I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-07-24 16:31

Tokyo

Konichi wa!

Nu har en av tva veckor i Tokyo avslutats. Jag och Ville drog pa jam i stadsdelen Shinjuku i fredags och tankte avlagga en liten rapport. Klubben dar eventet agde rum hette Ruins 23 och lag i en kallare. Det var 2 on 2 tavling och ca 80 crews stallde upp. Eventet pagick fran 21-04. Traffade mycket nytt roligt folk som vi snackade en hel del med. Bla ett crew som vi traffade pa taget pa vag till jamet. Vi jamade hela kvallen i cirklarna. Grymt kul! Var dock vi som startade alla cirklar. Verkar inte vara sa vanligt med cirklar nar det ar tavling. Snackade lite rocking med Katzu fran Zulu Kings Japan och hookade traning som vi ska kolla in pa tis. Javligt rolig kvall, blev slitna som fan. Ska forsoka slanga upp lite bilder fran eventet nan dag. Dags att sova nu.

Peace...

/Moriginal & Ville

Murda Moe, Floorists, Karlstad/Oslo/Bergen/Melbu

2005-07-24 17:32
Oh. Katzu är fet!
cool att ni skriver sånt här!
Rock on
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-24 17:34
Fett boys, säg åt villebror att ta jäävligt mkt bilder på allt typ, :)

2005-07-24 17:48
bilder håller med o kanske lite klip:P
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2005-07-24 19:17
Gryyyyyyyymt ska avlägga en rapport så fort jag åker utomlands själv, fan vad fett 80 crewes! helvete haha
"shut up before i put you back up in high heels"<br>

2005-07-25 10:28
Hey hey!

Vi inledde fredagen med att aka in till stadsdelen Shibuya och shoppa. Varje stadsdel ar val som en skandinavisk storstad eller natt. Hehe. Ni som gillar sneakers skulle alska Tokyo. Har finns det mesta. Vi besokte aven en av Tokyos tva Top Nation butiker, en valkand b-boy shop. Har traffade vi nagra japanska bboys och snackade en del med DJ Mar som jobbar dar. Vi kopte lite klader, filmer m.m. Dagen innan hade vi varit i den andra butiken som ar nagot mindre och ligger i Nakano (tror jag).

Senare pa kvallen sa skulle vi ta tunnelbanan till kvallens event som lag i Shinjuku. Val pa stationen sa hittade vi ett gang b-boys (syntes pa skorna) sa vi gick fram och snackade med dom. De kunde inte sa jatte mycket engelska men de skulle iaf visa oss vagen till Ruins 23, som klubben hette. Pa vagen mottes vi upp av andra b-boys lite har och var.

Eventet pagick som sagt mellan ca 21-04 och hade lite andra showcases som t.ex beatbox m.m. Vi horde nagonstans att det var ca 80 crews som stallde upp i 2 on 2 tavlingen. Vi sag inte sjalva sa mycket av tavlingen eftersom det var trangt framme vid scenen och eftersom det var roligare att bara jama. Vi tittade dock pa nar vara nya vanner tavlade. De hade dansat i ca 3 och korde helt ok.

I tavlingen fanns det bade bra och daliga crews, jag minns framforallt en tjej vid namn MOMO som var duktig. Pa jamet traffade vi aven en engelsman, en australiensare, en amerikan (som var 2 m och lang och sparkade (Morgan pa pungen nar han skulle avsluta i en freeze, han var wack. Hehe.)

Det verkade i ovrigt vara valdigt uppskattat med utlanska bboys i japan. Vi fick namligen ett hel del telefonnummer och emailadresser till olika personer for tranings spots i veckan.

Vi avslutade sjalvklart kvallen med att dra till varldens minsta 50 cent/Missy Elliot klubb och jigga med fulla affarsmen i kostym och annat lost folk.

Sayonara

2005-07-25 10:29
GAIA P23, Sjalvklart!

2005-07-25 10:51
Forts...

Dagen efter vaknade vi ca 16.30, vi skulle traffa bboysen fran igar klockan 17.00 sa vi fick ringa och saga att det fick bli senare. Strax efter det sa kom en jordbavning som fick huset att skaka till. Den var ca 5 pa skalan och gjorde att tunnelabanorna fick stanna till i ett par timmar. Sa vi hade anda inte hunnit.

Var vi bjudna pa ett mindre event dar det japanska crewet vi lart kanna (utan namn) skulle ha en liten showcase. Sjalklart sa var vi ocksa tvungna att kora ett varsitt solo vilket var kul och uppskattat. Men nar man gick ner sa markte man att golvet var som ett enda stort skitigt tuggummi. Vi kom dock igang efter ett stund och bara jamade. Klubben hette BED och lag i Ikebukuro.

Efter jamet drog halften av alla som var dar med oss och det japanska crewet till ett slags japanskt all you can eat and drink stalle. Detta var valdigt kul och intressant. Alla ville prata med oss och vi larde kanna en hel del nya manniskor. Vi korde saklart ett Sweden vs Japan karaoke battle och saken (japansk risvin) flodade.

Efter maten gick vi tillbaka till klubben och bara dansade hela kvallen. De stangde fem pa morgonen. Val utanfor markte vi att var resekamrat och nara van Staffan var borta. Skamtade med japanerna att de borde dra pa Staffan-safari, vilket de aven gjorde och en timme senare sa kom de tillbaka och sa att de hade hittat honom. Han sov i en park. Tokyo har ca 1000 parker. Bra jobbat.

/Ville och Moriginal

2005-07-25 11:44

2005-07-25 17:00
fett dope, kul att ni skrev här... borde fan ha gjort något liknade när vi var i bboy summit x. Får bli nästa gång keep it up props!
Sky is the limit and you know that you keep on
Just keep on pressin on

2005-07-25 17:43
Det ar kul att dela med sig av resan. Vi har upplevt mycket intressant. Kul att det uppskattas!

/Ville, The Floorists, Sweden/Japan

2005-07-26 05:59
Hej allihopa! Tack for responsen.

megamanton P19

Dom vi sag var val ungefar som skandinaviska bboys. Dem flesta var ganska kompletta, ingen som hade riktigt sjuk power vad jag minns men manga med egna variationer. Pa footworks kunde man se att manga var inspirerade av koreanerna. Snabba som satan ocksa. Manga kom fram och propsade oss for varan stil sa det var grymt kul att hora. Dom uppskattade speciellt nar man korde uprocks (brooklyn). Verkade inte vara manga utom Katzu som hade koll pa det men manga sa att dom forsokte lara sig.

MANGA bra bgirls i tavlingen ocksa! Speciellt Momo som namns ovan. En trevlig overraskning.

2005-07-26 13:03
åkte ni dit bara för breakingne eller för nåt annat?
skill bill vettu

2005-07-26 18:50
Akte hit for breaking, semester, fest, shopping och jordbavning =).

2005-07-26 23:46
Gött att ni ville dela med er av resan.

Peace

2005-07-28 00:38
Jävligt kul läsning och schyssta bilder som faaan, fortsätt att skriva vad som händer skicka gärna fler bilder det verkar fet som faan..
"shut up before i put you back up in high heels"<br>
Rappare

2005-07-28 00:55
ARGH!!! Jag är så JÄVLA avundsjuk. Inte nog med att ni är i Japan vilket isigsjälvt är galet nice men ni är dessutom där och dansar medans man själv sitter och blir tjockare och tjockare för varje dag som går och inte ens har råd med en turochreturresa till Åland ens! ;)

Fortsätt rapportera!
Officially not impressed.

2005-07-28 01:20
inga videos ?? :)
if hiphop is dead call me ghost in the flesh

2005-07-29 08:48
Keep it up homies! Ser ruggigt nice ut, glöm inte coppa lite knarkad, japansk psykfunk!

2005-07-30 01:11
HAHAHAH fy fan vad kul!

keep represetin swedish style!

jävligt schyssta rapporteringar!

hur e japanernas attetyd, e dom kaxiga, schyssta, vänliga, agressiva? (när det kommer till breaking)
"But thats like.. ur opinion man"
Rappare

2005-07-31 04:18
Min bitterhet över att jag blir tjockare, segare och värdelösare tvingar mig att ställa frågan - håller folk på med locking därborta i Solens Rike? Skulle vilja pallra mig dit och dricka saké med solariebrudar från Shibuya och locka med hispiga japaner men i brist på pengar får jag bara drömma mig bort!
Officially not impressed.

2005-07-31 15:26
Tillbaka i Svedala nu. Känns grymt surt. Måste bo i Japan i framtiden!

2005-07-31 15:52
Jippi! haha, vette fan om vi får träna där längre. Har ju tränat på min veranda hela sommaren vettu. Aja löser sig alltid. Quake flyttar ju hit snart också så då får han hooka träningsställe, hehe.

2005-08-01 18:46
Grymt nice läsning boys...ni ser riktigt heta ut på bilderna också dessutom, hehe! ;) Som sagt inte alls avundsjuk på er att ni varit där...!! ;)
Ska bli kul att höra mer om resan sen...så ser fram imot lite myspys senare ikväll, höhö! =) Peace!

2005-08-10 14:15
fan jag vill till JAPAAAN! :D

2005-08-13 04:38
Är du japan kaplan?