I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Freebeat] RK-Beatmaker - Underground Beats Mixtape

Vår Hiphop - Beats

Producent

2012-01-05 22:04

[Freebeat] RK-Beatmaker - Underground Beats Mixtape

Jag kollade genom min dator innan idag och hittade en mapp med riktigt gamla beats som jag gjort men inte tyckt höll måttet.. det är onödigt att dom bara ska ligga där och skräpa så jag tog dom och la till ett par nya beats jag gjort och skapade detta mixtape som ni kan ladda ner gratis och använda beatsen hur ni vill.. Smaken är som baken och det är en stor variation på beats i samlingen..
Har släppt på tok för få freebeats men nu kommer det en hel del på en gång istället, rättare sagt 26 stycken :P

Hade verkligen uppskattats med kritik trotts att alla beats, förutom ett fåtal, är gamla.
Det hade också uppskattats ifall dom som gör något på beatsen skickar resultatet till mig. Alltid kul när ens beats blir använda =)

Ni kan ladda ner mixtapet här:

http://www.speedyshare.com/file/HtGed/Underground-Beats.zip

Peace

MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement!
Boom bap lives!
Producent

2012-01-15 21:54
Upp men denna
Boom bap lives!

2012-01-16 18:30
sjukt feta beats!

Producent

2012-04-17 22:24
Boom bap lives!
Producent

2012-04-21 07:53
här är 26 freebeats så det borde finnas nån som har nån jävla åsikt!
får spel whoa
Boom bap lives!
Rappare

2012-04-21 13:48
Tankade precis, riktigt hög kvalité rakt igenom! Skall försöka kicka på nått av dom! Svårt att välja dock ^^ Hojtar om det blir nått! Big up!
http://youtube.com/benzzahiphop

2012-04-23 05:00
Det här mixtapet har jag haft ett tag på datorn nu, även fast jag inte är så erfaren på att göra beats så kan jag väll försöka att skänka någon sorts kommentar för galenskapen som finns inuti, Beats som jag gillade mest:

-Robots
Det mörka soundet är sjukt och trummorna gjorde verkligen sitt här! Ett ruggigt beat som håller en hög nivå.

-Rancor
Trots att den kändes enformig efter en stund, så kan man inte slita sig från den där piano slingan, den är magisk. Den platsar rätt bra med trummorna, gillade snare'n som fan men som sagt det blev enformigt, dock så hjälper variationen som du valde att göra en hel del.

-Night and day
Gillar hur du samplat här, riktigt snyggt gjort och det är var behagligt för öronen.

-Kastarpärlorförsvinn
Trummorna är riktigt härliga i denna och melodin är riktigt fräsch, gillas väldigt mycket det här.

-Konsekvenser
Är en förlorare för piano, så jag faller för melodin och trummorna känns välplacerade till melodin.

-Easy offender
Jag vet inte vad det är med det här beatet, men den har sin charm och jag vet inte riktigt varför, men jag gillar den här. Det låter bra.

-It's About you
Den här snare'n är riktigt härlig! Samplet passar in snyggt, men jag skulle vilja ha en annan trumma på den här. Annars älskar jag hur det låter.

-Oldskool rappin'
Snare'n även här gillar jag väldigt mycket och den matchar bra med trumpeten från samplet. Snyggt beat!

-People just don't understand
Här är det beatet som jag gillar mest tror jag, mycket känsla och kärlek i denna vilket gör den väldigt skön att lyssna på, den är även väldigt "mellow".
Vilket jag gillar mycket i ett beat, trummorna och snare'n är fräscha, melodin är vacker. Ett riktigt snyggt och skönt beat!

-Schrooms
Härligt beat, allting är bara riktigt nice i denna!

-Kick ass!
Ett skönt beat, trummorna gillar jag väldigt mycket i denna och även samplet, snyggt!

Alla andra beats som finns med på detta mixtapet är feta också, finns inte mycket att inte gilla här.
Mina mindre kunskaper var nog inte mycket till hjälp men du vet ju i alla fall vad jag tycker nu!

Peace!

Trasig lampa
Graffare

2012-04-23 09:32
TUNGA GREJER!
S K B . Graff it dont stop it!!

http://oktaykungblackbook.tumblr.com/

2012-04-24 17:31
tvär tunga beats! Jag kan dock inte lägga in dom i Cool edit:/ Blir bara massa brus...
annars hade jag gärna kickat på några
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2012-04-25 14:16
3-4 beats stack ut enligt mig, som va rätt softa, resten var mer eller mindre skräp enligt mitt tycke. I några beats så smälte inte beatet ihop med samplen som användes vilket blev frustrerande.

Vissa beats lät som någonting en nybörjare skulle kunna dra ihop i FL studio på 10 minuter, det lät väldigt oproffsigt. T.ex "Livin' in the dark" "Shake" "Eazy Offender" mfl.

Ta det inte inte som ett angrepp nu och kom inte och hata på mig för att jag inte tyckte att allt var makalöst bra, som du brukar göra med dom flesta som inte rå-diggar din skit.

Det som stack ut mest och har mest potential med mer jobb är väl "Kick Ass!".
Väldigt enformig men med mer jobb och lite mer sample-choppande, lite fler färger så hade det kunnat blivit riktigt fett.
One Day.

2012-05-14 15:54
grymt att de slängs upp mycke!.. ska sätta mig o lyssna igenom nu med spänning.. tack på förhand, hoppas ja hittar något

Producent

2012-12-27 12:16
Hej igen!
Det var ett tag sen beatsen flög upp och jag vill tacka för att all feedback och kommer ta med en del saker till framtida beats.. no hate ;)

Suryakant
Det var konstigt, någon mer som haft det problemet eller vet vad det kan bero på?

Tänkte också höra ifall det har blivit något kickande på något beat? Har inte hört något nämligen..

Peace!
Boom bap lives!
Producent

2012-12-27 14:05
Boom bap lives!
Producent

2013-01-02 15:01
Drar vi upp den igen!
Boom bap lives!
Rappare

2013-01-03 19:41
Gött, blir säkert något skrivet på nåt av dom.
http://www.youtube.com/playlist?list=PLxo6wzioVzMidlafLRQaxqtlu-_DPG7_0&feature=mh_lolz
Producent

2013-01-06 22:12
Härligt!
Ska bli kul att höra!
Boom bap lives!
Producent

2013-01-13 00:38
upp med denna
Boom bap lives!