I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förfrågan om Jam

Vår Hiphop - Breaking

2004-04-08 12:56

Förfrågan om Jam

Hej. :D

jag och en chompis kommer att throwa ett jam i sommar focuserat på bboying, 3on3 , prispengar.

jag har 2 frågor bara till planeringen.

1.När ska man ha d i början lr slutet på sommaren?

2. Hur gör man för att rapactesen inte ska bli så dissade som dom alltid blir på break jams, för alla går typ ut då osv lr skiter i. hur kan man strukturera up d? :D

så skiv lite så säj va ni tycker så att d blir fett me apuu :D

förövrigt finns intresset me en 3on3 tävling med prispengar osv? vad jag vet har det bara vart 2on2´s typ. jaja throwha en komentar folks! tnx ;D

Han ljuger ja svär på abåa!

2004-04-08 15:40
1. Personligen hade jag satt det i början av sommaren, helst utomhus. Det är väl mest en känsla som jag har, men jag antar att det är väldigt uppskattat med liknande arrangemang när skolan/annat precis har slutat. Stämningen blir automatiskt bra, helt enkelt.

2. Enkelt. Misstänker du att de kommer att bli dissade, skippa dem. Ett orosmoment mindre, och (förmodligen) mer pengar till dig.

(3.) Jag tror inte att du behöver tänka mycket på om intresset finns, så länge det finns prispengar. Folk dansar för pengar, och ju mer pengar du erbjuder, desto fler kommer det att komma. Men om man jämför med 2on2, tror jag att 3on3 låter bättre. Sist jag var på en 3on3-tävling, var stämningen i battlesen (inte mätt i publikens skrik eller dylikt, alltså) mycket bättre än på de flesta 2on2's, faktiskt.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man

2004-04-08 16:31
oj sorry glömde, i gävle, block 17 lr skönamskyrkan, skömans kyrkan är större. fast d kan ni juh reflektera om, stor å utrymmlig lr liten å mysig, dom som va på "Oou moves jam" vet vilken lokal ja snackar om. peace

2004-04-08 16:36
sjömanskyrkan ;) ha jammet inne på new west! d e hiphop ända till tusen :D
B-Boy Fun-K from -
"Dont ever underestimate the power of stupid people in large groups"
Häh

2004-04-08 21:14
1. jag tycker också att det är lämpligt med början av sommaren.
2. det är nog svårt att få rapacts att inte bli dissade, tyvärr.

hoppas det blir av, lokalen är riktigt grym. 3on3 passar perfekt. peace

2004-04-08 22:38
Början av sommaren tycker jag låter bra. I slutet av sommaren brukar det ju hända ganska mycket i Sthlm, med tävlingar och dylikt.
UNIQUE

2004-04-08 22:43
1. Gärna i slutet av sommaren, detta tycker jag av egoistiska skäl för jag måste spara pengar till annat och är borta 2 vecker i Juni.

2. åt rapparna rappa över goa klassiska hiphop beats som de flesta bboys känner igen från freestyle session filmerna.
exempel på beats:
Brand nubian -one for all
EPMD - so watcha sayin
Pete rock- the creator
specail ED - I got it made

eller /och.. FÅ dom att skriva ihop lite texter om bboying som en tribute till oss som dansar ! det finns ju döfeta rim att skriva bara man kan termerna inom dansen.

Bite - insight/ flight/thats right etc ...

Uprock - downrock/dont stop/heads up/non stop etc ..

Hedspin - /lets win/come on in/lets begin etc ..

Bboy - mc Coy/toy/employ/decoy/enjoy/

Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2004-04-09 11:44
Vore RIKTIGT fett med ett jam där man kan höra mer varierad musik än bara en massa tralala-breaks... ett sånt jam vill jag ha i födelsedagspresent.

Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2004-04-09 11:46
yalla får försöka fixa d då len :D däför ja frågar, så d blir som ni vill ha d. fortsätt me önskemålen. :) men i början av sommaren vore skit bra för oss också pga resor senare i sommar. vore en bra också för många tänker "vafan scan boty kommer snart" visst kanske nedlerlag för den ekonomiska biten, fast däremot kommer inte många vara me från sverige i scan boty, å då kan dom reppa här, å vem vet kanske vinna cashen för att åka till scanboty tihi ;D

2004-04-09 20:37
Kribbs,
Vi kan investera i en inspelningsstudio vetja, så kan vi tillbringa dag & natt där och släppa independent tillsammans !
"Chris & Johnny mothaphuckin´GBG Gangbangerz !" :)

Men DU får spara ihop till våra platina-halskedjor så kan jag beställa Eckó-pyjamasar direkt från USA-leverantör ..
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams