Tack för kritiken. Men: Du klagar på min nivå? Jag har spenderat de sista 28 åren med att lära mig musik produktion. Du tycker det här låter MIDI? Låt mig då ta dig igenom de pluggar som används för att skapa det här beatet. Den här låten har inga samplingar från existerande musik. Den använder inte general MIDI för det låter pest och pina. Nu börjar vi: Klappen är skapad med hjälp av Stompbud, en VST som är skapad för att generera sådana samplade klappar / fingerknäpp med mera. Stråkarna & pianot är skapade med Miroslav Philharmonik CE, en plugg som har några av de finaste orkester ljuden. Altså inget general MIDI där heller. Basen är skapad med ManyGuitar's basgitarr + högtalar kabinett. Trummorna är skapade med EZ Drummer, en plugg som har ruggigt feta trummor. Varje slinga är visserligen MIDI noter, men varje slinga har spelats in torrt för att sedan skickas genom en MIDI effekt som gör ljudet mer mänskligt.Med andra ord så att ljudet inte låter så sterilt som allt annat som släpps på whoa. Tajmning och anslag slumpas för varje not som spelas. Om du vill höra hur låten skulle låta med general MIDI ljud så kan jag fixa det, men det kommer låta för jävligt rent utsagt jämfört med det här.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)