I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

All Styles Battle! Göteborg 27 mars

Vår Hiphop - Breaking

2008-03-10 15:54

All Styles Battle! Göteborg 27 mars

HIPHOPKOLLEKTIVET och Överjord presenterar:

HiPHOp DoN’T StOP

med

Streetbattle – All Styles!

New Style, locking, poping, house, break… och whatever! Feel free.

Torsdag 27 mars. Battlet startar kl 13.30. (Festivalen pågår 12-21 med fullt program)

Lag: om minst 2, högst 5 pers

Domare:

Tony i Twisted Feet

B-girl Anna

Phax

Info och anmälan: [email protected]

Med anledning av hiphoputställningen Wild Style på världskulturmuseet arrangerar Hiphopkollektivet och Överjord festival för den lokala scenen i Göteborg. Torsdag 27de mars på världskulturmuseet i Göteborg.

www.myspace.com/hiphop_dont_stop

www.myspace.com/hiphopkollektivetnbv

Hiphopkollektivet är en satsning från studieförbundet NBV och Ungdomens Nykterhetsförbund, för att stödja hiphopkulturen och dess utövare i Göteborg. Vi tror på den energi som hiphopen kanaliserar och vill finnas som samarbetspartner, både för folk som brunnit länge och för de som är totala nybörjare.

"People talk about hiphop like it's some giant living in the hillside...
We are hiphop, You, Me, Everybody...
and hiphop won't get better until the people get better..."

2008-03-17 16:43
FUSION :S

2008-03-18 15:54

Program:

Insläpp                                                                           12.00

Uppvärmning                                                                 13.00

All Styles Battle                                                            13.30

Street, Break, House, Poping, Locking …. Whatever feel free!

Domare: Tony i Twisted, B-girl Anna, Phax

Workshops                                                                    15.00

Rhymes med PST-Q

Skiss/Måleri Grafitta Style Med Carolina Falkholt

DJ:ing med Kid Sid

Street/Hiphop Style med Tony i Twisted Feet

Panelsamtal om Hiphopen med:                                   16.15

Petter ’PST-Q’ Stenqvist från MBMA,

Carolina Falkholt grundare av Grafitta,

Enver ’Chato’ Ramirez från Dirty Crowd,

Nabila Abdul Fattah från Word Silah,

Mahan ’King Foolish’ Noubarzadeh från Octagon

Paus                                                                               17.30

Show                                                                              18.00

Kid Sid, Fittcrew Balet(t), JLA, Dirty Crowd, Middlesex, Silver Systrar, Bildshow från 80-talet osv.

Dessutom under dagen: LIVE Graffiti med vinnaren i skisstävlingen, Karta över Göteborgs Hiphophistoria, Utställning med lokala Graffiti/Street-Art konstnärer, Lokal Streetwear-Design

2008-03-18 22:27
Skiss/Måleri Grafitta Style Med Carolina Falkholt

låter intressant :P
THE ROYAL LEFTOVER FAM FROM THE GREAT CITY OF GOTHENBURG!
VÄSTKUST ROCKERZ!

2008-03-19 10:52
Det är intressant.

2008-03-21 18:39
Alltså...All Styles Battle i Göteborg den 27 mars är på Världskulturmuseet?
Jag kommer ner till GBG från Sthlm den 26/3. Det ska bli skitkul.

PS: Tänkte måla graffiti där nere om det finns något lagligt fame. Någon som vet?

2008-03-21 21:04
LOL grafitta HAHAHHAHA
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-22 22:55
tycker de tråkigt som fan att man ska använda ordet fitta så jävla flitigt!....

VÄSTKUST ROCKERZ!

2008-03-23 03:41
lrhur. de verkligen anstränger sig att få fitta använt så mkt som möjligt.

2008-03-23 13:26
Det kan man vara trött på förstås, men folk har ofta en anledning till att göra som de gör.

Och istället för att prata om 'dom' kan man prata med 'dom'. Varför inte ta workshopen och ta reda på vad det handlar om, och döm sen.

Om leftover och trött, känner sig lika trötta på varje gång fitta, hora och bögdjävel används som skällord, alternativt i det som spelas på mtv och kallas för hiphop, så har undertecknad inget att tillägga.

2008-03-23 16:06
jo visst jag tänker gå på workshopen, utan tvekan. Blue e grym på sin grej.

Visst men de e ingen ursäkt att använda sig av ordet fitta inom hiphop sammanhang pga "politisk" syfte, känns bara idiotiskt...

bara för att massa idiot jänkare står och svär eller pga att någon använder de orden som skällord, (Sådana kommersiella töntar är inte hiphop) så ska man inte som "motstånd" döpa sin grupp/stil till fitta. De bidrar (enligt min mening) till bara att man trampar ner  hiphopen ännu mer.
Rocka golvet, väggen, skivorna eller micen istället och slakta dom andra töntarna och visa er grymmare, och vinn deras respekt på det sättet. istället för att kalla ngt fitta och på så sätt "göra motstånd".

tex det FittCrew gjorde på en av Gbg Throwdown tävlingarna e ju fan helt oacceptabelt! arrangören låter gruppen få uppträda med deras show och istället för att uppföra sig som vuxna människor så drar ner hela gruppen ner sina byxor och visar publiken deras rövar och underliv! lägg märke till att mer än 50% av publiken var under 18år, om inte yngre.
Jag fattar inte vad "budskapet" är!!?? Har man ingen skam?

jag fick intrycket av att ingen av dom vid det tillfället visste vad hiphop var och inte levt/andats/älskat hiphop och det e just det som gör mig frustrerad. Känns fel att pga att du har en politisk åsikt (låt oss säga feminism) hoppa in i en kultur och plötsligt generalisera genom att kolla på mtv och kalla hiphopen ojämnständ och skapa en grupp som heter (vid detta laget FittCrew) och sedan dra ner byxorna inför en publik med massa kids?!!!!

Jag menar inget personlig mot några av medlemmarna i dessa grupper men tar ni illa upp? visst gör de och fortsätt konversationen med mig på eventet eller när ni ser mig.

OCH FRÄMST!!! tro inte att jag är nån mansgris eller feminist hatare! Min mamma har varit lärare på kvinnofolkhögskolan i nästan 20år! jag har levt och andas dessa frågor genom hela min barndom och jag har mascherat varje år för kvinnornas skull.

Peace // Afra "afragon the joker from the leftover fam" Noubarzadeh

VÄSTKUST ROCKERZ!

2008-03-23 16:20
Tell em Afra! Sanning i orden han skiver, ta till er goddamit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-24 01:08

SKAM säger jag bara.! snarare snubbar utan könsorgan kallar ja d

2008-03-24 14:12
Jag håller med dig Afra om mycket av det du säger. Inte allt men mycket. Och jag tror inte att du är en mansgris och kvinnohatare, långt ifrån. Jag vet att din mamma jobbar på kvinnofolk, och att du fötts in i det och det är grymt.

Det gläder mig att du ska gå på blue:s workshop. Av anledningar som är Carolinas egna vill hon dock inte använda sig av det namnet i officiella sammanhang därför har jag inte använt det i programmet.

Om det som hände på throwdownen på världskultur, där några som då var med i FittCrew moonade publiken var DJÄVLIGT ILLA. Jag var med då. Var absolut inte med på det som hände och hade jag vetat att folk tänkte göra så, så hade jag aldrig gått upp på scen där.
Jag skämdes djävligt mycket efter den incidenten. Vad jag vet var det två personer som moonade och för det finns inga ursäkter det var bara jättedåligt gjort.

Och det är också en av feminismens och kanske alla subkulturella sammanhangs problem att man identifierar sig som ett vi, och låter de andra i det här fallet arrangörerna, publiken och de andra som körde, bli ett dom. Och så skapar man bilden av att vi är de schyssta och de är de dumma. Och därmed blir det ok att bete sig respektlöst mot andra. Vilket naturligtvis är helt Galet.

Du har också helt rätt i att många inom gruppen inte hade någon relation till hiphopen, om man pratar om rötterna, kulturen, historien osv. Utan att frustrationen i så fall var riktad mot mainstream, MTV och den ytliga offentliga bilden. Men kanske så att även om det internt i kulturen finns en kunskap och en förmåga att skilja ut vad som är hiphop och inte, så finns kanske den förmågan inte hos de som inte är insatta.

Fittcrew skulle kanske kunna heta något annat. Jag vet inte hur viktigt namnet är, men något som jag har sett är att, som offentlig grupp i andra sammanhang än i hiphopkretsar så har namnet ofta en för hiphopen positiv effekt, eftersom folk som tillvardags avfärdar hiphopen som idiotiskt sexistisk, utifrån vad de ser på TV och hör i radion, tänker till och säger aha, det kanske fanns mer i hiphopen än vad jag trodde. Det kanske inte bara var det där med 50 cent och bitches and hoes och MTV.

Det som är viktigt att fundera över är också vad gruppen som sådan betytt för att sprida hiphopen och breaken bland tjejer i den här stan och i landet. Och det ska inte  underskattas tror jag. Gruppen har funnits sen kanske 2002-2003 och under den tiden har säkert över ett hundratal tjejer(bara i Gbg) kommit och gått och på något sätt berörts av breaken. Tjejer som aldrig skulle ha närmat sig hiphopen utan Fittcrew. För många så har gruppen varit ett sätt att bryta mönstret av att vara tjej=att ge plats åt andra. Breaken och hiphopen präglas, enligt mig, av att våga ta plats, att bygga upp en ryggrad och våga utmana. För väldigt många som varit igenom Fittcrewskolan, hade det varit en otänkbart utan gruppen, för att det går stick i stäv mot det som man formats in i. Utifrån gruppen i Göteborg har det också startats crews i Uppsala, Umeå, Malmö, Sthlm och någonstans i USA, minns inte var.
Appropå att knäcka på golvet, rocka micken eller vad det än handlar om, så är det ofta en längre väg att gå för tjejer. Inte alla men... Killar föds på ett annat sätt in i en konkurrenskultur. Killars hierarkier bygger på vem som är bäst, och killar strävar hela tiden efter det, och därmed kommer battlandet naturligt på ett annat sätt.
Det är ingen slump att i battles och cyphers så kastar sig killar in i ringen och tjejer tittar på. Fittcrew har varit ett sätt för många tjejer att bryta det.

2008-03-24 14:13
Det kanske lätt att tycka att fittcrew som koncept är idiotiskt, men jag tror inte det är lika lätt att tycka det om man skulle gå in för att lära känna folk som är med, eller varit med, och fråga dem varför det är viktigt, och vad namnet betytt för dem.

Jag tänker att allting som berör människor och får dem att växa är bra.

Sen finns det inga ursäkter för folk som beter sig dåligt eller respektlöst. Och jag skulle naturligtvis önska att FC inte i allmänhet blev associerade med sån skit.

Framför allt vill jag säga att jag uppskattar den här diskussionen. Det är precis det här som behöver hända tänker jag. Det är också tanken med Hiphop Don't Stop. Att folk med diametralt olika ingångar i hiphopen möts och börjar snacka med varandra. Den man lär känna hatar man oftast inte. Jag hoppas att det kommer vara ett startskott för en större diskussion, mindre fiendebilder, och stora drömmar.

Också för att ge perspektiv så vill jag beskriva en situation från en bil och Octagonmedlemmar, däribland Mahan och Ernesto, som borde veta bättre, och en tjej, och en låt på radion om hur man skulle knulla nån tjej på det här eller det sättet. Och killarna i bilen skrattar alla åt det, och fortsätter jargongen, tills den närvarande tjejen tycker att hon inte pallar längre och säger kan ni inte sluta. Vet inte om det upphörde, men en kommentar var iaf att oj, ja man kanske inte ska säga så när det är tjejer med.

Och min kommentar till det är att man kanske inte ska tänka så om tjejer över huvud taget, och man kanske inte ska ha en sån jargong över huvud taget. För det blir lika svårt för någon som kommer utifrån att skilja ut vem som är en idiot med idiotiska värderingar, som det blir för någon att förstå att alla i Fittcrew tycker inte det är OK att moona folk, och att namnet inte nödvändigtvis handlar om att provocera.

If you get my point. Det finns nog unkna värderingar i alla läger, och bästa sättet att vädra ut dem är väl att börja snacka med varandra.

Jag tror på hiphopen och jag tror på lyssna först, rannsaka sig själv och kritisera om man måste, men var beredd att ändra åsikt. Each one teach one!

Hoppas du kommer på paneldiskussionen Afra :)

Peace!!!

Elinor
Arrangör
Hiphopkollektivet

2008-03-24 15:05
Word på LEFTOVER! håller med varenda ord du säger där uppe och de där Fittcrews "direktaktion" mot den "kvinnoförnedrande hip-hop kulturen"  är ju precis sånt som gör alla RIKTIGA feminister, som faktiskt kämpar för ett rättvisare och jämnställt samhälle, samt deras arbete blir totalt försummat. Om det bästa ni kan komma på är att ställa till med en scen på ett soft hip-hop jam så har jag inget annat att ge er än mitt längsta finger.

Sedan så anser jag att Mahan aka King-Foolish förtjänar en elogé för Allstar-Teamet med tjejer han satte ihop till Quest Of GBG.

och jag ser absolut inte någon vettig anledning till att hänga ut Mahan eller för den delen han Ernesto som "kvinnohatare", fan kamma dig. Mahan & Co har gjort mer för Göteborgs Hiphopscen än Hiphopkollektivet någonsin kommer göra, och som sagt, hänga ut folk på internet på det viset gör man bara inte.

och sedan så kan även jag avsluta mitt medelande på Afras vis, tro fan inte att jag är en "mansgris" eller "kvinnohatare". Min mor har forskat och skrivit klart en doktorsavhandling om kvinnorsrättigheter under 1800-talet, hon är feminist och skriver relativt ofta saker om jämnställdhet i diverse tidningar, jag har med andra ord också andats dessa frågor så länge jag kan minnas och jag demonstrerar precis som Afra längs med avenyn den 8 mars!

PEACE!

// J. Ighe
Ny musikvideo ute! Gothenburg City med Bricks & SharpChest Kolla här: http://nlstudios.se/index3.html

2008-03-24 15:18

Word afragon.

KaOS!!... De LA KINGZ.
Incognito Superstar!.
-2008-

Jag ber om ursäkt om jag hängde ut Mahan och Ernesto, det var dumt av mig.

They are good people.

Jag menar bara att alla kan göra dumma saker. Jag eller vem som helst, men man måste inte döma ut folk för det.

Elinor

och btw, missförstå mig fan inte, jag diggar detta eventet! jag kommer vara där!
Pst-Q är fet, Dc är feta, Blue är grymt duktig, Kid Sid med.. och mer sånna här grejjer behövs. Men att hänga ut Mahan iom ett Hiphop-Jam, i götet, är som att.. typ.. en präst skulle snacka skit om Jesus på en gudstjänst. Hahaha. Nej men big up ses på Torsdag, tycker dock att du skrivit lite keffa saker.
Peace
Ny musikvideo ute! Gothenburg City med Bricks & SharpChest Kolla här: http://nlstudios.se/index3.html

2008-03-24 15:20

One love roligt att läsa er självklara konversation, onödig, men rolig.
Hata inte på mtv, dem släpper inte bara in 50 cent där som är striphop och som inte är Hiphop.
Dem har faktist också massa andra artister till er fördel, så snälla Schh, hata inte hela mainstream och om ni vill synas, så kan ni göra det i mainstream- ert ord här går ut till runt 150 pers, mycket? Tss nä, som Afra säger, sa- om ni vill få ut ert budskap, synligt, gör det djupt istället för så konkret, gör något riktigt, underground, metaforiskt. "Och moona inte som idioter, för minderåriga" som sagt. (ok Ela ta inte åt dig, om du inte var inblandad) Ni kommer inte ut som helgon för något ni står för, på det sättet, ni kommer inte ut som några nertryckta qvinnor på det sättet, ni kommer ut som freaks- psykfall.

Och jag har samma Qonnection till Qvinnofolkhögskolan som Afra, min moster är lärare där.
Så tro inte heller någon sådan jävla Bullshit om mig heller.

1love!

P.S Afra said it much enough, but i had to connect my opinion too.

"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2008-03-24 15:23

D.S Ni Och Dem är inte för att generelisera något till någon eller någon till något. Det är bara för att slippa skriva namn.

"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2008-03-24 15:27
".. om ni vill få ut ert budskap, synligt, gör det djupt istället för så konkret, gör något riktigt, underground, metaforiskt."

Word!

2008-03-24 16:03
MAAHAN här. Jag skriver från min brors konto eftersom någon hackat sig på mitt konto!

det här är så jävla sjukt!
ELINOR JAG TYCKER DU BETER DIG FETT OPROFFESIONELLT!
HUr i helvete kan du en gör en så här osmidig/smaklös o töntig sak.
jag vill gärna veta vem den här stackars tjejen var...jag menar du hänger ut mig o ernesto som värsta svinen, skadar inte o få reda på vem "offret" var......
var du där? vet du ens vad de rörde sig om?

ALLA KAN GÖRA DUMMA SAKER.. hell yeah, du ligger i topp just nu!
jag känner inte ens för att försvara varken mig eller ernesto, jag tycker vi på flera plan försökt o hjälpa tjejer lika mycket som killar, vi tar fan upp kontakt med er, försöker få er mer involverade i de som händer i göteborgs riktiga hiphop värld....
tydligen har du gått o stört dig på de här en längre tid...ledsen att du inte vågar konfrontera mig in real life.....

patetiskt...

Att använda sig av mig och ernesto för att nyansera en disskusion på nätet där majoriteten av alla som hänger på bla kulturatom kan läsa de är FEL!
clean up your act du jobbar fan som fritidsledare du borde veta bättre!

JAG STÅR FÖR DE JAG GÖR, jag springer inte o gömmer mig bakom en massa ideologier, flummsnack och näst intill separatistiskagrupperingar...vill du mig något ta de med mig!!!

FUCK THIS SHIT!
Kan man inte vara feminist utan att följa era jävla mallar?
Octagon Crew har gjort mer för en jämlikare hiphop scen än avd ni någonsin kommer kunna göra....

Gör vad ni vill för kulturen. på det sättet som passar er bäst.
Jag anser mig inte veta mer än någon annan eller vara bättre än någon annan!
MEEN JAG ÄR HIPHOP EFTERSOM JAG LEVER UT KULTUREN 2 THE FULLEST!
all day everyday 24/7 seven days a week!
LEARN YOUR HISTORY BEFORE YOU START BULLSHITING!

Du gav mig fett med energi för o träna nu...nu jävlar.
KING FOOLISH/OCTAGON CREW/FDM/LEFTOVERFAM/VÄSTKUST ROCKERZ/FEMENIST JAVISST/KUK I DEN HÄR TÖNT DISSKUSIONEN/

se upp...
VÄSTKUST ROCKERZ!

2008-03-24 16:05

Fett synd att jag inte kan vara närvarande på paneldisskusionen, ja hade sågat sönder hela verksamheten...

GOTT FOLK GÅ DIT!
JA BER ER SUPPORTA HIPHOP, LÅT INTE SÅNNA HÄR TÖNT PÅSTÅENDEN OCH SMUTSKASTNINGAR FÖRSTÖRA DET ROLIGA!

ÄR DU INTE DÄR HAR DU INGE O KLAGA ÖVER!
GÖR MOTSTÅND!
VISA VAD NI STÅR!

foolish

VÄSTKUST ROCKERZ!

2008-03-24 16:07

tänk er om de fanns ett crew som hette kuk crew ja tror knappast de hade lockat folk som man ser på en fritids gård lr yngre generationen ni vädjar till ti vissa männsikor ti dom som tycker o tänker samma som er, att ordet fitta inte e nåra problem o ha på sin tröja, hade min mamma sett en tjej me de på sin tröja hade hon nog skrattat väldigt mycke ett namn är mer än bara bokstäver specielt om man är så "många" som du säger ela o hållt på så många år.!

Ja kan nog oxo sitta o skratta åt en låt som sjunger hur man ska sätta på en tjej hade nog skrattat om de va en tjej som sjung om hur man ska sätta på en kille me.!

Skriv en bok denna tråd börjar bli löjlig för politisk håll breaking utanför er politik gå med i ssu lr nått ungdomsparti o få er röst hörda där istället.!

Peace love understanding

TucoTheCroock 0/ Newborn Crew / Westcoast RockerZ

2008-03-24 16:11

mahans tunga ord borde räcka.! enoughf is enoughf.!!

2008-03-24 16:50

ey.

jag känner mahan sen han inte ens kommer ihåg..
han skulle inte göra en sån sak medvetet.. och om han skulle gjort det, hade det nog berott på syrebrist eller övertrötthet...vi är alla människor.. hojta till en spelare...

fridens liljor!

Var e mina FeloOZ....... GompiZz?!

2008-03-25 00:54
Jag ber än en gång om ursäkt Mahan. Jag förstår om du tycker jag är en idiot. Jag håller med. Har inget att säga till mitt försvar. Annat än att jag ber väldigt, väldigt mycket om ursäkt

Det var oerhört dumt gjort av mig. Och jag ber dig och Ernesto om ursäkt. Du har helt rätt i att det var oproffesionellt och respektlöst. Du behöver inte försvara något

Allt jag har velat med den här dagen är att ge något tillbaka till Hiphopen, däribland dig och Ernesto som jag tycker har gett mig och många med mig fantastiskt mycket. Jag håller också med om att ni gjort mycket för att skapa en mer jämställd breakvärld. Skapat ett välkomnande klimat på KulturAtom inte minst

Jag skulle inte ha gjort så över huvud taget. Det var dumt. Jättedumt.

Förlåt mig

Elinor

2008-03-25 01:40
Känns som att jag borde skriva 17.000 ursäktsmeddelanden till alla. Vet inte riktigt vad jag ska göra.

Jag betedde mig som ett as i det jag skrev om Mahan och Ernesto och jag hoppas att jag har lärt mig något av det.

Jag avsäger mig uppdraget att försvara Fittcrew.

Jag tror inte på ideologier, om man sen inte vågar ta striden.

Jag är bara mig själv i det här. Inte fittcrew. Inte något annat. Jag är bara mig själv med någon slags dröm om att det kanske går att få folk med olika ingångar, och åsikter att träffas och börja prata med varandra. Bara mig själv med en kärlek till Hiphopen.

Jag är bara mig själv och jag betedde mig som ett as i det här fallet och för det ber jag om ursäkt igen. Och kunde jag gjort det ogjort skulle jag. Känner mig helt förkrossad över det här om det är någon tröst för någon.

Och jag hoppas att jag på något sätt kan gottgöra.

Elinor

som inte kommer att sova något i natt och för det har hon sig själv att skylla.

2008-03-25 02:07
Vet inte om jag bara gör det värre, genom att skriva mer. Men jag känner mig som en sån skitstövel.

Och mitt hjärta går sönder av detta.

Allt jag ville var att få ihop Hiphopgöteborg på samma ställe och få folk att se varandra och se hur fantastiska ni är allihopa. Och vad vi kan åstadkomma om vi gör något tillsammans.

Det känns som att jag har hällt tjära över hela den drömmen, och allt jag slitit för sen i höstas. Och att jag kastat skit på folk som jag bara känner respekt och kärlek för. Fan.

Målet med festivalen är inte och har inte varit att ta ställning för eller emot något, utan bara att visa på att, det här finns. Ni alla finns och ni göra strålande saker i det lilla varje dag. Att alla skulle kunna ha något att anknyta till under dagen.

Och jag begär inte någon sympati, men jag kan inte sluta gråta över det här.

Elinor

2008-03-25 03:02

nu har jag suttit o läst genom hela den här tråden ( vilket verkligen tog sin tid) o måste ba säga damn vilket tjafs och måste verkligen ba säga va fan tänker Ela med egentligen!?

det värsta av allt är hur hårt hon höll på sin ståndpunkt tills någon motsatte sig.
hon hade drivit de så långt om inte mahan hade bitit ifrån.

allvarligt talat va skulle såna människor som du Ela göra om inte konceptet "Förlåta/Förlåt mig fanns " exictera

B.Boy 4 life

2008-03-25 08:11
Jag är ledsen om det verkade som att jag drog min ståndpunkt väldigt långt. Jag kände direkt att jag gjort bort mig. Det brast för mig.

men jag kunde tyvärr inte komma åt mitt konto förrän efter kl tolv på kvällen... och skriva det.

2008-03-25 08:25
Fan va ni ska attackera FIFTY!

Låt han leva, HATE IT OR LOVE IT!

BAHAHAHAHAHA
Shiiiet

2008-03-25 09:20
"It aint no fun, if the homies can have non"
Shiiiet

2008-03-25 09:25
Pallade inte läsa hela tråden från början, men sen så såg jag namn som Mahan, Octagon och Ernesto.. Läst hela tråden nu......

Om någon vill MESSA med namnen som jag nyss nämnt, skriv till mig era jävla fisar :@

ANGERED 424

Flippat skrivet Mahan, vet inte om det finns något mer att tilläga!
Shiiiet

2008-03-25 10:55
lol @chewar. :D

2008-03-25 11:58
din farsa
Shiiiet

2008-03-25 12:05
Chewar
Vadå "Din farsa".. Jag vet att du är sur över att folk snackar skit men bry dig inte! Desto mer du bryr dig, desto mer skit snackar dom!

Ela
SKAM.

2008-03-25 12:55
Äsch, skitsamma nu. Nuff hat. Ses på torsdag! Det blir säkert nice!

PEACE!

// Joel Ighe

2008-03-25 14:23

Normalt sett skulle jag aldrig blanda mig i en så´n här tråd, känner mig för gammal för det, men om den nu innebär så mycket sorg och piss för folk, varför inte bara be Rachel radera sådär hälften av inlägen ? Om en vecka så är det ju ingen som kommer minnas vad det stod förutom 15-åringar som inte har nå´t liv.  Det är ju enklare än att öppna en kapsyl för fan ?

Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2008-03-25 15:40
Chewie du e min hjälte :) era pappor hahahaha

ni vet vem jag

2008-03-25 22:41
King Foolish och Afragon sa det.. Enough is Enough!

Ses på Torsdag, Hiphop dont stop

2008-03-26 03:02
Word Chewie haha "Din farsa" Loler..

2008-03-26 09:44
bara dansa istället
"But thats like.. ur opinion man"

2008-03-26 17:20

Word Mahan!

Detta bevisar bara på hur många fakes det finns där ute.
Lägg ingen energi på detta lägg den när det verkligen gäller.
You know when!!!!!
Länge Leve FIFTY yaooo!

CLICKEN- Original West Coast Loco.
DJ Gonzo (One Hand Skillz).
STONEFUNKERS- Gothemburg funk mob.

2008-03-28 01:01
bajs "jam" om du frågar mig.... ingen vibe eller nått =/

2008-03-28 01:27
bra iniativ osv men många saker med jamet blev keffa..

så minus:

- ljudet, alltså att det ekade så jävla mkt.. inget man kunde göra något åt men iaf.
- det långa schemat.. var fan där i drygt 7 timmar och jag missade ändå början.
- att ölen kostade 44 spänn hehe
- han flum-snubben med skägget.. han kör säkert sin grejj, men på ett hiphop-jam?
- fick ingen riktig genuin känsla utav det hela.
- hiphop-kartan eller tidslinjen som stämde mindre en den geocentriska världsbilden.. nej jag överdriver men det fanns väldigt många fel. T.e.x: Gonza är till exempel rapparen från Advance Patrol, om ni ska hedra han DJ:n från Hiphop Akademin så kan nu ju åtminstone skriva hans namn rätt och Calle-P är verkligen inte från Majorna. =)

plus:

+ Kid Sid's mozart tolkning.
+ Graffitta Blue's psykade snack i panelen (HAHA!).
+ Dirty Crowd
+ Dirty Crowd's freestyle session !
+ alla workshops.. synd att det kostade bara, något som jag totalt missade när jag läste information om jamet. jag hade självklart cash, men det hade t.ex. inte min kompis lillebror och hans vänner.
+ Alla old-school flyers & bilder + hela Wild Style utställningen.

2008-03-28 01:29
- hiphop-kartan eller tidslinjen som stämde ungefär lika mycket som den geocentriska världsbilden..

menade jag...

2008-03-28 01:33
kartan stämde inte helt riktigt.. känns som det mer var "kompis-propps" eller folk man känner, fanns en många som jag tycker fattades där!

2008-03-28 01:45
sant sant..

2008-03-28 01:46
måste dock säga att även fast det kunde gjorts mkt bättre så var det ett nice iniativ och jag hoppas att detta sporrar resten utav hiphop-gbg att göra liknande saker!