I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Söker kritik] Soul Sample

Vår Hiphop - Beats

2012-07-18 22:31

[Söker kritik] Soul Sample

Har inte hållt på med beats speciellt länge. Inte seriöst iallafall.
Här är ett beat jag gjorde för cirka 3-4 månader sen.

Lyssna och säg gärna vad ni tycker.
tack

125

2012-07-18 23:32
Jag ska ge lite konstruktiv kritik:

Jag tycker du kunde ha jobbat mer med samplingen. Du har valt en riktigt fin sampling att utgå ifrån och jag hörde massa grejer man kunde flippa, vilket du inte gjort så mycket. Istället för att loopa 4 takter som går om med ett litet avbrott på en millisekund där samplen går om, klipp sönder samplingen, släng om ljuden, gör en egen melodi. Att bara loopa och lägga på en snare gills inte liksom, bara vad jag tycker. Klipp, klistra, programmera trummor och en fet saftig bas - enkelt recept, smakar alltid gott

Producent

2012-07-19 00:20
Säger som Main!
Du kunde choppat upp den där samplen sp mycket mer!
för en sample som denna hittar man inte varje dag! så när du väl hittar en ta din tid och choppa de och gör de till ditt eget istället för en loop som bara går och går, men fortsätt att producera! för ja vill höra mer!
Peace

2012-07-19 13:35
Tack för kritiken det är vad jag behöver
Fler beats finns på www.soundcloud.com/tabanca och fler beats kommer synas där snart också
 125

2012-07-19 21:53
Jag vill rekodomera dig en sida om angående hur man eq och mixar.

http://www.benvesco.com/blog/mixing/

Skön sida, där får man en ide hur man mixar. En viktigt råd till dig som jag fick rådet att all ljud ska kompressera ut! Det stämmer stämningen bakom musiken. Jag hoppas det det har fått dig hur man gör bra musik.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.