I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Saint D - Gratis er gott (13 Freebeats)

Vår Hiphop - Beats

Producent

2009-03-27 12:44

Saint D - Gratis er gott (13 Freebeats)

13 Beats.
Osamplat & Samplat.
Bra & Mindre bra.
Gammalt & Nytt
Gratis er gott!

LADDA NED!

Låt mig gärna höra resultatet om ni spelar in på något av beatsen!

Tänkte även slänga upp mitt senaste beat som dock inte är gratis, hör av dig om du är intresserad (Det råkade vara i samma bpm som Afasi - Hahaha, så slängde på den acapellan trots att den inte passar alls)!

[email protected]

Producent

2009-03-27 12:58
Den där spelaren verkar vara lite småseg, eller om det var jag som gjorde fel kanske...

Här är i alla fall BEATET med acapella på!

2009-03-27 13:07
najs där bror
|| Www.Dalish.Se | Www.Myspace.Com/Dalish655 ||
Studio 013
Rappare

2009-03-27 13:58
Man tackar så mkt
www.soundcloud.com/slackerlifecrew

2009-03-27 14:13
01. Gud - Gudomligt! Absolut det jag gillade mest
02. Så - Mysko! Sånt gillar vi! :D Kanske liite för högt piano.
03. Snäll - Lite för elektriskt för mig, och lite jobbiga ljud. Mindre bra.
04. Jag - Det är fint gjort, men inte min stil.
05. Är - Elektriskt igen. Gillas som sagt inte särskilt från min sida. Dock skönare än "Snäll".
06. Som - Tråkigt. :/
07. Bjuder - Det här var riktigt skönt! :D
08. Er - Chill att lyssna på, men inte att rappa på tror jag.
09. På - Känner igen samplingen :S var kommer den ifrån? Annars skönt beat, men basen känns lite opassande av nån anledning.
10. Tretton - Gillar detta! :D Skönt.
11. Beats - Diggas, skulle lätt kunna bli en skön session på detta. :)
12. Varsågoda - Bara lamt. :(
13. Mvh David - Halvdant, varken bra eller dåligt enligt mig.

Tack för freebeats, gratis smakar gött!
Jag hatar alla. Ni kan kalla det för kollektiv bestraffning.
Producent

2009-03-27 14:34
Jättekul när folk tar sig tid att kommentera ordentligt :) Tack!

Angående basen på beat 9 så tror jag nästan jag lyckats lägga den i fel tonart, och samplingen känner du säkert igen från K.I.M.M - Vacker Person eller vad den låten hette, det är Enya.

2009-03-27 15:18
jävla import sida dom låg uppe på bara oO
du borde hängas...

2009-03-27 15:36
Du slängde upp dom till slut :) Många feta, men några lite sämre! Keep it up.

Producent

2009-03-28 01:05
Haha, yes! Tänkte bara att det var lite onödigt att dem skulle ligga och samla damm på min dator...
Producent

2009-03-29 17:09
Det var värst så otacksamma ni var, hehe...

2009-04-16 08:51
jobbig nerladdning, brukar inte tanka freebeats men tänkte ja ger de en chans o lyssnar o kommenterar, så dyker de upp att ja måste vänta för att ladda ner, hatar sånna sidor, men de min åsikt klagar inte alls att du lagt upp den där...

okej nu kommer doktor negativ haffi in o ska kommentera..
ska tanka nu och lyssna på beatsen .. så kommenterar ja vad ja tycker om beatsen, folk verkar glömma göra de.
aah så kan de låta! ..myspace.com/haffilagom

2009-04-16 09:10
01. varför heter den gud? nyfiken .. Hm trummorna va faktiskt helt okej på detta beatet, gillar soundet fram tills refrängen kommer, de störde mig de ljudet som kom in ..Har inte så mycket att säga om detta beatet förutom att d finns säkert någon som digga de, ja digga när de pip ljudet börjar i barsen.. " ti ti ti ti ti tu..." om du hajja vilket ja menar... men beatet får 4/10 ..d funkar..

02. när ja lyssna på början, så fick ja helt annat sound i mig, sen hoppade fram " BAAM"..."BAAAM" .."BAAM " BOOM" .. mörkt också, o de tyckte ja inte om faktiskt, konstigt beat, mina öron pallade inte ljudet. Trummorna helt okej. 1/10

03. Snäll ..passade in in.. skulle varit mer ett namn som "force-attack" .. spelet som fanns på 8bitars, när ma närmade sig bossen komm de typ ett sådant stress ljud, haha men på något sjukt sätt diggade ja de ja gör, inget ja skulle vilja höra rap på direkt, men de skönt ..någon som skulle kunna droppa på detta är han snubben, kan inte namnet..men umgås med BAM oc stev-o o dom.. finns lite freestyles som e knas på youtube, han klarar sånna beats.... men 3/10

04. Du borde annvänt trummorna mer här, och inte låtit dom slå som dom gör riktigt, samplingen har har hört en massa gången för länge sen här på whoa också, men de va lite småmysigt detta batet, bakgrunds ljuden stör ja mig inte på alls, passade inte faktiskt...helt ok 5/10

05.
P-p-puump it up tänkte ja när ja hörde, o de va soft, åter igen kunde valt anndra trummor faktiskt, de min smak, Enklare drummor mer basfyllda som slår. " bom bom bom bom" .. istället för cha cha ca attityd .. dock digga ja ljuden mckt, 7/10

06. hade du gjort de längre o ba inte gjort at de gå om o om , så ade den fått 9/10 ja digga detta faktiskt, typ denna tankten du har digga ja också, brukar kicka lite med deep slow .. ja digga detta ändå hur de e på sitt sätt 8/10 faktiskt, najs.

07. detta beatet va inget i min smak, o ja gillar varken trummorna, ljuden, slingan eller något.. vet inte va man skulle kunna säga på detta beatet..0,5/10

08. yeah lite happy mode, detta diggas..ja digga detta faktiskt 10/10 kan lyssna påde o va glad o rulla min i fred , gjorde ja nu också .. o im feel good , like this!!!!!!
inget att säga om något ..

09. Känner igen samplingen, vet inte riktigt om de från 7års olycka ja hört detta, Småtråkigt att ljudet går om o om igen, men ja digga hel heten, bra tänkt på beatet också, de i bakgrunden går lite överstyr till fel ton känns de som ibland, men inte så man stör sig så mckt på de.. men de najs ...jobbigt att lyssna på efte 2 minuter går likadannt..6/10

10. nää ja diggar inte detta nånstans, trummorna, slingan o så vdare låter inge bra för mina ögon.. inge betyg där..

11. Detta va skummt, ja ve inte om de för pipigt för öronen eller inte, de va skummt skönt men ändå knas att lyssna på , ja tror folk kommer nappa på detta beatet iallafall o va lite små kaxiga på de.. de funkar! 4/10

12. skön slinga, men varför fixa du inte in lite små sköna claps i bakgrunden o lekte me det.. men de skönt, något någon skulle kunna annvända i outro intro .. droppa en mer accapella över de hela.. elt okej fkatisk 7/10

i helt het du vet va takt är, många här inne saknar de när dom gör beats, men de känns som du inte riktigt tagit dig en xtra runda runt beatsen, låter som trummorna är exakt likadanna på alla beats, ba du ändrat lite bmp här o där.. tråkiga trummor annvänder du. exprimentera mer med beatsen, försök forma fram ett sound som e cleant, de låter mckt plast över de hela.. ..

nu är de så att ja inte sovit så gott, så ska dra o schlaf, so keep it coming ..godnatt/ haffi
Producent

2009-04-18 01:47
Först och främst, verkligen kul att du lyssnade och framförallt ett stort tack för den utförliga kommentaren!

Angående namnen på låtarna så försökte jag vara lite rolig, tillsammans bildar dem "Gud så snäll jag är som bjuder er på tretton gratis beats varsågoda mvh David", vilket jag i efterhand kom på att det faktiskt inte var alls lika roligt som det först lät i mina öron, haha.

Som du säger, trummorna är ganska så lika i alla beatsen, antar att jag inte riktigt tar mig tid att experimentera fram något nytt alla gånger. En sak som jag själv tänkt på är att jag ofta inte nöjer mig med typ en hat, en kick och en snare utan jag har ofta minst 6-7 olika ljud i beatsen vilket kanske kan bli lite för mycket i vissa fall. Ibland kan det faktiskt vara bättre att hålla det simpelt.

Lyssnade på dina prylar, fastnade för lyricen, gillar hur du/ni leker med rimmen och samtidigt för fram ett budskap och håller er till temat. De flesta av dem här beatsen är gamla, om du är i behov av beats eller åtminstone vill ge det en lyssning så är det bara att hojta, gratis då givetvis!

Tack igen.
Rappare

2009-04-18 03:31
Ska ge dig lite kritik när jag lyssnat på alla!:)
fosho

2009-04-18 04:42
Ah, verkar som folk glömmt de där med att kommentera när dom ladda ner o tacka åtminstonde, show sum respekt om dom är into music så mckt, inte lätt att producera .. tckt inte ja iafall ...Ba forsätta kommer alltid bli bättre o bättre

Aah thnx man, dock 2 år gammalt nu material ..o jag lyssnar gärna egenom beatsen, är ute efter att spela in, inte rört munnen på 2 år, så soft o kicka lite again..
skickar mail på PM ..

fred.