I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Söker kritik] PAINO,FIOL,GITARR, SORLIGT BEAT

Vår Hiphop - Beats

2010-06-11 13:55

[Söker kritik] PAINO,FIOL,GITARR, SORLIGT BEAT

y0 !

har börjat på ett nytt beat som jag e faktiskt ganska nöjd med, men va tkr ni om det ?
Kom gärna me både bra och dålig kritik !
Trummor kommer längre in i låten så ha tålamod ! =)

http://www12.speedyshare.com/files/22906148/download/nice%20stuff.mp3

Tack i förhand ! =)

Rappare

2010-06-14 22:05
filen funkar inte ?! !
Det vi tänker idag är det vi känner i morgon!

2010-06-14 23:59
funka fint för mig...? kritik kan jag inte ge då jag inte kan ngt om att faktiskt göra ett beat.
men jag kan ju säga va ja tyckte ^^

gillar introt, mysigt, kanske liiite för långt dock, men de funkar!
själva viben på beatet sen gillar jag, får en känsla av en låt i temat som "jag klarar mig igenom" typ. haha

ne ja tyckte de va bra! keep it up!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Producent

2010-06-15 00:19
Som dizzy sa, lite långt intro med den kan man ju kapa av och tona fram om man skulle kicka på det, annars lät det faktiskt rätt nice! Trummorna lite intressanta, lite dirty south känsla i det. Låter fett fortsätt såhär! =)
I dont have to die, to go to heaven.

2010-06-15 00:54
5Gram - Konstigt att det inte funkar :S

Dizzy89 & Piero61892 -Kul att ni tyckte om det, skit kul att höra verkligen me tanke på att jag e electro/dance producent, jobbar inte mkt med akustisk hiphopbeats fakitkst så de e skit kul att höra, tack !=)
De "introt" tänkte jag mig att man skulle lägga vers1 och reff2 och när trummorna drar igång ska de vara vers2 och reff2..något som kan funka eller ska jag helt enkelt lägga trummorna tidigare ? :)

Producent

2010-06-15 18:01
Ja du gör ju som du vill, men jag skulle rekommendera uppbyggdnaden såhär:

Intro 8 bars Till exempel fiolen som du har redan.
Reff 8 bars För att slå till lite, många lyssnare vill fastna direkt för att fortsätta lyssna!
Vers 16 bars Plocka gärna bort något, så det blir lugnare, eller ha nåt mer i reffen!
Reff 8 bars Gör den likadan som reffen innan.
Vers 16 bars Likadant här plocka bort något så det blir lugnare.
Reff 16 bars Reffen ska gå två gånger, ganska vanligt.
Outro 8 bars Lite lungt outro, kanske fiolen som blir svagare och svagare.

Checka ett beat jag gjorde för ett tag sen, så förstår du ungefär hur jag menar:

http://www.speedyshare.com/files/22328467/Pierobeatz_-_My_Story.mp3

2010-06-15 23:47
Piero - aha okey tack för tipsen ! lyssnade på ditt beat låter nice, jag hänger mig och förstår va du menar, ska jobba på de och så vissar jag upp beatet snart igen, tack för tips !

Flera kommenter från andra ? ^^

Producent

2010-06-16 10:36
Whoa har blivit det segaste nånsin med kommentarer så länge de inte ''får''beatet, de är lite otacksamma =P

2010-06-17 18:16
jasså ? , fan vad tråkigt :(

2010-06-17 18:38
Tyckte inte det lät så sorligt, mer skryt/mord/våldsironi.

2010-06-18 03:12
Anenkefali - jasså?, kanske de gör alla har sin uppfattning iaf, hoppas du tyckte den va bra ändå =) ?