Paradox Beats - Shine (piano & gitarr) [så gott som free]
Whats up? Tänkte säga farväl till ett beat jag gjorde nyligen. Jag har tänkt ut ett sätt för att göra alla nöjda. För att jag ska få en symbolisk ersättning kommer jag att ta 15 kr betalt för beatet . Gillar du beatet och skulle vilja spela in något på det så bör du kunna pröjsa 15 kr. Annars är du snålare än Farbror Joakim. Varför ger jag inte ut beatet helt gratis? Det händer att jag lägger upp helt gratis beats. Men det finns en del beats jag har lagt ner tid på och vill ha en liten peng för. Mest för att få ännu mer lust till att fortsätta dela med mig. Jag har spelat melodierna själv osv... Om du tycker att beatet är gött och du får några sköna idéer när du lyssnar på det. Skicka ett sms med texten: paradox(mellanslag)shine till 72500. Inom några minuter kommer du att få ett sms tillbaka med länken till beatet. Då är den irriterande rösten självklart borta. Full längd på beatet är ca 4.05 min.Shine Beat Simma lugnt! /Paradox
Smset kostar dig 15 kr, inget mer! Ingen Jamba hustle, det är en engångsavgift.
tyckte det var ett assoft beat =) och så är den inte dyr heller och skitlätt att betala ^^ fett(L)
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx
tack! kul att du tycker det. hoppas att fler tycker så.
om man betalar för ett beat ska man få ensamrätt! skulle inte betala 1kr för nått beat som alla har tillgång till
Yours truly, Slobe
Slobe P20 Hört talas om att leasa? Och ja, det gäller även beats.
då får man inte trycka den på en skiva om de nu skulle vara så att man vill det, de suger
Yours truly, Slobe
Slobe P20 Skulle någon få ett erbjudande som på något sätt rörde en låt med det här beatet, så skulle denne kunna kontakta mig privat. Så går det att lösa på annat sätt. Eller om man nu vill trycka en skiva privat som ska säljas, som innehåller ett spår med det här beatet så kan vi lösa det också. Du har inte rätt att trycka skivor och sälja de om de innehåller freebeats härifrån heller. Om det inte är så att producenten har spelat allting själv och dessutom gett dig tillstånd.
säger bara att om man betalar så brukar man få ensamrätt
Yours truly, Slobe
ja, säg till mig när du får ensamrätt på ett beat för 15 kr.
inte priset det handlar om, de är principen
Yours truly, Slobe
Slobe P20, Sant..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
asså jag säger inte att de är fel av dig att göra så, men jag skulle aldrig kunna köpa ett beat som någon annan sen skulle kunna få tag på, men hoppas det går bra för dig, im no hater
Yours truly, Slobe
jag förstår din tanke, det är självklart. men jag menar att 15 kr är så oerhört lite att det inte spelar någon roll på det sättet. 15 spänn för att få köra på ett beat, om man tycker att det är bra. det behöver nödvändigtvis inte släppas på skiva.
tyckte att beatet var riktigt bra, och därför tycker jag du förtjänar lite för det men jag vet inte om det blir kick på det men, tiden får visa!
Jag tänker köpa de i alla fall :) helt klart värt 15 kr om inte mer :)
Just for fun.
Tack! Och tack till er som har köpt beatet, hoppas att ni blir nöjda. Ha i åtanke att betydligt färre kommer att kicka på det här beatet än andra freebeats på whoa. Eftersom att många inte är villiga att betala ens 15 kr.
Du är lite fel med det du säger.. Det är tillåtet att spela in och sälja låtar på en skiva som innehåller freebeats för när man skriver freebeat bakom eller nått annat så avsäger du dig allt vad upphovsrätts lagen är.. sorry om jag sabbar nått nu men det är så det ligger till. och om någon skulle villja ha ensam rätt på detta beat hur skulle du kunna lösa det?? det skulle vara kul att veta..
Atlantics Staden Har Återuppstått
15kr är heltklart billigt! :D Jag har köpt det, men det som suger är att man måste ladda ner den till telefonen och 5.8 mb för en som inte har Wi-Fi och ab som tar 20kr/mb så kan du vänta dig att jag kommer droppa något fett på detta! ;D Grymt beat!
www.slackerz.se
håller med atlantics, freebeat säger ju allt? vad är annars vitsen med att skriva freebeat..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
min tanke är ju att, visst 15 kr är ingenting, men som sagt, man kan inte släppa det på en skiva eller så eftersom andra har betalat för det också, och är de verkligen lönt att ha det i baktanken när man gör en låt? att bara gå in för det halvhjärtat vet att ni kanske tänker: Hur ofta släpper man en skiva då, ne men endå, tänk om de skulle bli en jävla hit, då är de ju begränsat vad du kan göra med låten
Yours truly, Slobe
Atlantics P19 Jag skrev att du inte får trycka och sälja låtar på freebeats härifrån som innehåller samplingar. Med tanke på att ingen här stimar. Och svar på din fråga: Skulle någon vilja släppa låten på en skiva så stimar jag den exklusivt för den personen.
ja men du förstod inte hur jag menade... om du stimar den exklusivt för någon person så har juh redan flera stycken laddat ner beatet... så aa
Atlantics Staden Har Återuppstått
ja, men de som har laddat ner det har inte samma rättigheter då. right?
uppar den här en gång ifall någon har missat. tack till er som har köpt!
OJOJOJ JÄvlar vilket bra beat mannen! KICK KICK OCH KICK!
Om någon skulle vilja köpa ensamrätt till beatet och paradox skulle stima det på den personen, så spelar det väl ingen roll om folk redan har det.. det är väl som att folk laddar ner instrumentaler av kända låtar från typ youtube och sen kickar på det, går inte att stoppa anyway. Men fattar Slobe:s och Atlantics resonemang också. När det gäller beatet: Gillar det skarpt, skulle lätt kunna tänka mig att ladda ner och kicka, för 15 :-. Men det sätt du har löst betalningen på funkar ändå inte för mig för det kostar som sagt, precis som Essell sa, alldeles för mycket att ladda ner det till telefonen. (iallafall för mig). //U
MrUnique På tiden att någon förstog. Tack, kul att du gillar beatet. Jag ska se om jag kan göra något åt betalningen.
senare idag kommer jag att lägga upp något nytt. då kommer det finnas ett annat alternativ som gör att ni inte behöver ladda ner beatet till mobilen. ni kommer att få ett svar med en länk där beatet finns istället. så att ni kan dra hem det till datorn direkt.
Nu ligger två nya beats uppe i forumet! Skicka ett PM till mig om ni vill ha exklusiva beats. Nu i juletider har jag fina priser, så ni ska nog bli nöjda. Från 250 kr och uppåt, vill du ha flera beats så gör vi en schysst paketdeal. Då skräddarsyr jag de självklart efter era önskemål. /Paradox
köpte men fick ett tomt sound
Du har fått PM Kolla de andra beatsen! Numera får ni en länk som går till en server där beatet finns. Alltså ingen waptjänst. Så ni slipper det problemet, det gäller alltså de andra beatsen som ligger uppe.