I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Seriös hjälp från killar som kan (eller tjejer =D)

Vår Hiphop - Breaking

2004-08-22 23:09

Seriös hjälp från killar som kan (eller tjejer =D)

Satan .. håller på och näter airtracks eller vad det heter vet inte riktigt eftersom jag är en bonde som bor i en liten håla =D
men iaf

Jag kan första svingen men när jag landar så landar jag på armbågarna eller knäna.. ist för att landa på händer igen.. ska jag tänka på ngt speciellt sätt... fan vill ha lite tips från såndana som kan...

aja tack på förhand

Bajj

så kan det gå om inte haspen är på

2004-08-23 14:33
men problemet är att benny från flying steps inte förklarar hur fan det ska gå till.. =D annars hade det varit lätt..

jag vill ha lite teknik tips .. =D

TheOogieBoogieBoy
Nja kan flares, windmills, babymills, headspinns, masterswipes, osv.. =D Lite UFO också .. =D

2004-08-23 21:15
jo fan ska göra det.. så det heter "ariflares" ? trode hela tiden det hätte airtracks och airflares var flares utan att man nuddade marken.. aja virr i min bondes skalle = D

men mjo ska pasta den på ildarna.com
fast det kan ta ett par dagar =D

Pz

2004-08-23 22:53
Jag skriver flares, appropå ingenting, Master swipes?Det är typ nör man gör vanliga swipes i cirkel va? "låter mer proffesionelt än vad det är"

Men du garlen om du klarar lite ufo så fan berätta för mej den tekniken, jag är jävligt säker på turlte och har svingen, jag klarar som mäst två varv i UFO, men måste samla in benen för att gaina fart oc när dom kommer för lågnt in slår jag i,

Jag skulle faktiskt hellre bemästra UFO än att bemästra airflares,
"shut up before i put you back up in high heels"<br>

2004-08-23 23:50
Ratmonkey, jag tycke rinte att du ska tro så mycket om den här Garlen, han har dansat sex år och visste inte om han skulle kalla det airtrack eller airflare och dessutom "trodde" han att flare var att man inte skulle var när marken med benen, men skit samm :)

jag kan faktiskt oxå sätta jackhammers och crickets, men jag tror att ufon ursprungligen kommer från turtlen och det är därifrån jag vill komma, ja klarar av det lite iaf, det är mäktigt!
Hur går det själv? raka händer bröstet utot, snabba små förflyttningar ect...

2004-08-24 14:10
Bra-Yo .. hänger inte med i bboyscenen så hårt.. ´åker inte på sy mycket jams bor i en liten stad.. har knappt några att dansa med och dom jag dansar med "breakar" så att säga.. typ bara jag som verkeligen dansar i västervik... förlåt för att jag itne kan alla namnen som finns.

aja nu har jag lagt upp bilder på min "airflare" för jag sitter på modem uppkoppling så om jag skulle lägga upp filmen skulle den inte kunna kollas på förns om ett par år.

angående tekninken i UFO .. så det stora felet jag gjorde i början var att jag satte händer na för långt fram så att balansen vart konstig.. men nu sätter jag händerna i höft höjd eller vad man ska säga sen så börjar jag svingen som om jag skulle göra en flare.. sen om du byter hand snabbt eller lite långsamare beror på speed och styrka samt balans.. det har egenteligen inte så jevlans mycket med crickets att göra igenteligen.. men fördel om man kan turtle.. =D

aja checka bilderna under "movies" @ ildarna.com

2004-08-24 14:12
och låt sidan laddas ordenteligt.. annars så kan den vara lite defekt.. (den är ju gjord i flash)

2004-08-24 14:13
ratmonkey.. nja jag kan göra ufo till flares men att sedan gå tillbaka är svårt.. (har lyckats men skrapar i tårna lite) =D

2004-08-24 18:54
Thanks starzinger =D

2004-08-25 00:05
kom till cali man lar sig fett snabbt nar man tranar med de har tokarna :) ska fan hit nasta ar och bo... fett sjyssta manniskor och de ar ruskigt bra pa power
Sky is the limit and you know that you keep on
Just keep on pressin on

2004-08-25 00:13
vart då Cali? cali colombia elle?

2004-08-25 16:33
BräJkade förut :) .. bara o träna så funkar det efter ett tag;)
tog ju ett tag att kära sig smt2 :)
soundcloud.com/brormusk/sets

2004-08-25 17:38
haha jävla colombian, Cali colombia breakar fett, du vet kanske att cali har colombias bästa dansgrupper va? Bland många andra Atomic-bboys crew

2004-08-26 02:19
Bra-Yo: Heter en colombians crew Atomic B-boys?

2004-08-26 14:24
halå vad hände med airflares hjälpen

2004-08-26 14:52
Svinga som i en windmill med benen men nu måste du forcera kraften i vänsterbenet uppåt när du svingar och förbereder dig på en luftfärd. Spänn benen utav bara helvete. *talar som om jag kan*

Ne vet inte, har ingen teori på detta. :)

2004-08-26 20:51
Ja jag kan stå på händer

2004-08-26 22:43
chiprock- Atmoc bboys var namnet och dom knäcker norskarna om det var det du filosofiera på!

2004-08-27 08:44
Men jag börjar på händer.. men liksom när jag landar så landar jag på armbågarna.. antar att ajkg kanske ska svinga högre...
ganska läskigt.. tror man ska ramla och slå i huvudet =D

2004-08-27 18:43
Ja det klart.. kan ju inte stå och balansera på armbågenm =P

2004-08-29 22:15
Hmm händerna millisekunden före benen .. störigt som fan

2004-09-13 14:05
cali så som i califonien... Fast vi får se haha lätt sagt svårt att fixa.
Just keep on pressin on

2004-09-13 22:11
men til skildnad har jag andra saker än massa amerikansk skit i min hjärna hela tiden.. aight,

2004-09-14 10:54
eh ja gskrev bara vad jag syftade på, om du sen tolkar det annorlunda är det ju knappast mitt fel... so chill out AIT
Just keep on pressin on

2004-10-08 10:21
hahaha profacy ere så ?
tur att det finns bboys som dig som kan säga till n0llor som oss då ? ;)

nu är det så att jag inte vill ha hjälp med toprocks och jag tycker att min taktkänsla är ok och mina toprocks också för den delen och vill ha hjälp med airflare.. så skriv en annan tråd "Garlen och alla andra i babas suger ! ! ! " ?

2004-10-08 10:23
och jag fattar inte riktigt var har du sett mig dansa ?! har inte visat ngt sen jag gick i 8:an .. och det var ett par år sedan.. aja du måste ha span på oss =S ogahh
Breakare

2004-10-10 17:16
kan du 90:s o flare så kan du det, fan måste säga det till dig som alla, TRÄNA VAD FAN!
HERB, bust a cap in yo ass

2004-10-11 00:42
vatos_3_life.. det e fan inge lätt grejj =D