I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-03-13 01:47

SMvideon

Ruggigt dålig stil av den som klippt ihop filmen (eller annan inblandad) att ta sig friheten att hitta på egna namn på en del av de tävlande, utan att fråga dom.
Sjukt respektlöst.

2006-03-13 07:45
ja!!

fy fan va IQ-befriat....hörde att ylva falk döptes om till hook eye och sm vinnaren camilla till the lion......fucked up

e de nån som ens fått sm filmen.....?!
Octagon crew,
killa clowns reppin the whole leftover fam.

2006-03-13 09:51
Den är ute för försäljning, jag köpte den i lördags.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-13 10:21
Själv blev jag lite besviken på att filmen endast innehåller semifinal samt final i respektive kategorier; speciellt i solo var det extra tråkigt då det känns som att man missar sådär 70% av tävlingen. I övrigt en bra film, kompetent filmad och helt OK redigerad.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man

2006-03-13 11:30
Håller helt med michi om att det är respektlöst..och att de bara hittat på namn till b-girlsen får en ju att undra....FETT DÅLIGT!
vi föds orignal men utbildas till kopior

2006-03-13 15:45
Det visar ju bara hur lite respekt dom som ordnade SM har för Bgirlsen

Om det hade varit samma personer som redigerade SM-filmen hade det där kunnat vara sant. Nu är det bara missriktade anklagelser, och jag tycker det är lite dåligt att slänga ur sig sådant hur som helst.

2006-03-13 16:17
Vart kan man köpa denna i sthlm?

2006-03-13 16:21
SFX what the fuck are your ignorant ass saying?!?!?!

vart i gbg kan man köpa skitfilmen!
Octagon crew,

2006-03-13 16:27
Ursäkta?

2006-03-13 17:23
Känns ju ganska så logiskt att man kopplar ihop de som arrangerade SM med de som gjort SM-videon. Trodde breakoutevents + renegade var ansvariga för båda.
"It's time to philosophize with the hammer and crush some illusions..."

2006-03-13 17:45
Absolut. Det innebär dock inte automatiskt att arrangörerna inte har respekt för b-girlsen i tävlingen, det känns som en något förhastad slutsats.
Alltså jag försvarar ingen och jag skulle kritisera dem mest av alla om det visade sig att 'misstagen' rör sig om att arrangörerna satt och tänkte något i stil med "Äsch, de här jävla b-girlsen bryr sig ingen om att kolla på, skriv bara vilket namn som helst". Men att just nu utgå från att det gick till på det viset känns ändå lite väl, alltså.

2006-03-13 17:51
hahaha att ni pallar snacka så mycket skit ===)
De La KingS

2006-03-13 18:15
men hallooo...De som har gjort sm-filmen har inte ens frågat dansarna (camilla & ylva) om de får ändra deras namn till dvdn..
Varför har alla rookies sina vanliga namn, varför har de inte ändrat dessa utan bara på tjejerna...
skulle någon vilja heta the lion eller hawkeye??? jag bara undrar..
Tänk er själva att man e med i en tävling som släpps på dvd..och när man väl ser den så upptäcker man att ens namn är ändrat...jag hade blivit så lack..
Det är respektlöst att inte fråga dansarna först om man vill ändra någons namn!!!!!!
" två flugor i fem smällar"

2006-03-13 18:17
ahhaha vänta... läser jag rätt när jag ser "THE LION" och "HAWKEYE"?.. haha låter ju som gladiatorerna eller nått.

that shit just made my day haha.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-13 20:18
Jag har inte sett filmen men tycker det låter tråkigt att det ska göras så oseriöst...
Jag skulle bli riktigt lack om någon förlöjligat mig på det sättet.

Alla som anmälde sig fyllde ju i all info om sig själv inför tävlingen. Vad hände med den..?

2006-03-14 11:41
INGA fler frågor om någon kan ladda upp filmen.
Låter det konstigt? Läs här.

2006-03-14 16:05
A-lock : Nej, jag är inte alls inblandad i SM '05 eller produktionen av tillhörande DVD. Må vara att jag känner vissa av arrangörerna, men jag tar inget av det mer personligt än jag gör med vad som helst. Så du kan utgå från att jag egentligen inte bryr mig, eller något.
Mitt problem är att arrangörerna direkt smutskastas (tänkte framför allt på "respektlöst" , "FETT DÅLIGT" samt "Det visar ju bara hur lite respekt dom som ordnade SM har för Bgirlsen" ) för något som för mig verkar vara något som borde skyllas på de som redigerade filmen (men inte utan vidare där heller). Fick arrrangörerna alla tävlandes 'korrekta' namn på papper? Om inte, kan vi kanske börja prata om respektlöst.

2006-03-14 16:31
Alla fyllde i sina namn på papper när man anmälde sig. Det fanns en rad för riktiga namnet och ett för b-girl/b-boy- namn.
Antagligen fyllde varken Camilla eller Ylva i den sista raden, men då tar man ju förgivet att dom använder det riktiga namnet och inte hittar på nåt helt annat.
Tex gjorde dom så med de "rookies" som inte hade skrivit något annat än sina riktiga namn.

2006-03-14 16:40
Låter som ett klockrent misstag av filmteamet; fast å andra sidan vet jag ungefär lika mycket om saken som vem som helst här. Är "Hook eye" och "The lion" (som det står längre upp) helt tagna ur luften, eller?

2006-03-14 17:42
Klockrent misstag av filmteamet???

ahh shit vi råkade sätta påhittade namn på tjejerna och inte på resten av dansarna som bara hade skrivit sina vanliga namn på anmälningslappen???? misstag???

Även om namnen inte e helt tagna ur luften så skall filmteamet fråga dansarna först om det e Ok att använda dessa namn.
Jag skulle inte vilja heta tex "the snake" även om jag kanske hade ett efternamn som var ormsson eller nåt.....

2006-03-14 18:30
Även om namnen inte e helt tagna ur luften så skall filmteamet fråga dansarna först om det e Ok att använda dessa namn.

Precis. Ett klockrent misstag, och något de åtminstone borde be om ursäkt för (jag hade gärna sett en andra upplaga av filmen också) ifall det nu ligger till så.

2006-03-14 20:06
Det e inget misstag när man döper om två dansare o inte resten..
Ett misstag e när man tex råkar stava fel på någons namn etc..
De visste väl precis vad de gjorde men tänkte kanske inte på konsekvenserna...
De som alla borde veta e ju att ens namn inom breakin e viktigt, vare sig det e sitt orignalnamn eller ens b-girl/boy namn...
en ursäkt till dessa b-girls löser väl detta..
/ the snake =)

2006-03-14 21:37
SM videon suger hehe inte så men de gör den faktiskt
Zegaaa ^^

2006-03-14 23:32
Håller med om att det är ruttet, rakt av. Vill bara inte riktigt kasta ankagelser i en allmän riktning utan att riktigt veta vem jag siktar på.
En ursäkt är på plats, det kan inte vara speciellt kul för någon med den här sortens "tilltag".

BTW är Ormsson ett riktigt coolt efternamn.

2006-03-14 23:38
SFX - BTW är Ormsson ett riktigt coolt efternamn. LOL
Shiiiet

2006-03-14 23:54
ylva falk även omdöpt till "hookeye" av renegade är min flickvän...o i telefon sa alex att han hade gett henne ett nickname, nämligen bottenskraps namnet HOOKEYE!!!!

SFX your dead wrong o så e hela den här skitgrejen me att döpa om folk för att man tycker att vanliga namn är för fjantiga!!!
Octagon crew,

2006-03-15 09:59
gud säger jag bara, respek hit å respekt dit.... dock låter namnen på b girlsen som ngt man tagit ur ngt gammalt nintendo 8 bits action spel haha

2006-03-15 11:44
jo det var mycket som söööög på den dvdn. bortklippta delar från battles, bara semi och final, fel namn, cirklar filmade ovanifrån...inte lönt att göra listan längre för jag gråter varje gång jag tänker på mina 160:- som jag kunde köpt en bra dvd för istället...

finns inte något att försvara angående denna DVD breakout/Alex är ansvariga utgivare och Filmen suger...

Är hård nu men den snälla vägen funkade inte...

AIIIGHT PEACE N LUW
/fred och kärlek

2006-03-15 12:35
ylva falk även omdöpt till "hookeye" av renegade är min flickvän...o i telefon sa alex att han hade gett henne ett nickname, nämligen bottenskraps namnet HOOKEYE!!!!

Ser man på. Låter ganska respektlöst av honom i så fall. Inte något jag försvarar; låter lite som att respekten för deltagarna försvann någonstans i försöken att få till en internationellt gångbar DVD.

gud säger jag bara, respek hit å respekt dit....

Folk känner sig orättvist behandlade, jag tycker ändå det är rätt självklart att de ska ta upp det. Jag vet att jag hade.

2006-03-15 18:41
De e typiskt att en äcklig man ska sabba allt
KaOS!!... De LA KINGZ.
Incognito Superstar!.
-2008-

2006-03-15 21:23
Chibo P21

äcklig man..?
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke

2006-03-17 13:19
A-lock P29

ärligt talat ärdu trög?

dvdn är copyright!
klart man inte kan slänga upp den på WHOA då eller någon annan sait då gör man sig skyldig till ett brott!
Sam One still rock the spot!

Breakare

2006-03-17 20:52
såg den häromdan....sinnes, vk tur att man änna va där o checka ;)
HERB, bust a cap in yo ass
Breakare

2006-03-17 20:52
IQ BEFRIAT!!!!
HERB, bust a cap in yo ass