I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kreatin för bboys?

Vår Hiphop - Breaking

2006-11-26 21:50

Kreatin för bboys?

Skulle det hjälpa på breakare?
checka informationen om det i länken

http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=1&funk=visa_artikel&artnr=609r

"what we do echoes in eternity"
"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2006-11-26 23:33
style elements propsade kreatin på sin hemsida för måånga år sen. Men jag tror de har övergett det, dels pg a att kreatin binder vatten i musklerna och på så sätt är det inte direkt ultimate för bboys... du ökar din kroppsvolym, vilket är lite självdestruktivt om du ska lyfta den. Sen är den positiva effekten av kreatin liten. Men om du ska sattsa på power och kör mycket muskelbyggnad kan det kanske fungera.  
Sky is the limit and you know that you keep on
Just keep on pressin on

2006-11-27 00:37
Den vätska som binds är knappt anmärkningsvärd när de kommer till muskelvolymen , kreatin är först o främst till för ökad styrka villket kan va en fördel om man kör mycket powermoves som nämndes. ska även nämnas att de kan va farligt för hjärtat om du e känslig o har sagts va cancerframkallande ( men iofs vad e inte de idag?) .

2006-11-27 07:13

okeej :) så om man kör styrka och tricks är det bra..

"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2006-11-27 09:17
kör på de timon och innan träningen ta en sånhär:

http://www.hallinskosttillskott.com/product.do?productId=dryck-01
The world will never agree on what exactly Breaking is... And if the world ever does agree, then I guess it wont be breaking anymore." <br> - Kujo

2006-11-27 09:20

Det finns kreatinformer som inte binder vatten, och det här med att det binder vätska behöver inte vara något negativt eftersom musklerna till stor del alltid består av vätska.
En positiv effekt av kreatinet är att det påskyndar återhämtningen och på så sätt minskar skaderisken något om du tränar mycket.
500 gram kreatin kostar bara runt 150 kr på www.gymgrossisten.com så det är ju fett billigt att köpa och testa i en månad. Eftersom det är väldigt olika hur kroppen svarar på kreatin så är det bäst att prova själv. Vissa kan märka stora skillnader och vissa ingen skillnad alls.
Om du först och främst styr upp så du äter bra och sover bra och sedan kör kreatin på det så ska du nog få bra effekt!

"It's time to philosophize with the hammer and crush some illusions..."

2006-11-27 14:10
äh. sånt där trams

ÄT TILLRÄCKLIG MYCKET MAT ISTÄLLET.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-27 15:18
har alltid ätit innan träningen, men det hjälper inte, och nu ska jag därför testa annat, för att få upp min träning stort.
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2006-11-27 15:51
Unicorn: Den vätska som binds är faktiskt anmärkningsvärt hög. Kolla på de bboys som använde det under den perioden. Crumbs när han tog sånt shit vart stor som ett hus. Har haft folk i min omgivning som använt det också och musklernas volym ökar rejält. Det betyder inte att om man inte tränar hårt så blir man starkare bara att musklerna syns tydligare. Tror inte alls på just kreatin som lösning pg a detta. Men each his own.  
Sky is the limit and you know that you keep on
Just keep on pressin on

2006-11-27 16:42
silk_treadz P28:

De ryktades ganska kraftit att crumbs med flera andra west coast bboys tog anabola steorider ett tag ja  , hade Kreatin framhävt denna markanta skillnad hade var , varannan person sett ut som hus var sommar o vatt starka som björnar . de hjälper ja! men de ger inga 10 kilos ökningar i månaden vare sig du heter crumbs lr Arnold . Men åter till om killen ska ta de lr inte så e mitt råd att avstå , ät istället rätt o regelbundet , lägg till lite proteintillskot o kanske lite Carbs om du känner dig hängig för dagen . Sov annars ordentligt , träna smart o inte för mycket så kommer de gå vägen!

2006-11-27 16:42
oops! fet text!

2006-11-27 21:38
Men vafan. äte havregrynsgröt och spenat ;)
Glöm inte bort att julafton är 24/12 detta år också!

2006-11-27 23:20

hehe , jag ska lätt testa o käka kreatin i en månad :P

Zegaaa ^^

2006-11-28 13:54
ska också testa :P

2006-12-02 20:08
thoogieboogueboy...sen när blev kreatin ett "anabolakostillskott"?
det positiva med kreatin är att man inte får lika mkt träningsverk efter ett hårt pass på gymet..muskler binder vatten naturligt med med extra kreatin binds mer vatten..man kan få diabetes om man äter kreatin under lång tid..cancer o sånt e nog ingen risk att få om du inte äter sjukt mkt i 10 år

2006-12-03 10:08
Funkysass

Med anabola tillskott menar han muskel uppbyggande tillskott
Anabolt = uppbyggande
Katabolt=nedbrytande

2006-12-03 17:00
sen kan man bara gå upp 6 kg i muskler per år.. så vad menar ni att det ska ge ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-03 20:12
pulver muskler

2006-12-08 17:01
TheOogieBoogieBoy P2....så du menar att den enda effekten kreatin har är att musklerna byggs upp snabbare?..och att det inte finns en enda bieffekt..den som uppfann det kreatin borde få nobelipris fan...

2006-12-08 19:50
jävligt skön låt

2006-12-09 00:09
Kreatin+koffein=hjärtklappning

2006-12-09 00:35
TheOogieBoogieBoy
nice där kom lite sköna argument..det stämmer det du säger.. men det jag menar är att det har komit rapporter som visar att det KAN vara skadligt att äta kreatin i stora mängder, jag tränar själv och vet lika bra som dig effekterna..dessutom kan olika kroppar få olika effekt..jag får tex mindre träningsverk, även vid ett pass där jag presterar mkt hårdare en normalt.
Det jag menar är dumt med att säga att protein är superbra är att på ett forum som många läser..så ere dumt att ge falsk info, eller info som stämmer för en själv, allså det handlar om att tänka till lite.

2006-12-12 22:33
Asså det enda kreatinet gör är att du kanske orkar göra lite mer och inte få mjölksyra lika snabbt. Kreatinet lagras först o främst som kreatinfosfat, när du sedan tränar intensivt så bryts det ner och bildar kreatin och ATP (energi), denna mängd är dock inte alls särskilt stor och håller bara i sig nån minut. 
In case you didn't notice, I was being sarcastic.