I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Söker kritik] TUNGA BEATS

Vår Hiphop - Beats

2011-04-09 10:03

[Söker kritik] TUNGA BEATS

SHoo vad tycks om det första beattet?

http://www.myspace.com/m16-beatz

2011-04-10 19:45
skitdåligt

2011-04-11 17:55
OKEJ :/ Men all kritik är bra väl kritik fan... nån som hålller med regelvärk? Vad kan man förbättra? Skulle inte postat här om jag tyckte beatet var perfekt så hjälp gärna mig att bli bättre

peace

2011-04-17 15:21
de låter för enfortmigt, lite mer flyt i beatet skulle sitta fint

Producent

2011-04-17 19:35
tyckte creatures of hiphop va riktigt tung, så här hiphop ska låta. Dom flesta i detta forum postar bara massa bajs. Pop-hiphop e väl standard här på whoa när det gäller beats,
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2011-04-21 14:27
Cold Morris: Tack för kritiken. Får lära mig hur man varierar sig utan att det blir för mycket...

Fumez: Tack så mycket, ett mina bästa beats :)

2011-04-21 21:33
Seriöst, sådana som Regelverk borde bannlysas härifrån, alternativt få hjälp med att kontakta en psykolog så att han kan få snacka av sig lite trauma. Dina åsikter är inte värda piss.

McSpitty: Även om inte dina beats är i min stil så tycker jag absolut att du har talang :) Bara att köra på!
http:www.soundcloud.com/2childish2
http://www.youtube.com/2childish2
Producent

2011-04-21 23:17
Seriöst, sådana som Regelverk borde bannlysas härifrån, alternativt få hjälp med att kontakta en psykolog så att han kan få snacka av sig lite trauma. Dina åsikter är inte värda piss.

+1
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Producent

2011-04-27 16:33
+1 på barndomen
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement!
Boom bap lives!

2011-04-27 16:37
thank you maynes :)

2011-04-28 21:59
Har inte lyssnat har inte riktigt tid. men om det blir enformigt lägg på nya instrument med melodier som passar in. ska lyssna mer så jag återkommer haha :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-29 22:10
diggade det faktiskt bara att pianot verkar ha dålig kvalite, det kanske är meningen men annars var det tungt :) keep it up!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-04 14:55
En del var rätt schyssta .. Tungt sample (?) i Söder om söder, men du kan göra den bättre.
Kul att se att det finns folk som håller sig till "riktig" hip hop ..
Kolla gärna in min myspace också! http://www.myspace.com/victoryonebeats

2011-05-04 15:43
grymma beats Gozmo! Kanske kan göra beats tillsammans, lära ett o annat från varandra?

2011-05-04 18:16
Tack mannen ..
Jo, det skulle vara kul .. Tyvär är jag bara amatör, kör simpelt .. Klipper & addar trummor & bas i FL Studio.
Samplar du eller ?

2011-05-04 18:19
Regler för forumet Beats

1 - Använd en lämplig rubrik

Välj i rullisten om det du postar är ett freebeat, till salu eller om enbart kritik önskas. Döp sedan tråden efter formatet "Producent - titel". Detta för att forumet ska bli mer överskådligt. Allt annat, så som: "tungaste beatet på Whoa", "Skönt beta", "underbart piano beat" och liknande kommer resultera i att er tråd tas bort och ni får skapa om den med rätt titel.

2011-05-07 14:39
sorry men jag sa bara vad jag tyckte för jag fick väl inget positivt helheltsintryck direkt. jag kommer aldrig med korta negativa kommentarer utan att ha belägg för det.

okej lite "konstruktiv kritik" isåfall..

Byt namn snälla, M16 beats och ett automatvapen på omslagsbilden kanske inte är så till tilltalande för många, iallafall inte för mig. Lite förmycket P12 varning där.

nu orkar jag inte skriva mer puss

2011-05-09 22:50

2011-05-10 01:59
Jag gillar vad jag hör, du har nått dope på gång här! Car jackin att noon diggades farligt mycket. Enda jag kännde fattades på några beats var lite sub-bas för att få upp trycket, men jag sitter på rätt keffa hörlurar så jag kan ha fel. Oavsett vad, du har det i dig, och lyssna inte på avundsjuka pajaser. Vilket program använder du?

One,
Chrippe

2011-05-10 07:47
Tack Chrippe! :)

2011-05-11 19:13
såg frågan nyss fan jag använder FL studio 9 enkelt, passar mig :) ska lägga till sub basser har redan märkt att det hjälper i mina senaste fan, tack för tipset!

2011-05-11 19:19
Jag gillar :D
 That Was My Rap, My Flow, My Thang, When I Cut Off The Verse Like BANG! ©Lil'Jonth©

2011-05-12 01:13
Cool, I'm feelin ya! Ett annat tips bara, jag körde med FL i 6 år tror jag, tillslut kommer man till en peak där man i princip inte kan utvecklas, så känndes det iallafall, sen började jag med reason...det tog imot först, men med all kunskap från FL osv så tog det utan överdrift 2 timmar att lära sig grunderna och producera grejer med 300% mer kvalité. Kan va något att tänka på iaf. Kvalité på ljudbilden, tryck, cutta upp samplingar...allt är så mycket skönare och blir så mycket bättre

2011-05-12 07:21
jag kör fl studio och jag är helt nöjd med ljudet som kommer ur mina speakers ;) har kört fl i snart 5 år och jag kan stort sett allt inom fl... har börjat lära mig cubase men det verkar för ONÖDIGT avancerat... är reason likadant?
 That Was My Rap, My Flow, My Thang, When I Cut Off The Verse Like BANG! ©Lil'Jonth©

2011-05-12 09:40
ska ta o testa man, det sjuka är att jag redan har fixat reason haha.. kan nog vara kombinationen som är grym alltså fl+reason.. aja får se tack igen