SM
Vart kommer årets SM att va? Anyone who knows? Bless N Love
underground
Hoppas på att det är I GBG..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
har hört att det ska arrangeras i falun
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha va i falun ,,,finns ett crew från falun,vi acat,vilket borde veta omdet skulle vara nån här som skulle arrangera sm, om ni nu snackar om det "riktiga" sm:et och int är det nå sm på g här eller
Eslöv?
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
Hmm någon som vet mer om detta? Falun? Eslöv? Gbg? Det är ju snart dags iallafall :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Piteå vad jag hört...
"shut up before i put you back up in high heels"<br>
Ännu en annan stad :) 3-4 Olika städer? Alla har hört olika hehehe.
Vad jag har förståt så är det Break-SM i Piteå, men det är för skolade dansare enbart. Det är Danspedagogernasriksförbund som arrangerar SM i Hiphop,Disco,Street och breaking. Men det är inget som vi vanliga breakare kan fara på. Det vara samma vissa förra året efter Sm i Gbg så såg jag afficer om det offeciela Break-SM skulle hållas i Västerås, typ 3 veckor efter Sm:et i Gbg. Helt jävla sjuk! Peace Bboy L.E.D
Breakare
2005-09-15 09:26
WTF!!!!
HERB, bust a cap in yo ass
Sthlm FTW
F-man Street Stylerz Crew- Do your best to have fun on the dance floor
Breakare
2005-09-16 09:58
sm förra året va feeeet man, shit!!!!
HERB, bust a cap in yo ass
det riktiga SM var det som Grounded vann förra året..det andra vete fan vad det är?!
nå vem kan veta???
skill bill vettu
Proface P27 Har du mer info att ge oss?
aa mer info eller e det ngt som du tycker som jag också gör du fast jag tycker det skall vara i gbg..dans staden.
stämmer det inte att SM ska va i kiruna elr ngt sånt?
ööh e det bara ett crew här? hallå du hänger typ inte med i tiden va? år 2000 var det breakare i varje ort här...o nur är det typ 4 grupper..o massa singel dansare.. dom jag känner till, så e d typ 100 dansare här o d finns säkert 200 till..
MrPath vilka syftar du på?
skill bill vettu
Octagon ..antar jag..Love.. That boy do not now a shit about gbg..
haha va fan style warriors,ultimate,twisted feet finns många bra grupper därifrån
SM = Svenska Mästerskapen Rätta mig om jag har fel men det kan hållas ett svenskt mästerskap varje dag om man vill. Det enda kriteriet jag ser för ett SM är att endast svenska medborgare får tävla.. I diverse olika sporter är det "riktiga" SM:et sanktionerat av respektive förbund. Det är nog det som saknas här, ett svensk breakingförbund som sanktionerar endast ett SM och diskvalificerar dansare som ställer upp i icke-sanktionerade tävlingar (vilket är en vanlig regel inom diverse sporter). Men jag vet inte, ska man börja räkna breaking som en sport nu? Folk får iaf hålla sina SM bäst de vill så länge det inte finns något förbund. Easy Sprain
sprain, snälla nån ordet sm betyder inte att det har med nån sport att göra, svenska mästerskapen i breaking. alltså Sport??? va snackar du om, det är en DANS!! shit alltså vilken tråd.... om det är nån som vet vart sm ska vra så skriv det annas va tyst!
SM är tänkt att vara i Malmö. Men Renegade håller precis på och kollar upp vilken helg som tex Amiralen är ledig. Vi hoppas att kunna kicka av det i slutet av Nov eller i Dec. Keep yall posted ---------------------------------------- ----------- 2EASY - Movesperminute
Tack för riktig trovärdig fakta..vems dumma påhitt va det att ha det i Piteå?
Profacy precis som jag trodde alltså efter att ha läst tråden.. Varför ser ni "riktiga breakare" inte till att starta en så kallad dansklubb där alla "riktiga breakare", eller ännu lättare, alla som vill, gratis får bli medlem? Ställ inga krav alls på medlemmarna och låt alla tävla i det sanktionerade SM:et mot att de betalar anmälningsavgiften själva. Då slipper ni ha flera olika SM och ni får även möta alla balettakademins och andra skolors dansare så en värdig vinnare kan koras. Ni är väl inte rädda att åka på spö av dem? ;) Låter lite som att ni ser ner på de som går i dansskolor och liknande, då det inte är lika underground och gatsmarta som många här verkar tro sig vara. Tror alla skulle vinna på att det fanns ett enda SM som dessutom var erkänt bland SAMTLIGA dansare i Sverige, men fortsätt gnälla för all del.
ja men kom till vårat sm istället,blir lite roligare om vi gör det på riktigt sliperp vi alla dommare i trikåer nej flipapr bara peace
Timon: som sprain skrev, det kan hållas flera så kallade sm per år.
oj, då mitt inlägg kom lite sent. håller med dig Sprain. arrangera jam o sånt, men kalla det inte sm. om det arrangeras flera per år av olika personer/föreningar försvinner liksom lite av själva syftet med sm.
Det SM som vi på whoa snackar om Är Breakdance SM , Breakdance.
det behövs ingen show i sm va?
Profacy : Det stämmer bra att jag inte är speciellt insatt. Är bara less på allt gnäll.. Om ni skulle bli medlemmar i en sån här dansklubb (som ni själva skapat) så skulle ni kanske också kunna påverka lite och få en tävling som passar era önskemål? Kan förstå att det låter hopplöst långt bort och otroligt jobbigt men som sagt, det blir vad man gör det till. Fortsätt gärna ha era SM men minska ner lite på gnället mot dansskolorna va. Finns saker som är betydligt värre än stora rymliga salar där folk får lära sig att dansa och sedan tävlar mot varandra...
har själv vunnit sm. det arrangerades på långströmsgatan häromkvällen.
nää det behövs ingen show men ni kan behöva rutiner :-P
okej men e det battles på sdrs sm eller
Ebbi F19 inte var det sm i break eller har jag fel ?
jojo det var sm i break. fast jag har hört att det arrangerades för någon månad sen i småland. och nu så blir det tydligen ett till i malmö. så jag kommer väl på någon slags delad förstaplats?
Det är gatu SM som nog ska vara i Malmö. Sådant SM det var i Gbg förra året. Alltså gjord av breakare för breakare? Inget akademien eller vad som ni snackar om :/ Eller ska inte säga för mycket jag vet knappt något själv om SM.
jag vet bara säkert att du kan endast bli en SM mästare om du vinner i BREAKDANCE SM för Breakare. Punkt slut...det finns inget annat riktigt Bboy SM..det e bara en..
Ebbi f19 hehe okey men alltså det "sm" du var med i.... alltså fattar inte, man kan inte ha två sm eller har jag fel? det är lite konstigt det där, hur som hällst, det som arrageras i Malmö måste ju vara det "av bboys för bboys? eller hur? vilka ställde upp i detsm du var med i då? var det crew battles eller 1 on 1?
Spelar roll... Alla i Sverige som håller på med breaking ställer ändå inte upp. Man är inte bäst i Sverige för att man vinner SM som jag ser det. Oavsett vem som arrangerar.
Murda Moe, Floorists, Karlstad/Oslo/Bergen/Melbu
problemet är ju det att vem som helst kan arrangera sm när som helst?! så vitt jag vet så har inte alex o gänget patent på att arrangera. och vem som helst verkar få ställe upp. så vem som helst kan ju kalla sig sm-vinnare. antar att det är det som sprain syftar på? Man borde ju fixa någon typ av nämd eller ett system som gör att det bara får arrangeras ett/år.
och så att det är någon som arrangerar det varje år oxå. alltså arrangörerna kan ju variera, men någon typ av nämd eller nåt som bestämmer vem och när, och att det blir sm varje år. vet inte riktigt hur det där går till..
hmm sant sant, men som sagt, det borde inte finnas nått som kallas för sm tycker jag, hellre döpa det till nått annat än SM, eftersom det kan bara vara 1 mästerskap , eller hur? som hockey vm, det är ju 1 gång om året, så borde det vara här också 1 gång, och på ett ställe, ist för flera ställen, så alla kunde komma till 1 ställe ist för att dela upp sig då... nån borde fixa det där! ta patent , typ.. jag vet inte bryr mej faktiskt inte igentligen, har inte ens vart på 1 sm sen jag började dansa ens!
det som alla här har sgat är också att sdr´s sm e inte byggt på break koncept,där ska 36874635 dansa samtidigt å så e man skit bra när man vinner jo så e det alla som säger att sdr har högre standard kan ju ta o pallra sig till bboysens sm tycker jag.
Lite information som upprepas... Många av er eftersöker faktumet att det bara får finnas ett SM och att det skall vara patentskyddat osv. Så är det idag. Det FINNS ett SM och det är patentskyddat. Problemet är, som också tidigare påvisat, att rättigheterna till detta tillfaller SDR (Sveriges Danspedagogers Riksförbund). De har valt att reservera rätten att tävla till de skolor som är anslutna för förbundet, förmodligen av två anledningar (bara min spekulation) : 1. De vill suga ur pengar från licenser genom att tvinga folk att vara med. 2. De vill hålla "vem som helst" (läs gatudansarna) borta. Sålunda FINNS det alltså ett SM. Problemet är att man måste då vara medlem av SDR, vilket inte är rimligtvis lätt eller billigt. Detta har medfört (av naturliga skäl) att gatudansarna uppför egna tävlingar, som de kallar för SM, där alla får medverka. Självklart så är nivån enormt mycket högre på dessa inofficiella tävlingar! Min rekommendation : Antingen släpp in alla i det officiella SM:et så att vem som helst kan hoppa in och tävla (har detta på förslag hos SDR) ELLER Döp om den inofficiella tävlingen till något annat, typ Swedish Break Championships (inte skyddat) Så ligger det till gott folk. Det finns fortfarande samma segregering i danssamhället som när breakingen kom! //Joker
-------------------------------------------------- ------ Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen
ORKA.. va glada att det finns jams istället :D