cripwalk?
någon som har nån bra sida där de lär ut bra hur man cripwalkar? har hittat lite sidor men de finns inge filmer på sidorna och det är bara enkelt och kortfatta de berättar hur man gör..
"Klotrar ni bara med sprayfärj och kloterfärj eller har ni roler och pensel mä? Jag har alla med mig jämnt när jag är ute och rappar grafittti"
har sett att det finns på DC++ iaf...
"Keep it real - Don't fake the funk"
är ni seriösa ? ställ dig framför en spegel och dra ner byxorna halvvägs ner till knäna, låtsas att du är en skithäftig ghettnigga och försök att hoppa utan att tappa brallorna.. för att göra det mååste du hålla ihop knäna och böja på dig som en räka... visst kanske låter knäppt men försök att få det se snyggt ut så kan du säkert bli bakrundsdansare till 50.. eller så tittar du på MC hammer videos och ser att han körde "cripwalk" innan det fanns .. parachute pants kan hjälpa... eller så .....skit samma det är fan ingen dans...
/fred och kärlek
trippin - är det ingen dans? det är precis vad det är, men klassas inte som BRÄJKDANCE som jag har hört att du är gud på mister trippin........ har du inte mer att göra än att lägga in onödiga threads? skjortan jo jag vet hur det ligger till och på ett ungefär hur man gör det bra också, men vill helst ha lite filmer som är gjorda för att visa hur man gör. boogalo_pako hittar inte ett piss på dc++ :S
"Klotrar ni bara med sprayfärj och kloterfärj eller har ni roler och pensel mä? Jag har alla med mig jämnt när jag är ute och rappar grafittti"
SÖDRA SIDAN AV Los angeles är ett bra ställe om man vill lära sig Cripwalk,dom har dom bästa lärarna.dans skolan ligger mitt i Southcentral och en i Compton passa på och lär dig Bloodwalk också när du ändå är i smoggiga staden åk nordöst till ingelwood men glöm inte ta av din blåa bandana först som visar din mästartitel i cripwalk.... sen när du kommer hem kan du rocka både rött och blått på klubben och se färggladast ut utan att skämmas...
i punched you hard in the face bitch,now you see double/take a look in the mirror what ya se now kid, a gay couple///
Erazer Feta rykten att jag är en gud... tack kompis...sen är jag inte bara breakare... crip är en fet dans... men jag måste ändå dissa den lite.. mest för att jag tycker det är ball... menar mest att du borde inte snöa in på bara C-walk utan köra lite hype hiphop dancin och blanda in c-walksen... ladda ner "up in smoke tour" och kolla på dub C (Westside Connection) när han kör den för han är fet...
/fred och kärlek
cripwalk är för sånna som vill få fame på fester av brudar och skit och tror att dom är super häftiga
REACT RICOCHET CREW
trippin capisch, dock kan jag annat också, och blev nu sugen på att lära mig cripwalk, tack för de där 2 tipsen. Bonk och EmCee_skunk tack för era också övrigt tycker endå det är cleant att glida in på fester och starta med en cripwalk, det är vad jag tycker och därför startade jag denna thread.
finns en film som heter C-Walk it's a way of livin, den berättar om allt så att man förstår sig på det hela.
Vart kan man hitta den filmen då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bah... Cripwalk är INTE en dans, hur många gånger har inte denna wiggerissue tagits upp egentligen?
GonzalesJr P17 fixade själv från soulseek,men lär va svårt o hitta...
GAJA och vad i helvete kallar du det då? .. okey boog, har ju en sida där de berättar hur man gör osv, där man kan tanka filmer men serven är aldrig online där filmerna ligger på. (www.hiphopjamz.com)
varför envisas folk om att lägga det i detta forum...ta blandat eller nått.
crips and bloods! fo sho!
shit happens, just look at me
hahaha... "Bare knuckle fight!"
/fred och kärlek
mm det är ingen dans.. ere inte på Xzibit videon dom säger det "this is not a dance" lr nåt =)
....:::EstY:::....<br> ----> Esp & Esty <----<br> http://www.myspace.com/espesty
neä dom sa inte det.. men det står det på pappret shittet dom visar upp på slutet =)
....:::EstY:::....<br> ----> Esp & Esty <----<br> http://www.myspace.com/espesty
cripwalk is orignally for gangsters i hope you ppl know that ...
B-Boy_Soo / Diffusion
haha måsste va ett skämt?
SÄger bara att ja skulle äga er fett på C-walk ! Är faktsit skitgrym :D Men jag lärde mig helt själv till en början lärde jag mig grunden på " 112 . Peaches N cream " De är de bara nåra skit lätta moves.. Seen såå finns en Video med Ice Cube.. Där dom kör C-walk hela tiden.. Och där håller dem upp lappar " This is not a dance " Står de :P Men men PEaace out :D Och lär er C-walk ...
Highfive anyone, anyone?
tackar boogaloo och laurelisse.. btw, c-walk kallas dans för vissa och icke för andra. ungefär som att folk säger sked och sched och schjuk och sjuk för info om vad cripwalk egentligen är? www.hiphopjamz.com och gå under "breakdance" och c-walk, där finns även lite harlem-shake tutorials, men det är bara för färgade människor, skulle jag se en vit köra harlem-shake skulle jag skratta .(Absolut inge rasist relaterat menat)
Lista på schysst cripwalk musik (källa: hiphopjamz.com) Eminem - till i collapse Nate dogg - ballin out of control nate dogg - oh no NAte Dogg - walk like a g Beanie Seagal - rock the mic Beatminerz - Take that c-bo - survival 1st c-murder - gangsta walk Crips & bloods - g's and loc's Dj quick - put it on me DJ quick - trouble and trouble (remix) DPG - party at my house DPG - You jus a B.i.T.C.H. Eastsidaz - Crip Hop Eastsidaz - I luv it Easy-E - Real Compton City G's Fabolous - Trade it all (remix) G-dep - lets get it g-dep - special delivery (remix) ghetto concept - too much g-unit - stunt 101 GZA - Fame Luniz - I got 5 on it (remix) Kurupt - C-Walk Kurupt - who ride with us Lil job - get low Ludacris - area codes Luni Coleone - All i ever wanted Luni Coleone - crip party M.C. Breed - Aint no future in yo Frontin Mack 10 - Do your damn thing Mack 10 - Hate in yo eyez Mack 10 - Backyard Boogie Magic - White eyes Method Man - How High Part II Method Man - Da Rockwilder outkast - throw your hands in the air rass kass - back it up Rass Kass - still more bounce Busta Rhymes - we make it clap (remix) Slim Cutta Calhoun - Cut song Tash - Fallin On The dogg pound - gangsta rap mobb deep - hey love Mobb Deep - quiet storm westside connection - the streets Westside Connection - lights out WC - gangsta nation xzibit - best of things Xzibit - x Xzibit - get your walk on Xzibit - alkaholic Xzibit - my name (ft. eminem) Young gunz - cant stop wont stop (remix) Mac 10 - Hitten Switches LA - KF-KLIK/ BIG TRAY DEE Cryp walk - Gangsta Massive - Intense Hustlers Jay Z - I'm a hustla
Tittar på Xzibit - get you walk on ! Så både kan man läsa get your WALK on och så visar dem i slutet av videon at "this is not a dance!"
"Gud skapade inte människan, människan skapade gud"
som sagt, endel kallar det dans och endel inte.
btw, filmerna boogie länkade till är väldigt bra! propps
lite svårt att lära sig cripwalk av en film? :D haha nej men gå på nått töööngt disco så löser det sig =]
http://www.norliekkv.se
Erazer "där finns även lite harlem-shake tutorials, men det är bara för färgade människor, skulle jag se en vit köra harlem-shake skulle jag skratta" Precis som att jag skrattar när jag ser folk som inte är crips köra cripwalk...
Murda Moe, Floorists, Karlstad/Oslo/Bergen/Melbu
Precis som att jag skrattar när jag ser folk som inte är crips köra cripwalk... har jag missat nåt eller?
Twang System fi de werl
Dj_Paco P16 Jo, bigtime tydligen...
moriginal, det där hänger inte ens ihop
Jag kan se det i tidningarna. "Svensk pojke dödad av gängmedlemmar i USA för att han inte visste bättre" "Göran Persson skyller på ZTV och MTV..."
är ni seriösa ? ställ dig framför en spegel och dra ner byxorna halvvägs ner till knäna, låtsas att du är en skithäftig ghettnigga och försök att hoppa utan att tappa brallorna.. för att göra det mååste du hålla ihop knäna och böja på dig som en räka... visst kanske låter knäppt men försök att få det se snyggt ut så kan du säkert bli bakrundsdansare till 50.. eller så tittar du på MC hammer videos och ser att han körde "cripwalk" innan det fanns .. parachute pants kan hjälpa... eller så .....skit samma det är fan ingen dans... Klockren kommentar ! =D=D==D=D=D=D
jag vet att ni alla vet att crips är ett gäng. och att man därmed gör ett litet statement när man gör cripwalks.
shit happens, just look at me
Crip walk Blood/Bloods = Ett gangstergäng från LA
RIP Fayard Nicholas & your brother Harold, Skeeter Rabbit, James Brown & Break DJ James Lacy whos beats goin to liv 4 ever! You are my inspirations.. Let your work live on forever!
Blev fel.. Börjar om.. Blood= gangstergäng från LA Crip=gangstergäng från LA Båda gängen har egna steg som markerar vilket gäng de tillhör. Ett trademark. Bloods har steg och likaså Crips. Crips steg kallas för Cripwalk. Steget går ut på att man med ena foten bokstaverar just CRIP, medans man med andra foten studsar/bouncar samtidigt som man förflyttar foten i sidled (häl, tå, häl, tå). Det är alltså Cripwalk................... Nu är det även så att dansare har utvecklat tekniken och hittat på nya steg som inspirerade av Cripwalken. Fast Cripwalk är alltså fortfarande de steget där de bokstaverar CRIP. Endel kallar även de nya stegen som är inspirerade av tekniken för cripwalks. Endel bara C walks vilket är bättre i så fall för det säger inte att det är Crips steg för det är det inte. Man får kalla de nya stegen vad man vill men Cripwalk är alltså medlemarna i "Crips" eget steg. Att göra steget anses ofta att suporta crips och då ska man tänka efter om man vekligen vill det. När folk skriver att man inte ska göra det om man inte är med i crips och framför allt inte om man är i LA, är för att gängen i LA hatar varann och många andra hatar dom. man kan alltså åka på grejer man inte önskar någon om man gör det.. som i den sköna filmen som någon lagt upp. där de skjutar varann hej villt. De andra filmklippen där dansare gör massa schyssta steg som de kallar cripwalk, de stegen får man göra hur mycket man vill för det är bara steg. De stegen är lika mycket insp av house , boogaloo och newstyle och teknikerna de använder är lika mycket där ifrån. Värt att veta är ochså att ordet C walk används även i andra sammanhang och är då en förkortning av Cakewalk som är en dansstil som man dansare i USA i början av 1900talet. En danstil som har inspirerat många av dagens steg. stegen kan synas i alla streetstilarna, bboying, locking, newstyle, Boogaloo/Popping och framför allt i House. ---------------------------------------- ---------- Harlemshake var också uppe och diskuterades. Harlemshake är ett steg alla får göra och anses som ett fundation steg i Newstyle. Namnet kommer inte från att bara de från harlem får göra det utan det kommer ifrån dansare som blev inspirerade av knarkare i Harlem som var så påverkade att de skakade. Steget går ut på att man håller armarna framför kroppen och skakar (shake) armarna. .
RIP Fayard Nicholas & your brother Harold, Skeeter Rabbit, James Brown & Break DJ James Lacy whos beats goin to liv 4 ever! You are my inspirations.. Let your work live on forever!
Kan även tillägga att tekniken de använder när de gör Cripwalk är inget som Crips hittat på utan den används i många stilar och det finns filmklipp på tapdancers och andra dansare från tidigt tidigt 1900tal som gör liknande steg. Även i tex gamla musikvideos med tex Mc Hammer kan man se de stegen. Kan även tillägga att när Crips, Bloods och Cholos (som också är ett gäng) gör sina trademarks steg så är även "marks" som man gör med händerna inblandade..
_swing_ P21 u got it
_swing_ P21, thats my dog! läs å lär. det är allt för många breakare i sverige (gammla som unga) som uttalar sig om streetdance (locking, boogaloo, breaking och new style) utan att ha någon riktig koll på de olika stilarna och deras rötter. med all respekt, ta reda på fakta innan ni uttalar er. tänk på att det finns toys som läser vad ni skriver... fred ut! /taz, knäckebröderna for life!!!
"How are you supposed to move forward as a individual if you’re not original" -phonetic
väldigt bra uttalat _swing_
Erazer har plötsligt ändrat mening ser jag..
moriginal, säg mig på vilket sätt jag ändrat mening.
Ofan, bra info swing :) Själv har ja kört c-walk ett bra tag utan att veta nåt om de :) hehe peace!
Highfive anyone, anyone?
_swing_ P21 good ett tillägg; Harlem Shake sägs ha kopplingar till traditionell etiopisk & eritriansk dans (mycket axelskak) eftersom det har funnits så mycket immigranter från dessa länder i Harlem, + att Albee ska ha sin beskärda del av respekt.
www.2faced1.com
magyar tack!... hahahahahahahahahahahahahahahahaha haha ps.Prrrrrrr!
/fred och kärlek
ingen som har nån privatvideo på sig själv eller nåt?
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....