Jams!
Was up? Alla snackar om att det ska vara massa jams spec efter nyår, men ingen vet vart! Nån som har nått på G! Peace Batstore
vilken ålder?
Rehab is for quitters - Hangover crew
Jag har hört att freestyle phanatix ska ha en föreställning på stadsteatern i Helsingborg. Stämmer det?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja de ska de ha! Snacka med renegade34!
I GBG lokalen heter alltså andra stÄllet! det kostar 30 kr börjar kl 18.00 de e bara battles inge mer...open floor oxå... man inner inget de e bara en skojgrej! vill du vara me o tävla me vänner o så kan du höra av dig!
Sisat anmälan nu i veckan!
URBAN GAMES! årets fetaste jam! när: den 19 feb (LÖRDAG) plats: angered (andra stället) tid:18.00-23.00 kostar:30 kr Dj:maxell CO breakare från stylewarriors och octagon kommer att vara på plats! ses ute i ringarna!
Battling i Malmö Drömmarnas hus den 24 Februari! Uttagning! Alla sorters dans... Gratis Inträde! Finalen blir 22 April... Priser delas ut! Battling one on one och two on two... En vinner .. Välkommna dit!
Breakare
2005-02-16 10:11
banal, jag vette fan vart det ligger, men i angereds centrum HAHAHAHA ska fan fråga mig fram det fixar sig fan ;)
HERB, bust a cap in yo ass
nej nu får några sthlmare ta tag i någonting som inte kräver 18/20 års gräns. inte för att jag skulle ha problem med att komma in, men killar i vår ålder får det jkligt svårt! eller har jag fel?
Delam tange barat
FLOOR WARS - RETURN OF THE B-BOY : 5.3.2005 Time: 5.3.05 19-01 Place: Store Vega, Copenhagen Presale: 120 kr www.billetlugen.dk - Door: 140 kr. 3 vs 3 breakdance battle 1st prize: 1000 Euro Crews: CIRCUS RUNAWAYS (USA) ALLMOST (Russia) DEF DOGZ (France) DUTCHBBOY CREW (Holland) TERRORRHYTHM (Germany) MUPPETS CREW (Germany) FUNK FELLAZ (Germany) READY TO BATTLE (Poland) HIGH VOLTAGE (Finland) FLOOR KNIGHTS (Norway) EYELESS (Denmark) CHILD MINDS (Denmark) UNIQUE BURNS (Denmark) RUMBLE PACK(Denmark) KINETIC SOUL (Denmark) JUDGES: Paulo (Holland) - Sonny T (Germany) - Tuff Kid (Switzerland) DJ: Funkrush Live Rap: CLEMENS Spoken Word Allstars: Kasper Schultz & Frank Langmack Host: Schack Attack Check back for updates .... Pris: 120
Jam KARLSTAD 21 maj jahaja då va de satt Den 21 maj hålls ett jam i Karlstad Domarna är inte satta än men det kommer. Jam 21 Maj UNO (ungdomens hus) Karlstad Artister T-roc Flawless M.I.C Clt Kanske: Anomali Grammaton Host: Ceem DJ: FredRock Breaking Battle 2on2 Vinst: 2 biljetter till top9 den 1:a November i Karlstad (Rysslands hetaste streetdance crew) och en Diesel klocka (900:- till 1500:-) Rapbattle Vinst: Diesel klocka (900:- till 1500:-) anmälan sker nog till Laurelisse här på whoa.. eller till nån mail som jag inte kan... men de är nog säkrast att skriva till henne...
Dirty Floor 3 22 Maj stockholm/hökarängen 3vs3 info kommer sen.
b_boy_batstore : Jag tror att det enda i Malmö är det som anordnas på Tegel nu imorgon, torsdagen den 24 februari, ett något omdiskuterat arrangemang... Sedan kommer det väl ett i Eslöv den 19e mars, arrangerat av Renegade tycker jag mig ha förstått? _IrOnElBoW_ : Jag instämmer! Jag vill också gärna veta mer om detta finfina arrangemang. Trevligt att få något nära hem för en gångs skull ;) Någon som vet mer?
-------------------------------------------------- ------ Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen
Nån som vet vilka som kommer till Eslöv? peace!
b_boy_batstore : Jag har inte hört något om någon annan, men jag kommer vara där!!! Skall släpa med mig några stycken från Malmö också... Någon annan som kommer på jamet i Eslöv? // Joker
-------------------------------------------------- ------ Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen
nej,,jamet är i eslöv! Har inte urban redan varit? peace/ batstore
Jam KARLSTAD 7 maj jahaja då va de satt Den 7 maj hålls ett jam i Karlstad Domarna är inte satta än men det kommer. Jam 7 Maj UNO (ungdomens hus) Karlstad Artister Flawless M.I.C anomali Pläjs crew double M T-roc Host: Ceem DJ: FredRock Breaking Battle 2on2 Vinst: 2 biljetter till top9 den 1:a November i Karlstad (Rysslands hetaste streetdance crew) och en Diesel klocka (900:- till 1500:-) Rapbattle Vinst: Diesel klocka (900:- till 1500:-)
!! :)
wicked! hur signar man upp sig för battlen?
b_boy_batstore om du menar de jamet i karlstad så e de bara å höra av sej till mej eller till
[email protected] ;)
!! :)
Lite information om jammet i Eslöv, på kringvägar från Renegade... Renegade & Eslövs kulturskola pressenterar BREAKING 4 FUN lör. 19:e mars kl. 13.00- 17.00, i Eslövs medborgarhus. B-boy- B-girl och crew- contests Host: Renegade DJ: Kid skraam Judges: Wildkatz (DK), Mr 2 Fresh, Renegade Breakdance- gäst: Crazy Granma (65 år) Breaking battles: 2 mot 2 & grupper i olika åldrar inträde 20 kr För första gången samlas alla i södra Sverige som dansar breakdance å ën och samma pöats. nämligen på Medborgarhuset i Eslöv. Tävlingar, Uppvisningar och nara ren "breaking for fun". //Joker
den 11 juni i köpenhamn på östre gasverk kommer scanboty bli av. dagen innan den 10 juni kommer det att vara en lockingtävling i köpenhamn, bussar kommer att gå från oslo längst med E6an, förbi göteborg och halmstad och från stockholm längst med E4an förbi norrköping,jönköping och värnamo samt längst med E22an från Kalmar mer info kommer snart.
BREAKING MEETS ORIENTAL
Den 16:e april 2005 intar breakare och orientdansare Kajplats 305 i Malmö. Under en inspirerande kväll möts orentalisk danskultur och streetdancekultur med uppvisningar och open floor i experimentell ingivelse. Deltagarna bestämmer kvällens utgång!
Vill du delta, solo eller med ditt crew? Anmäl dig till
[email protected]
Jam 5:e feb i Oslo! Nån som har mer info?
the cypher på danscenter nu på söndag kl 1830-2230.ingen tävling denna gång. entre 40 kr kom å jamma. piiis
Göteborg jam den 23 mars *onsdagen på påsklovet världskulturmuseet *våningen längst ner gratis inträde, bboys/bgirls samlas och bara jamar, kanske blir battles från kl 17.00 - 21.00
DIRTY FLOOR 3 Battles: 3 mot 3 Var?: Hökarängen/Farsta Stockholm När:23 April
Jam Karlstad 21:a Maj Soundish styles 05 UNO (i centrum i karlstad) Breaking battle 2on2 vinst: en varsin dieselklocka, två biljetter till top9 den 1:a nov, och ett valfritt spy plagg var (keps eller t-shirt) breakare från octagon bla. Live Graffiti Artister Flawless, M.I.C, T-roc, Pläjs crew, Anomali och Double M
För de som är intresserade av ett litet mindre jam så är ni välkomna till Hemgården i lund, imorgon fredag, kl 20 till 23. April Fool's jam med open circles och open floor... Lokalen är inte den största i världen, men det blir säkert skoj ändå... Peace // Joker
inte för att de spelar någon större roll men de e ganska otroligt att var man en sätter ett datum på sitt jam så e de nån annan som ska ha de samma datum..med tanke på att de alldrig e jams å de är 365 dagar på ett år..=)
oj..syftade på dirty floor 3 den 23 aprill.. så ingen frågar, vi lägger upp all info i slutet av denna vecka om dirty floor..
Kom igen nu, ingen som evt några jams
gör jams fan ni som vill ha jams så mycke..de e bara att göra det
SET BATTLES B-Boying : Ghost Crew (2nd place Urban trust 04) VS Grounded (SM 1a 2004). House : Sabina (swe) VS Sara ( Fin, Assassins cru). Locking : Natural Born Lockers VS Beefnoodles. Boogaloo : Massdestruction (Swe) VS El Tempo ( Nor). Dj : Will Rock Open Cyphers. Tid : 18.00-24.00 Sön 1 Maj Plats : Lilla Mondo, Medborgarhuset, Medborgarplatsen. Entré : 100 kr Workshops sön 1 Maj Sara : House T-Flow : Breaking ( bara för tjejer). Pop master Sean : Popping Alla klasser kommer vara i Nyb och Fort Nivå. Info om tider och priser kommer. Check it
kan alla arrangörer te jamsen kontakt oss på swebattlezone (jag lr inpotent) angående era jams så vi kan lägga upp dom på våran sida=) om ni vill, vill säga=) peace out!
WWW.LEFTOVER.SE FORGOTTEN SCHOOL CREW!!!!
Minijamet på fredag kommer vara 20 till 23, konfirmerat... Det kommer vara gratis och utan åldersgräns. Väs gärna förbi om ni har vägarna förbi Hemgården, Lund... Frid, Joker
Skulle freestyle komma dit ?
Om du menar Freestyle Phanatix, så nej, troligen inte... Det var några ELEVER från Dance Phanatix som hade sagt de skulle komma, men det återstår att se... Verkar som om dagens dåliga väder sprider sig till sinnet och många maskar som krälar tillbaka under sina stenar, istället för till jammet... Vi får se vilka som dyker upp... I WILL be there, though... /Joker has spoken
Jam/Battle i Folketspark Den 14 maj är det battle/jam i Folketspark i Lund mellan 17.00 - 19.00. Gratis entre Freestyle Phanatix kommer dit med en show samt workshop och kommer avsluta med ett dancebattle. Arrangör: Fritid Väster VÄLKOMNA!!!
..____ <br> .(____)__ <br> .( ´o´)~:B-Boy JaceK:~.
PART 1: Spring Breaks! @ MADWORLD , Karlstad (Karlbergsgatan 2, Near Ahlmarks Car Park, www.madworld.se) Den ultimata klubben för er som gillar dans och musik... DJ's: Darc Marc (Oslo) Gjorde senast ett lyckat gästspel på klubben Harlem World i Göteborg för att nu förgylla solstaden Karlstad ytterligare. För dansare behöver han ingen större presentation eftersom han tillhör Skandinaviens absoluta elit inom Breaking. Jazz D (Oslo) Dr Truelove (Oslo) Två samspelta DJ's som tillsammans håller i klubbkonceptet Mr Hip i Oslo. De spelar på populära krogar som Fugazi, Nomaden m.m. Musiken är Soul, Funk, Hip-hop, Breaks, Latin, Jazz & Brazilian... + Guest dancers ---------------------------------------- ----------------- Sat. May 7 22.00 - 02.00 Doors open at 20.00 Guys 20 yrs / Gals 18 yrs 80 SEK - No closet fee
Movin' - en Streetdanceföreställning 14/5 och 15/5 Movin’ – en Streetdanceföreställning Teater Cosmos, Katrineholm Lördag 14 Maj 15.00 och 19.00 Söndag 15 Maj 14.00 och 18.00 Biljett 100 kr, under 18 år 60 kr Streetdanceutbildningen på Åsa Folkhögskola sätter upp sitt avslutningsprojekt. Föreställningen kommer att innehålla Breaking, Popping, New Style, Locking och House. Mer information på www.ainali.com/movin/
Nordic Open in Streetstyles 17-22 JUNI Sthlm Nordic Open in StreetStyles Plats : Fryshusets stora hall, Sthlm (Plats för ca.2500pers) TryOuts : 17 Juni Finals : 18 Juni Workshops : 19-22 Juni Breaking 3 mot 3 Hiphop/Newstyle 3 mot 3 Locking 3 mot 3 Popping 1 mot 1 Domare från USA. (Exakt info inom kort) Ingen anmälan. Öppen tryout dag. Efterfester och happenings under hela veckan. För mer info: www.skesss.com
Breakare
2005-05-01 04:42
alla som vill ha workshopns, i streetdande,crip,hiphop,break,funk and shit så e det o kontakta mig lr dynasty,lr loca 2 på whoa ba så i vet :D:D
HERB, bust a cap in yo ass
I nordic open! Breaking domaren klar: B-BOY MACHINE (USA)
Någon som har nå klipp på honom? bboy Machine?
Grounded
Breaking meets Oriental
20:e maj kl. 19.00-23.00
Studiefrämjandet i Malmö (Ystadsg. 53, Sofiepark)
Performances & Open floor
Open mic
Live grafitti
Superstar Djs
Gratis inträde
Fri ålder
www.svs.sfr.se
Den 20 maj 2005 intar breakare och orientdansare Studiefrämjandet i Malmö. Under en inspirerande kväll möts orientdanskultur och hiphopkultur med uppvisningar och open floor i experimentell ingivelse. Deltagare och besökare bestämmer kvällens utgång. Kom och representera din kultur!
Kontaktperson: Ebba 0418-663377,
[email protected]
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Norrköping: Torsdagen 26/5. Jam @ Kulturkammaren.. Jottatan (Beatroot) und Oskaj (Battle Royale) pjesentejaj Beatroot Royale. Det har varit dött nu ett bra tag på jamfronten i Norrköpings stad där även minderåriga har fått tillträda lokalerna. Nu har Jottatan und Oskaj slängt ihop ett jam med lokala artister i väntan på det stora utomhusjamet som Beatroot bjuder på i början av Juli månad. Jonathan (Beatroot) samt Oskar (Battle Royal) hoppas på en trevlig kväll. Sprid rykten och dyk upp. Vi har stora planer på att ge publiken bekväma platser framför scenen. Kom och chilla grabbs and chicks! På scen: Endangered Species Underground Civilians Gänget (Hollywood, Virveln och, Anagram) Umm Showdizz-Verbalize Datum: Torsdag, 26/5 Plats: Kulturkammaren Tunnbindaregatan 37 602 21 Norrköping Tid: 20:00 Entré: 40 kr Ålder: Alla är välkomna! Spred the word!