I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

CaffoholiC - AUG 21 ( Freebeat )

Vår Hiphop - Beats

Promotor

2009-08-21 01:34

CaffoholiC - AUG 21 ( Freebeat )

This is what you've all been waiting for! The CaffoholiC Freebeat AUG 21 is finally HERE!!

haha skämt åsido... nepp, nu är de så att jag har lagt timmar på detta beatet, och jag förväntar mig riktigt mycket respons från er, varesig ni älskar eller hatar!!

Beatet!
Beatet!
Beatet!
Beatet!
Beatet!

vill inte se 10000 downloads och 1 kommentar nu!

2009-08-21 01:47
Som jag sa innan man. Fett Freebeat !

Snubben förtjänar kommentarer, så ffs, börja kommentera beatsen ni tankar !

2009-08-21 02:45
riktigt fett freebeat gött att någon lägger upp feta freebeats keep it up kanske kickar ngt på det

2009-08-21 07:15
Det lät soft som fan mannen:) men inget jag skulle kicka på men det e ett nice beat:)
Mycket snack men liten verkstad precis som en tomtenisse.

2009-08-21 11:12
Skön slinga, jag älskar det som låter som en panflöjt (or w/e) men gillar inte alls när trummorna och trumpeten kommer. Välproducerat, yes. Svårt att få någon känsla hur/vad man ska kicka på det dock.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-21 16:47
Grymt producerat.

Du har fått till ljuden bra och det är en grym harmoni genom hela slingan.

Det jag tänkte lite på var att dels synten som kommer in efter 1 min och sen igen på 2 min kunde ha gått upp mer i nån av de sista tonerna för att bryta lite istälet för att gå ner.
Tycker inte riktigt att du unyttjar, Mörka/mellan/ljusa toner utan håller dig rätt mycket på Mörka och mellan med undantag för trumpeten som kommer från vänster.

Sen så tycker jag att beatet kunde utvecklats lite med nånting i sista hälften då det blir lite repetativt. Samt att trummkompet stannar upp, nästan som tretackt i en låt som går i fyrtakt.

Typ det, men jag tycker att det var grymt snyggt och fast än det låter som att jag bara kastar massa skit så gillade jag det verkligen... Skön kontrast till alla piano beats...

//rasmus
Känns som att var o varannan fjortis som vet hur man öppnar VMP kallar sig för Dj nu för tiden...

2009-08-22 12:20
Jävla skönt beat! Laidback och mysigt, me like! Visserligen för bra för freebeat, men man tackar ju!

Fortsätt droppa åt folket!

Tare ba lugnt!
Hej
Moderator

2009-08-22 12:39
jag bara njuter av att basen går rätt, på de ljusa stället kunde basen gått lite mörkare iofs men skitbra freebeats, goa trummor och soundet ger en jädrigt soft storytelling , peace !

Rappare

2009-08-22 12:57
Tungt som fan!
Varje dag är framtidens historia.
Promotor

2009-08-25 00:16
donk1n P17
Uppskattas som fan att du diggar mayne ;)

c_ya

Sånt gillar vi att höra! Länka om du droppar på're!

M0RD_N0TAN P19
du kickar ba på instrumentaler yaoow ;)

Qustaph P20
Kul att det gillas iaf! Hoppas framtida beats faller dig i smaken! Tack för kommentaren

Raolew P23
Gud va jag älskar att det finns sånna som du! Din kommentar är guld värd, och jag kommer definitivt kolla denna tråden efter ditt inlägg, tills nästa gång jag sitter bakom keyboarden! Tack för utförlig kritik!

Hypnoz
hehe tack man ;D

iCeTaIl P22
Mina speakers låter mig numer lägga basen rätt brush ;) Riktigt kul att du diggar detta! Försöker utvecklas i Reason endast för din skull hehe! Skulle va ball om du kicka :P

Digerdöden P16
Uppskattas man! Tack för kommentaren!

2009-08-25 08:18
Kanske inte min stil, men shit man, riktigt dope beat.
fort. du såhär så kommer du sitta med Dr. Dre och göra beats till mig (;

haha jokez peace
Promotor

2009-08-26 14:47
hehe riktigt kul att höra ;) nytt skit droppas inom snar framtid! Håll ögonen öppna! Pz

2009-08-26 16:05
Asså så fett beat! Får fan inspiration med en gång!!!!

/M
Börjar dagen med att rulla megajollar, sen får jag munchies och rullar negerbollar!
Promotor

2009-08-27 11:56
Makk-E P17
Tjock nice att höra! Hojta om ni droppar nåt!