr VÄRD/HOSTMike Raw (med co-host: Nappion) DJTurkman Souljah DOMMAREmer information kommer snart KONTAKTFör anmälning till battles och presskontakt:Kim Bøytler, [email protected] Inte ok hoppas alla kan se Sm är en grej för oss i sverige som ska göras väl och för en gång skull alla ska få veta de i good tid Peace / Hacim De La Kings
De La KingS
sm bör väl hållas ungefär med ett års mellan rum, förra hölls ju i sthlm och det va i november.... så freestylephanatix kan kyssa sig i arslet :)
Up north crew - brothers in arms
jag fick också ett mejl om det.. men hur blir det nu då? Sm blir inte nästa månad i malmö?
pssshh
dom kommer väl ändå ha det liksom,, :/
pssshh
Ett mail? Vad är det för crap. Vilka utvalda har fått detta mailet haha? Jag håller med, sm borde hållas av svenskar.
det är ju svenskar i freestyle phanatix också,, :/ o mailet har inte med "utvalda" att göra,, man har väl fått det om man skrivit upp sig på deras mailinglista på deras hemsida.
pssshh
Oavsett vad så e de inte ok ingen info har kommit ut och alla e på semmester osv, de ska hållas när säsongen är över som de brukar vara. Sm kan man inte bara göra så då får man snacka med alla svenska bboys om inte alla kan så går de inte göra ett sm, ska de bli ett fjopp Sm i år igen där inte alla ställer upp då är de ingen ide.. Dem kan ha ett jam. Fett dem gör nått men kalla de inte Sm för alla kommer inte kunna va hemma och dem ska snacka med freeze med om de får göra de, annars kan vi göra Circle Sensation nästa gång =) Fuck it alla gör som dem vill bara tänk bättre ett FÈTT ´SM änn ett Sm där inga folk dycker upp peace Hacim
De La KingS
ha, fan fick inget mail ;D
I dont give a shit, bara det blir av så :D det som är viktigaste
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha håller med bboy_shorty P21 xD
pssshh
men herre gud ! ha ett Jr sm i malmö för wydee och hans vänner!
nejnej sm kan va på Hawkies bakgård, blir skitbra! så kan Hawkie ha kul hela natten lång. Åh vilken Hawkie han är. Hawkie Hawkie Hawkie. .. xD
pssshh
Låt oss alla bojkotta det :D
RICOSTJÄRT ROCKÄRS
de som vinner de sm, kan va stolta vinnare.. men de som vinner båda Sm, bli ännu lyckligare.. hmm ? i vote for A SM, som alla är med på..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
Timon_B P20 ???
De La KingS
I won Sm 2007 solo and have been talking to SBullet and RottenGothen is doin´Sm 2008 so i don´t know whut FPhanatix are talking bout´? ... L´zzz
"Concrete-Kingz".19CK99."Concrete-Kweenz" 19UZN73 - Holland Chapter/San Diego Chapter 5:1 ZULUS - Skandanavia
Word up. I haven't won any competitions lately but I've also heard that Sm 08 was being planned to be held in Gothenburg. What is the latest on this? One love/Cypher1
2 cool 4 newschool
SHoo alla aa nu va detta lite konstigt ja med hakim de ska hållas av svenskar som verkligen vill detta o på ett rätt datum inte bara slänga fram ett, och jo de va snack om att vi skulle ha de i gbg men de kmr ej hållas i gbg detta år pga andra event MEEN det var nåra som sa att dom skulle göra det kmr ej ihåg exakt vem men han sa att dom hade alla resurser osv så ja vette fan va dom snackar dom hahah bazz på dom SM IS SWEDISH WOORD
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det var väl några från uppre sveriges län som hade resurser??
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
Asså jag snackar för mig själv nu! Jag anser att SM har totalt tappat prestige det är inte så imponerande att vinna SM längre eftersom det är aldrig så att alla bboys/ bgirls ställer upp.
Ett riktigt SM vore när alla lyckas dyka upp och representera sitt namn och crew.
Om någon lyckas samla alla ngn gång kvittar det ifall det är MPM eller Freestyle Phanatix som arrangerar det eller ngn annan.
Freestyle Phanatix gjorde ett bra jobb med Danska Märsterskapet dels för att dem inte hade Crew utan endast Solo.
Kanske vore det bästa att
skippa hela Crew SM och bara köra SOLO. Se vem som egentligen är bäst när man är helt ensam utan sin grupp.
Och Crews hur många finns det i lilla Sverige? Grounded, Octagon, De La Kings, Ultimate Desperados, Diffusion ? 5 st??? För det är dem ända helsvenska grupper JAG har sett på senaste tiden representera där ute.
Vi borde lägga oss bakom den gamla SM:et och göra ett Nytt i början av året.
Mitt förslag: Nästa SM blir SM 2009 och det Hålls i Februari, man tävlar i Solo tre olika kategorier, Bgirls, Bboys och Rookies. Nu vill jag att ni "riktiga" bboys svarar denna gång. Istället för att bara vara tysta och muttra. Det är vad jag hade på hjärtat, Mohawk Stylie Duke Moore
Bring me a sledgehammer and I make it fit.
jag tycker Fidde/Dukie har helt rätt , men det där med SM 2009 tycker jag är en bra ide med Proffesionella Bgirls , Bboys kör . men själv som jag är jag rookie har dansat break i ca 3 månader , själv blivit tränad av DukeMoore & fler , jätte bra idé Fidde ! (: thumb up Peace/ OctagonJuniors
fast det är kul med crew battle också
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
klart , OCTAGONJUNIORS ! :D
DukeMoore Låter som en bra ide med sm 2009 i februari, schyst tid att lägga tävlingen på, många jam som kommit upp nu i sommar i Sverige vad jag sett här på whoa men dock är det tyvär så att många sommarjobbare som mig har svårt att ta ledigt under sommaren... :P Frågan e bara hur det känns för större crews att dela upp sig men sen samtidigt hade det också varit nice ifall man också haft crew battle i mindre lag som 3vs3 eller 4vs4 så att fler lag kan ställa upp eftersom som Moore sa att det endast finns ett par få stora lag i Sverige.
No way crew
skulle vara kul om fler crews kunde ställa upp iflall det blev crew battle, och jag förstår många att det blir långt att åka, man kanske kunde hålla ett "champion chip" för sverige,norge,danmark och finland! det vore fett.. eller?
champion chip? haha
james bong
förlåt för mitt mellanslag, det va absolut inte meningen att såra dig!
Moore du behöver inte vara bitter, du vinner säkert också nångång ska du se. ;) Nej men allvarligt talat, klart det ska finnas en crewtävling i SM. Det har ALDRIG varit så att alla ställt upp och det kommer heller aldrig bli så att alla ställer upp samtidigt. Det är ingen orsak till att ta bort crewmomentet ur tävlingen. Vi vill ju få fler grupper i sverige, inte mindre, och vi kommer inte få fler grupper i sverige av att bara köra solo-sm. Kolla på t.ex Danmark då som du tog upp, dom gjorde ett bra jobb med att fixa danska mästerskapen pga att dom inte hade crews med? Nja. Om jag inte har helt fel så tv-sändes hela eventet. Dom vill naturligtvis att det ska bli bra tv och eftersom det knappt finns några crews alls i danmark ihuvudtaget så skulle det ju inte sett speciellt bra ut. Skulle dom haft samma utbud av grupper vi har i sverige tvekar jag inte alls på att dom skulle haft det, då det är mkt roligare att kolla på en grupptävling än en 1on1. I alla Sm sen i början på 2000-talet så har det varit minst 8 grupper som ställt upp förutom i senaste när alla crews från dom södra delarna inte kom.
Sen tycker jag inte att Rookies borde vara med som en kategori. Vad defineras som rookie? Jag anser att man kan vara rookie hur länge som helst om du går kurser en gång i veckan och aldrig är på jams. Samtidigt som du kan gå ur "rookiestadiet" på typ ett år om du tränar hårt och börjar gå på grejer. Så ordet rookie tycker jag bara är diffust. Isåfall skulle man kunna ha en Kids kategori med alla under 13 eller nåt. Puss allihopa
fina ord där spinkey =)
alltså anledningen till att det inte kom mkt folk förra året var väl för att det var så luddigt med sm.. ingen visste om det ens skulle bli av så därför förberedde sig många på att det inte skulle bli nåt .. året innan det när det var i halmstad var det ju många crews som var där. så om man bara lyckas göra ett seriöst sm så kommer nog många delta. så ta inte bort crew battle! crew battles är viktigt! och jag håller med det där om rookie.. det är skitsvårt att bedömma vem och vad som räknas som rookie. jag vet folk som bara battlat en gång men kan alla powermoves som finns typ, medan det finns dom som har tränat och battlat i 8 år men ändå inte kan nångting. jag vet folk som tränat i över 5 år men aldrig varit på jam och folk som tränat i 1 år som är under 18 som ändå är grymma. så hur bedömmer man nybörjare? skippa rookie, ta med crew battle, thats my opinion! =)
och bboy skills, bara för att du inte tycker om freestyle phanatix personligen så gör det väl inget om de ordnar sm? det är väl bara bra att nån tar tag i det så det blir gjort. och vad spelar det för roll att dom är danska? om man kan ha dommare och dj's från andra länder, varför kan inte arrangörerna vara utländska också? det är ju inte så att de ska ställa upp själva liksom..
Man kommer ut med infot försent och därför är folk inte förberedda vilket leder till att ingen dyker upp.. Man måste på något sätt bestämma ett datum som SM, och detta datum varje år därmed kommer folk att vara förberedda. Så länge det är en/flera svensk(a) BBoy(s) som tar hand om detta så borde det vara lugnt, en/flera bboy(s) som gör SM för ett att det ska vara ett SM, inte för att tjäna pengar om ni förstår vad jag menar. Alla crews måste få vara delaktiga om detta datum och hur SM ska styras upp(ex söka pengar till bussar från varje stad?), annars kommer SM bli ett halv-dant event.
Shiiiet
Chewar X17 Word!
No way crew
Alla vet ju att SM blir av på något jävla vis, varje år i December/November.. Så har det varit sedan 2001 iaf. Det är ju ingen som blir förvånad om det fortsätter bli av innan jul i fortsättningen heller. Hur svårt kan det vara att bara snacka ihop sig inom gruppen och köra. Inte så att det är svårare eller jobbigare att köra ett SM än t.ex. Streetstar, där massor av crews ställde upp.
"It's time to philosophize with the hammer and crush some illusions..."
Hade vart gött om crew tävling kunde bestå. Finns alltid lite smågrupper som kan ställa upp. Plus att det hade vart kul om några crews satsade lite på detta, så inte Gounded inte vinner igen. :o) NU har ni er motivation! Kan ju ej låta stockholmarna vinna jämt! :0) Slå ihop er i värsta fall, som i 2006, med Apache o ultimate. Hade jag själv haft ett crew som stod redo så... SM crew battle e ngt jag brukar se fram emot. pz
Tävla mot dig själv, o slipp avundsjuka o att bli knäckt...
ingen svensk bboy/bgirl har värdigheten att lägga slänga hålla i ett SM, alla som är bboys/bgirls i sverige, borde tävla i SM, och bevisa sina skillz, och sen kan de som vinner hålla i det nästa år om de kan, och har cash/power att hålla det. En filosofi En tanke, No hate No love.. PEACE
Timon har du någon gång ställt upp?
Shiiiet
U people are fucking wack there is no SM whitout a crew battle.!! ja vettefan va som händer asså me folk hur kan man ens snacka om ett svenskmästarskap utan Crewbattles hahaha det är ju hlea grejen me sm orka sitt ao glo på 40-60 pers ska ha uttagningar och bla bla bla osv det är ju crew tävlingar som fucking höjer taket.! men de ska självklart finnas 1on1 bgirl o rookie men glömmer man CREW så kan SM bazz OFF.!!
HAKIM det sm du höll på diesel var KLOCKREN.!! DO THAT SHIT AGAIN..!!!
S-Bullit WORD!!!!
"Concrete-Kingz".19CK99."Concrete-Kweenz" 19UZN73 - Holland Chapter/San Diego Chapter 5:1 ZULUS - Skandanavia
Chewar? (WAR?) har jag tänkt hålla ett sm kanske ?
Timon Du säger att ingen svensk bboy/bgirl borde göra SM för att de istället ska ställa upp och tävla om titeln.. Men jag förstår inte varför du säger så när du själv aldrig ställt upp i varken crew/solo?
Timon har du någon gång ställt upp? Har jag tänkt hålla ett sm kanske ? och från det du just sa verkar det inte som om du planerat att ställa upp i år heller.
Shiiiet
HAHAHA CHEEEEEEEEWIE
THE ROYAL LEFTOVER FAM FROM THE GREAT CITY OF GOTHENBURG! VÄSTKUST ROCKERZ!
abooooo
B_boy_skills P22 skrev: Fick ett email av Freestyle Phanatix om att dem ska fixa sm i år 27 juli i malmö de är inte ok, dels att det är så dåligt info och att dem är danskar dem som fixar det, va fan har dem med SM o göra ? :: I freestyle phanatix finns rät så många svenskar åsså,(de har en tränings lookal i malmö) Alex Cetina är en medlem i freestyle phanatix (jag vet att han var det iallafall) och han är typ den som arangerar alla breakdance events i skåne.
Shieet vad många inlägg!! om det blir ngt sm snälla posta en ny tråd om det
ababa